Zaterdag 22-10-2016 Planet Elektro

Natuurlijk was er een heleboel niet te zien, maar het gaat er om wat er wél aan bod kwam. Gaf toch een leuk beeld van de rol van synthesizers door de jaren heen van langharige symforock (Rick Wakeman, Keith Emerson) via Kraftwerk en Georgio Moroder naar de huidige dance en DJ stijlen. Samengepropt in 2 uur, dus volledigheid is dan onmogelijk.

P.S. Ik heb nog regelmatig spijt dat ik ooit, nog voordat de Analoog-revival op gang kwam, en toen "digitaal" het nieuwe toverwoord werd, voor bijna gratis mijn Roland SH-101 weg heb gedaan ...
 
Ik vind de BBC docu Synth Brittannia veel diepgaander dan de snelle vogelvlucht van Leo Blokhuis.
Leo behandelde wel meerdere muzieksoorten dan de BBC docu. Ondanks dat de 303 en 606 door Fats Domino werden gepromoot heeft ie verder geen woord over de 606 gezegd of maar een goede screenshot eraan gewaagd. Gelukkig voor ons househeads werden de namen Frankie Knuckless en Ron Hardy wel genoemd maar tijdens het Detroit gedeelte is Kevin Saunderson min of meer overgeslagen, zelfs door Derrick May.
Het was geen slechte docu maar ook geen hele goede......
 
Ik bekijk hem nu pas en ik ben zeer enthousiast. Echt een must-see voor elke synthliefhebber :halleluja :okdan:

@sms303 Leo Blokhuis probeert geen complete geschiedenis te schetsen van de ontwikkeling van de synthesizer. Het gaat hem primair om de invloed op de popmuziek en dan laat hij in 2 uur heel veel zien. Volgens mij kun je hier zo 100 uur tv over maken en dan is het nog steeds boeiend :P
 
Back
Top