Waldorf Microwave I editor/controller?

[Opm.: De quote functie werkt helaas momenteel niet!]

DigiLoog (quote): "De liefhebbers gaan voor een rev A, rauwer en dikker."

Ja, daarom heb ik ook voor de Microwave 1 Rev. A (met Curtis CEM 3389 chips) gekozen. In de Microwave 1 Rev. B zitten overigens dezelfde (analoge) filters (Curtis CEM 3387) als de Wave (met toetsen): De duurste Waldorf ooit. De Rev. A, de Rev. B en de Wave klinken alle drie verschillend. De Rev. A komt denk ik qua sound het dichtst bij de PPG Wave.


[NB: Een Microwave II (of XT) klinkt totaal anders dan een Microwave 1 (Rev. A/B), maar die hebben dan ook geen analoog filter. Dat zijn compleet digitale synthesizers, en ik vind het zonde om daar geld aan uit te geven.]

Ik kan het verschil tussen een Rev. A en B horen, maar die is vrij klein.

Er bestaat ook een WaveSlave (met OS v1.2) en die kon je in 1989/1990 door Waldorf laten ombouwen tot een MicroWave 1 Rev. A (met OS v2.0).
De kleuren van het display zijn overigens niet altijd bepalend of het een Rev. A of B is, soms is het display nl. vervangen door een exemplaar met andere kleuren en Waldorf schijnt in een bepaalde periode de displays (en waarschijnlijk ook de behuizingen) door elkaar gebruikt te hebben. Dus bij een eventuele aanschaf moet je 'm open schroeven en checken wel Curtis chips erin zitten (CEM 3389 of CEM 3387). Een Rev. A is wat moeilijker te vinden en is ongeveer de helft duurder dan een Rev. B.

DigiLoog (quote): "Toevallig heb ik een Microwave 1 cem 3389, je kunt dan als excuus zeggen dat bij gelijke instellingen nauwelijk een verschil met de cem 3379 waarneembaar is"

Met de cem 3379 bedoel je zeker de cem 3387?
 
Waldorf Microwave 1: Rev. A (CEM 3389) vs Rev. B (CEM 3387)

part 1



part 2

 
Back
Top