Oberheim Matrix 6 & 1000 Controller DIY kit

Hij kan er wel mooi uit zien maar als je Matrix verzuipt in de SysEx zo gauw je aan een knop zwiert blijft het alsnog behelpen
 
Allemaal goed en wel, maar het zou mooi zijn als je met de Stereoping ook de Matrix routing kunt bewerken.
staat toch echt dat je dat kan.
Stereoping schreef:
The most important parameters are layed out on the 45 pots. The not so important are quickly and clever accessible through encoder/display. The modulation matrix is also fully accessablethrough encoder and display.

Hij kan er wel mooi uit zien maar als je Matrix verzuipt in de SysEx zo gauw je aan een knop zwiert blijft het alsnog behelpen

Het lijkt me dat ie hier aan heeft gedacht. Met een software editor valt het ook best te doen. Ok, met 2 handen een acid set ermee draaien zal het nooit worden, maar alsnog wel fysieke interactie met een hele fijne synth.
Ik ben benieuwd of die aan meerdere Matrix's tegelijk aansturen heeft gedacht en hoe het met voeding zit.
 
Stereoping communiceert goed. Ik heb hem gevraagd of die interesse heeft in een groupbuy.
 
Steroping zegt terecht weinig interesse te hebben in een groupbuy. Waarschijnlijk gaat hij toch alle kits kwijt kunnen raken tegen een grotere marge als hij los verkoopt.

Ik moet zeggen dat de Steroping meer anspreekt qua layout en dat hij zelf beter communiceert dan Alpes. Wat ik echter fijn vind aan de Alpes is dat die meteen meeredere units ondersteunt en zo te zien kan je snel switchen tussen 4 verschillende. Dat is wel fijn als je kleine variaties wil maken in sounds.

Tot nu toe gebruik ik een computer editor en heb ik unit A en B aan de output van de editor hangen. Ik gebruik dan alleen unit A voor dumps vanuit de synth. Dit zal met een midi thru kastje ook kunnen met de stereoping, alleen kan je niet verschillende sounds maken met unit B.
 
Hij kan er wel mooi uit zien maar als je Matrix verzuipt in de SysEx zo gauw je aan een knop zwiert blijft het alsnog behelpen

Daarom de 1.20 chip plaatsen, ik heb zelf de 1.16 maar met TE snelle sysex commands vanuit mijn KiwiPatchEditor blijft ook de SOMS steken.
 
Ik ben een tijdje offline geweest, daarom nu pas reactie. Ik heb nog niets gehoord van Alpes. Zal nog een mail sturen. De stereoping spreekt mij ook meer aan, maar de release datum is al een paar keer uitgesteld. Is de nieuwe datum nu bekend (voor wat het waard is)?
 
Update uit nieuwsbrief Stereoping

Update uit nieuwsbrief Stereoping

Hierbij een update mbt de controller van Stereoping uit de nieuwsbrief van vandaag:

The firmware for Matrix is finally finished and supporting all Matrix versions and all firmwares, including Rob Griebs Matrix 6/6R firmware in version 2.15. While developing with V2.14 i did not find any way to set 'Detune' to negative values. Even sending the whole patch did not work. After some conversation with Rob he came up with V2.15, now Detune perfectly responds.
I also finished the Randomizer and the multislot Chord Memory in the meantime. There is still one cool feature i'd like to add to the Chord memory which could make things even more funny. Still working on that.
 
Nou ik heb toch maar de Alpes Machines Controller besteld.
De ervaring met mijn 2.14 rom en Lemur zijn goed. Geen enkel probleem om sweeps te doen. De Matrix 6 gaar dus niet over zijn nek.
 
Inmiddels staat hier sinds vorige maand de Stereoping Matrix programmer.
Vind het echt een fantastische controller qua mogelijkheden, bouwkwaliteit & bediening.

Je kunt er ook heel goed twee M1000's tegelijk mee aansturen in een 12 voice config.
Ook drie M1000's tegelijk in een 12/6 voice stacked config. werkt goed..

Communicatie mbt betaling & levering was ook snel & goed.

De Alpes Machines Controller is er alleen als DIY toch?
Lijkt me overigens ook een prima ding, als je zelf handig bent.
 
Ja idd die Alpes is Diy. Hoop allen dat het vouwen van de behuizing een beetje te doen is.

Heb je je m1000 van een rom update voorzien of is je controller zoiezo goed met de sysex?
 
Ik sta op het punt hier v1.20 te bestellen. Verwacht er geen wonderen van maar schijnt toch wel merkbare verbetering te geven.

https://www.untergeek.de/howto/oberheim-matrix-1000/oberheim-matrix-1000-firmware-v1-20/

Stereoping programmer is op een aantal punten wel afgestemd op brakke oude oberheim firmware, maar even snel soepel met je VCF sweepen zit er niet in.


Ja idd die Alpes is Diy. Hoop allen dat het vouwen van de behuizing een beetje te doen is.

Heb je je m1000 van een rom update voorzien of is je controller zoiezo goed met de sysex?
 
Nou die untergeek roms zijn wel een verbetering. Ik kan echt het filter heen en weer sweepen als een malle zonder dat die over zijn nek gaat.
 
Ik heb in middels de Alpes Machines Matrix Ctrlr controller af. Erg goede communicatie en echt super deze controller.
Iedereen met een oberheim matrix 1000/6 zou ik aanraden om de firmware te updaten en een van die controllers te kopen. (stereo ping of Alpes Machines)
 
Ik heb in middels de Alpes Machines Matrix Ctrlr controller af. Erg goede communicatie en echt super deze controller.
Iedereen met een oberheim matrix 1000/6 zou ik aanraden om de firmware te updaten en een van die controllers te kopen. (stereo ping of Alpes Machines)



Hoe heb je 'm bereikt? De site lijkt op non actief en de FB pagina is ook al best verouderd..
 
Back
Top