Doepfer Dark Energy Mk1 Voeding

tdeoh

Ingeburgerd
Lid sinds
24 november 2015
Berichten
51
Locatie
Rotterdam
Ha,

Een tijdje geleden is de adapter van mijn Dark Energy overleden, ben dus op zoek naar een nieuwe. Laatst geprobeerd met een andere adapter die wel aan de specs voldeed (12V AC 650mA). De lampjes gingen branden maar er kwam geen geluid uit. Iemand ervaring met de adapter vervangen van deze of vergelijkbare synth?

De adapter is overigens niet kapot gegaan in combinatie met de synth.

Dit gevonden over de Dark Energy:

Remark: The supply connector of the first series of Dark Energy is labelled "15V AC/400mA". But the unit will work with any power supply that outputs 12 ... 15 V AC with a minimum of 400 mA. The units are delivered with 12V AC or 15V AC supplies (400mA or more) !
 
Check even de polariteit van de plug. Roland gebruikt meestal de - als center en de + als buiten (ring?) Ik DENK dat Doepfer het juist andersom heeft zitten, de + in het hart van het stekkertje en de - als buitenkant (ring?).

Vervelend euvel, succes!

edit: Kijk ook even naar de settings van je VCA, de Dark Energy is goed aanbevolen als drone-synth waardoor de VCA-instellingen wat extremer zijn in te stellen. Ook zaken als juiste midi-kanaal gecheckt?
 
Laatst gewijzigd:
Overheen gelezen dat het een AC adapter betreft..Niet van toepassing... Post #02, sorry
 
Dank voor je antwoord, met name over de VCA. Misschien is het wel verstandig om dan ook gelijk voor een 15V adapter te gaan. Midi kanaal klopte overigens, er gaat op de Dark Energy ook een lampje branden als er midi data binnenkomt.

Nu zie ik vele adapters aangeprezen worden als universele AC/DC adapter. Betekent dit van AC naar DC of voor zowel AC als DC te gebruiken?
 
Kan je er een gate ingooien middels de Mono mini jack gate input?

Dan kan je checken of je DE functioneert. Als je aangeeft dat de midi receive ook knippert... Zou ik minder snel aan de voeding twijfelen...
 
Heb je het probleem kunnen oplossen?
 
Ha Enzo, ik ga op zoek naar een geschikte voeding. Het probleem ligt niet aan de DA gezien die niet betrokken was bij het defect gaan van de voeding. Dank voor je hulp

:slotje:
 
Back
Top