Hoii ik ben..

Brumax

Nieuwkomer
Lid sinds
13 augustus 2016
Berichten
16
Hoi iedereen!

Ik ben Maxime, 15 jaar oud en kom uit België.

Dit leek me een heel tof forum om veel nieuwe dingen te leren ( qua muziek produceren ), nieuwe mensen leren kennen, nieuwe stijlen ontdekken etc. :)


Als eerst moet ik nog uit een struggel komen, wat voor producer/dj naam zou ik gaan gebruiken?
Ik dacht zelf aan Brumax, het heeft wel iets maar ook weer niet.

Duss als iemand wat leuks weet, laat ook zeker maar is weten :)


Groetjes
Maxime
 
Ah toch nog een belg hier, welkom :D
 
Brumax is okee man, houden die naam.

Welkom, mede-Belg ;)

Hmm weet niet want die naam heb ik verzonnen met een vriend en die zouden we gebruiken als DUO maar ik kom er niet meer zooo goed mee overeen dus miss later. Zou liever ook een solo naam hebben.

Had al gedacht aan iets van Macttx ofzo, Maxtt, Masttx, Marxxt
 
Hey

Nog een mede-belg, altijd gezellig!

Neem van mij aan: je dj/producer naam veranderd nog honderd keer...

Welkom!
 
Welkom vanuit het hoge Noorden...

Bémax (dus fonetisch: bi max) eigenlijk "gewoon jezelf"

Grtn !
 
Welkom!

C-Max! (ipv Maxime :P)
 
Maxime, ik heb wat advies voor je – als je er open voor staat zou je er op latere leeftijd nog wel eens dankbaar voor kunnen zijn. Mogelijk nemen onze mede-forummers mij dit niet in dank af omdat het er op lijkt dat ik synthforum en haar leden nu wat loop af te kraken, maar in dat geval kiezen zij ervoor de werkelijke boodschap te negeren en dat is dan spijtig maar helaas.

Komt ie:

Dit forum draait voornamelijk om het bespreken van apparatuur, en om het aan- en verkopen van apparatuur. Er is in verhouding weinig discussie over datgene wat in mijn ogen het belangrijkste is: het creatieve proces.

Als je lang genoeg op dit soort fora rond hangt kun je mogelijk onterecht gaan denken "om een goede producer te worden, moet ik veel apparatuur hebben" of "om een goede producer te worden, moet ik op zijn minst van alles van die apparatuur weten". Ik zou het bijzonder jammer vinden als dat je denkwijze wordt. Ik denk dat dit soort fora daar soms meer kwaad dan goed mee doen.

En dus wil ik je dit mee geven: wil je een goede producer worden?

1. Maak Elke Dag Muziek.

Maakt niet uit waarmee. Heb je een kopie van FL Studio of Ableton? Maak muziek. Weet je niet wat compressie is? Maak muziek. Lees je over EQ en analoge warmte en snap je daar de ballen niet van? Maak muziek. Heb je geen analoge synthesizer? Gebruik de software synthesizer die met je DAW komt.

Op deze manier wordt het een gewoonte en wordt je vliegensvlug in het maken van keuzes, waardoor er over een tijdje veel meer ruimte in je hoofd over blijft om de echt leuke, creatieve beslissingen te maken die jouw nummer écht "typisch Maxime" maken. Bovendien leer je pas echt door te doen, niet door ergens over te lezen (althans, zo werkt het bij zaken als muziek maken).

2. Maak Elk Nummer Af. Maakt niet uit hoe saai het nummer is. Maakt niet uit hoe slecht het klinkt. Maakt niet uit dat het nog lang niet is zoals de muziek van jouw helden.

Om een goede producer te worden moet je heel erg vaak het totale proces van een nummer maken hebben doorlopen. Op die manier wordt het zo erg een tweede natuur, dat de technische zaken vanzelf op hun plek vallen.

.. je kunt beter zelf uitgevogeld hebben hoe je dat ene toffe geluid maakt, dan dat iemand het je verteld heeft via een YouTube tutorial, want als je het zelf hebt gedaan zit het veel steviger in je geheugen.. en ga je die keuzes op den duur automatisch maken..

Bovendien - en veel mensen hebben dit niet door - kun je pas echt terug kijken op een nummer en gaat je onderbewust zijn past echt bedenken wat er nu wel en niet goed was aan dat nummer, als een nummer volledig af is –– dat proces gebeurt simpelweg niet wanneer jij telkens halverwege denk "dit klinkt nergens naar" , dat nummer aan de kant gooit en een nieuw nummer start. Maak Het Af. Niemand hoeft het te horen. Maak het af omdat het dan een ander soort plekje in je hoofd krijgt dan wanneer je het niet af maakt.

Ik zeg je dit nu omdat ik denk dat er heel erg veel mensen zijn die vast komen te zitten op fora. Ze maakten ooit muziek, ze hadden ooit een droom en passie, en nu maken ze geen muziek meer af. Dat is doodzonde. Als iemand op jouw leeftijd slim begint, kan hij nog wel eens heel ver komen.

Veel plezier!
 
Zwelkom!

l.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top