[Melodic Trance] 2 Nieuwe tracks Dianne Brand op Youtube

Niet echt mijn smaak.. Ik bedoel het echt niet lullig maar het klinkt voor mij een beetje als kinderfeestje house.. iets subtieler en wat meer groove (dus meer herhaling als houvast voor de track) mag van mij wel... maar respect voor je drive om tracks te maken...

Ik ben wel benieuwd wie je voorbeelden zijn qua muzieksmaak...

Ik post niet veel.. maar wat ik bijvoorbeeld tof vind is:
- tech house (Dubfire, Eelke Kleijn, Steve Lawler)
- hiphop (Dj Premier, Large Professor, 9th Wonder)
- synth pop (CLAPS, Depeche Mode, Metronomy, Ladytron)

Dus als ik iets maak, wil ik dat het zo tof klinkt als wat zij maken... en da's erg moeilijk :)

Dus, wat vind je goed qua artiesten, wie zijn je voorbeelden? Aan wie spiegel jij je?
 
Top dat je zelf lekker muziek maakt en iets afmaakt...dat komt er bij mij bijna nooit meer van.

Ik vind Trance wel fijn om te luisteren, maar ik mis (persoonlijk) de spanning in je tracks en vindt het meer klinken als een stuk ingespeeld op een keyboard met een begeleiding er bij. NOgmaals, dat is puur een smaak kwestie.

Maar gewoon meters blijven maken, daar worden je producties steeds beter van!
 
Ik kan hier vrij kort over zijn, dit is geen spinnin records/ armada style muziek. Het pretendeert meer te zijn dan het daadwerkelijk is hiermee.
Vrij eentonig, arrangement kan ik niet echt volgen, overdadige noise risers en fallers, inderdaad kindermelodietjes en maar danminder gestructureerd. Maak die meters ! Weelicht een idee om wat tracks na te bouwen als leerproces en daarna zel weer aan de gang te gaan.
 
1e nr vind ik niks, maar de 2e wel aardig




Inmiddels heb ik een nieuwe versie gemaakt met sidechain, meer geluidseffecten, stops, breaks etc.
De santur klonk wat oubollig en is vervangen door een dx7 vibrafoonachtige klank.

Dat ik een andere muzieksmaak heb dan de meeste synthforumleden weet ik al langer.
Ik zou best Billy Cobham, Jimi Hendrix of Miles Davis na willen doen maar dat kan ik niet (wie wel?) en mijn buren zullen dat ook niet kunnen waarderen :D
Dat we in Nederland geen echt goede drummers hebben komt vanwege al die buren volgen mij.
In Melodic Trance is Nederland Leading Nation natuurlijk. Even voor de goede orde dus: geen mens gaat zoeken naar Greetje de Boer - Lange Herfst of Dianne Brand - Alone Star. Je zult de titel van je filmpje op moeten krikken om nog iets van zoekopdrachten binnen te slepen. En zo te zien werkt het ook nog een beetje.. toch al 115 kijkers in een paar dagen ;);)
 
Back
Top