Multi-track sequencers in synthesizers?

Ik denk dat ik mijn doelwit gevonden heb: zal proberen een Yamaha Motif XS7 te gebruiken als uber-sequencer voor al mijn gear aan te spreken. Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is om een keyboard heel dicht bij de sequencer te hebben..dus die keyboard-less standalone sequencers trekken mij niet aan.
 
Ik denk dat ik mijn doelwit gevonden heb: zal proberen een Yamaha Motif XS7 te gebruiken als uber-sequencer voor al mijn gear aan te spreken. Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is om een keyboard heel dicht bij de sequencer te hebben..dus die keyboard-less standalone sequencers trekken mij niet aan.

lijkt me een uitstekende keus!
 
Ik zit in de markt voor een keyboard synth met ingebakken multi-track sequencer, die liefst in real-time (quantising) en step mode kan opnemen.

Ik denk dat ik mijn doelwit gevonden heb: zal proberen een Yamaha Motif XS7 te gebruiken als uber-sequencer voor al mijn gear aan te spreken.


Opdat je niet voor verrassingen komt te staan:
De Motif XS heeft GEEN step recording meer. De oudere Motif (classic) en Motif ES wel.
Bron

(Je kan natuurlijk wel in de event list de noten e.d. 'stap voor stap' toevoegen maar da's niet de normale step recording)

Maar een XS is zeker een uitstekende synth(workstation).
 
Thanx Hover :) Altijd goed om te weten.

Ik vind dit ook wel interessant op de Motif en volgens mij zoekt de TS ook zoiets.
 
@Hover dank je voor de gouden tip. Dit is nu wat ik flink frustrerend vindt: als men naar de mega bakken begint te kijken (workstations etc..) dan staan eenvoudige functionaliteiten nooit opgelijst in de spec sheet, omdat die in de shaduw leven van de grote features. Dan weet je volledig niet of zo'n "simpele" functionaliteit uiteindelijk wel ondersteund wordt of niet.
 
Korte update: heb dus een Motif XS6 op de kop kunnen tikken. Heel mooie keuze. De sequencer ziet er heel goed uit.. en ben heel onder de indruk van de algemene user interface. Heel goed ontworpen.

Qua onderliggende synth engine dacht ik tevergeefs dat AWM2 mss wat minder ROMpler en wat meer VA zou zijn.. maar de ROMpler realiteit zorgt wel voor heel veel realisme bij de akoestische geluiden.

Conclusie: voor mijn noden een super koop (en voor wat een prijs vgl met die XF en Montage prijzen! Pfff)
 
Hoe is die sequencer vergeleken met een QY700? Hoe veel MIDI outs en andere dingen voor externe devices? Hoe zit het met allerlei Yamaha achtige trucs die leven in de RS7000, QY700 en RM1x als chord transpose en mute groups?
 
Ik "lift" ff mee...
Ik zoek nog een functionele (en betaalbare) midi step sequencer voor uitsluitend hardware synths. Zo een waarmee je per step de midi cc kan instellen. Een beetje zoals de Octatrack, Monomachine hebben maar dan zonder eigen sound/samples
De Zaquencer heb ik gehad maar die heeft 2 instelbare midi cc.

Is een Akai MPC daartoe in staat of is de vorige jaar uitgebrachte Social Entropy Engine Step Sequencer een topper hierin ?

http://www.youtube.com/watch?v=P9mAc_Fi6fc

Engine, Pyramid en Circlon zijn volgens mij de besten in dit gebied.
 
MPC 4k, 5k & touch kan dit ook

ik heb 1 sequence (nr 999) waar ik verschillende MIDI cc (aka golfvormen, lfo's whatever) heb opgeslagen
even daar naartoe, kopieren naar clipboard & gebruiken in de sequence waar je mee van doen hebt (change @ will)

Ik zoek nog een functionele (en betaalbare) midi step sequencer voor uitsluitend hardware synths. Zo een waarmee je per step de midi cc kan instellen. Een beetje zoals de Octatrack, Monomachine hebben maar dan zonder eigen sound/samples
De Zaquencer heb ik gehad maar die heeft 2 instelbare midi cc.

Is een Akai MPC daartoe in staat of is de vorige jaar uitgebrachte Social Entropy Engine Step Sequencer een topper hierin ?
 
Hey. Top om te horen dat je die XS hebt gesoort. Heeft ie em verzonden voor je? Was in Noord Holland toch?
 
Back
Top