Staat geld gelijk aan Kwaliteit ?

Staat geld gelijk aan Kwaliteit ?

  • Helemaal mee eens

    Stemmen: 5 12,5%
  • is zo

    Stemmen: 5 12,5%
  • niet waar

    Stemmen: 18 45,0%
  • klopt Helemaal niet

    Stemmen: 12 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    40
Origineel geplaatst door THM
Gevaarlijke statement om te beweren dat je alleen met goed (lees: duur) materiaal goeie muziek maakt.
Maar is toch 90% van de gevallen zo - maar dan heb je nog altijd die overige 10% hé...

Alle regels worden bevestigd door uitzonderingen, maar neem toch maar aan dat meeste kwaliteitsopnamen gemaakt worden met muzikaal talent én kwaliteitsmateriaal.

Denk dat de meeste baanbrekende elektronische artiesten hun eerste albums toch gewoon met alledaags materiaal gemaakt hebben hoor. De mengtafels dat de meesten hebben staan zijn meestal ook geen SSl's en diegene die al 1176's en La 2's hebben staan zijn dikwijls ook op één hand te tellen. De periode van laten we naar een grote studio gaan om alles op te nemen is ook deels voorbij.

Veel mensen (vaak diegene die nog nooit iets gereleased hebben)zijn gewoon een beetje gearfetisjist . Het zal altijd wel liggen aan die slechte mixer of goedkopere compressor, terwijl ze nooit in de eigen boezem gaan kijken.

Dat iedereen een Lexicon, UA, Moog ... wil heeft dikwijls ook niks met kwaliteit te maken. Wel met een bepaalde sound die je ok vindt, die daarom niet beter is als de rest, maar wel de "zo gezegde" standaard is.
 
Origineel geplaatst door dsa
Het is ook goed dat je het verschil hoort want als je nu van die compounder naar een bijv. millennia of een echte UAteletronix zou gaan sla je helemaal achterover.

LOL, en als je de prijs hoort dan sla je NOG een keer steil achterover. ;)
 
Ach, voor mezelf, ik merk langzamerhand dat je dingen gewoon goed moet doen. Niet overal op willen besparen maar dan liever wat langer doorsparen om toch ff wat knappers te kopen. Het maakt misschien niet hoorbaar uit voor het geluid van het eindresultaat maar wel voor mijn persoonlijke plezier en inspiratie. Ik hoef echt geen SSL, of belachelijke dure outboard gear, maar ik koop ook geen -ja, daar komtie- Behringer oid meer.

Ik heb nog nooit zoveel fun gehad met een synth als met m'n M3x. Belachelijk veel geld voor een monosynth, maar ik heb er nog steeds geen spijt van. Wat een verschil met allerlei andere en goedkopere bakjes. Liever minder gear en kwalitatief beter, dan een hele studio vol met van alles en nog wat van bedenkelijke kwaliteit.
 
Mooi, volgens mij past mijn vraag hier wel:
Heb dus demo's gestuurd en iemand die ik ken is een beetje daarmee aant leuren langs de deuren :D
Vraagt ze van: wat voor gear heb je gebruikt?
Ik:"Gewoon m'n Aldi PC en m'n Aldi HiFi speakers"
Zij:"Hahaha, nouja, dan zeggen we gewoon dat je een dure studio hebt"
Ik:"Liever niet, ik ben er trotser op dat ik dit uit alleen software heb kunnen halen met het spul dat ik heb. Dus zeg maar gewoon dat ik dit gemaakt heb met een goedkoop PCtje zonder allerlei extra's"

Dat is toch een goed argument of niet? Of interesseert het platenmaatschappijen eigenlijk geen zak waar je het mee gemaakt hebt of willen ze vaak alleen demo's van mensen met pro-spul?
Een aantal mensen hier vonden namelijk 1 of 2 nummers knap gemaakt met m'n freeware Buzz-programmaatje, maar wordt ik daarvoor misschien "bestraft" bij maatschappijen. Lijkt me sterk?
En daarbij eerlijk duurt het langst toch? :engel:
 
met dure apperatuur (niet allemaal) is het gewoon vaak makkelijker en sneller werken.
stomme vergelijking misschien : een ms20 kan geweldig klinken maar je ben wel even bezig met precies instellen . tussendoor klinkt hij vaak crap (kan ook de bedoeling zijn natuurlijk, hiervoor is hij onovertroffen)
een moog klinkt bijna altijd mooi muzikaal.
spaart een boel gepiel uit en minder risico dat er iets slecht klinkends in de mix terecht komt.( ik zei al misschien stomme vergelijking)
dus dingen als gebruiksgemak, betrouwbaarheid, basissound hebben ook hun prijs
blijft overeind dat ik liever een goed idee uit een mindere installatie hoor dan een slecht idee uit een top installatie
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy

En daarbij eerlijk duurt het langst toch? :engel:
de hele muziekindustrie is toch wel behoorlijk verrot, dus voor erkenning van die kant ga ik allang niet meer
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
blijft overeind dat ik liever een goed idee uit een mindere installatie hoor dan een slecht idee uit een top installatie /QUOTE]

Mooi, dat wilde ik even horen :)
 
Er bestaat absoluut geen verband tussen kosten en kwaliteit! Dat zou een mooie boel zijn. Geloof me, als je met een potlood niet kan schrijven kan je het ook niet met een goude kroontjes pen. :smeris:
 
Back
Top