19" rack synths (en effecten): welke zijn tof?

pistolenedje

Stamgast
Lid sinds
3 februari 2011
Berichten
313
Voor bijvoorbeeld ambient / drones / soundscape achtige techno / idm-ish dingen?

Aangezien ik nu een rack heb en 'm wil vullen met 'iets' (behalve dan mn compressortje) dacht ik: ik vraag het aan de pro's 8D

Dacht zelf aan een tc electronics of lexicon muti effecten processortje of een niet al te duur equalizertje..

tips iemand?
 
In mijn rack hangen een Kurzweil KSP8, Kurzweil Rumour, Korg AM8000R en Midiverb 3. Ik vind ze erg tof (anders had ik ze natuurlijk niet) :D

Wat is je budget?
 
Met die AM8000r kun je hele freaky effecten maken. Zijn volgens mij niet zo makkelijk te vinden trouwens. Het is dat ik effecten zat heb maar de ensoniq DP serie schijnt ook vet te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee.

Rond de 700 zou je ook kunnen kijken naar een Fractal Axe FX (Ultra) Dat is de enige processor die ik weer in mijn rack wil gaan hangen op de korte termijn. Klinkt echt fantastisch dat ding! Zijn helaas erg weinig voorbeelden van in gebruik met synths..

KSP8 is ook echt heel vet en heb ik volgens mij rond de 600 gekocht
 
Hey Ed, Als je een expressief wavetable synthje wilt voor een eurootje of 500 is dit wel een aanradert…


 
Back
Top