Hold me

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Guitaar : Lag Rockline (1986)
Amp : Boogie + Quad Pre
Basgitaar : Status
Bassamp : SWR
Drums : Yamaha Recording Custom
Sax : Selmer
Vocals : Jody Tripp

:)

 
Ik heb geluisterd op laptop speakers dus kan weinig zeggen over de geluidskwaliteit, alhoewel deze prima deluxe uit mijn laptop komt.
Kwa soundkeuze ben ik ambivalent. Ik hou niet zo van symphorock achtige sferen en daar doet dit me wel aan denken.
Aan de andere kant vind ik er wel weer toffe elementen in zitten zoals de combinatie electronisch / gitaar / basgitaar.
En het effect op de stem vind ik ook tof. (er lijkt wat modulatie op de te zitten hier en daar).
 
Vet man! Toffe sounds, goede heldere mix. Afgewogen opbouw ook, met afwisseling op de juiste momenten (dat stukje na 1:20 ongeveer vind ik lekker).

De zang had van mij niet gehoeven, maar het stoort met ook niet echt. Het lijkt wel of ze expres niet articuleert. En misschien is de kick een beetje aan de harde kant, maar meer kan ik ook niet bedenken.

Meteen nog een paar keer aangezet. :)
 
Klinkt erg oudbollig en dan niet op de manier dat je het een 2de keer aan zal zetten....waar is het avontuur?
 
Ik vind het wel wat weg hebben van CHVRCHES... zou alleen de sax eruit halen én vin 't lekker klinken
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor alle symphatieke waardering en opmerkingen, much appreciated :

Stem kan misschien iets droger, klopt hoewel Meatthew het dan wel weer goed vind en voor Stupide de stem niet hoefde. (wat dan in de plaats?) Is dus een nieuwe mix waard en dan ga ik daar rekening mee houden. Als je alleen werkt heb je geen 'sparring' partner die dat mee in het oog houd...

Volgens Matthew is de kick te hard. Dat is steeds balanceren op een punchy 'KICK' of een basdrum die lekker wegsmelt samen met de bas. Ik bekijk het opnieuw. Het is een keuz die je moet maken.
Onder de sax ga ik ze idd veel zachter zetten. Goeien bal !

Sax weg volgens Freelander, maar ik vind net zoals Matthew ook stelt de combinatie van electronica en acoustische instrumenten een mooi contrast. nb : gitaar en bass door mezelf ingespeeld, gitaar is live, bass een stukje slapping en dan als loop gebruikt.

wow, echt mooi hoor.. ik had hem graag op mijn mp3-speler, is dat mogelijk ? :luv:

Dank je voor dit erg mooie compliment. Graag. Stuur PM met mailadres en je krijgt de MP3.
Mijn muziek is gratis. (in de 80' & 90's niet) :-)
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt erg oudbollig en dan niet op de manier dat je het een 2de keer aan zal zetten....waar is het avontuur?

Ik zet graag een boompje op. Of de opmerking terecht is laat ik in het midden.
Ik luister heel veel muziek. Van de middeleeuwen tot gisteren.
In dit tijdperk mag alles en daardoor is de term oubollig helaas wat leeg. Want welke maatstaf hanteer je daarvoor. Graag wat meer gefundeerd argument dan.
Wat dacht je van een groupje als Royal Blood ? Da's niet meer dan basic rock schematjes, maar wel kicken.
Voor jou post ik ik graag onderstaande link met de wetenschap dat, om het in het frans te zeggen : 'les gouts et les couleurs ne se discutent pas'
In jouw ogen dan waarschijnlijk heel oubollig. Maar het vat wel de essentie en het moeilijkste aspect van muziek maken samen. Songwriting en performance.
Iets wat ik in heel veel 'moderne' muziek mis. FYI : wat je in mijn track hoort speel ik ook 'live' in. Daarna timings aanpassen zodat het lekker strak blijft.
(Logic 9 kampt trouwens ook met een timing probleem en verder is Quantize is mijn grootste vijand. Geen blokjes bouwen dus. ;-)
Vandaar dat ik net even graag drum, gitaar en bas speel. Helaas beheers ik geen blaasinstrument. Buiten blokfluit dan.
Dus luister even goed naar onderstaande link. Je mag het niet mooi vinden, maar je begrijpt dat ik daar dan een vraagteken bij moet zetten.



(check ook even de officiele track - +1.000.000 plays of hebben ze allen oubollige smaak ?)

Beste BRZ, ik maak morgen graag iets dat onwaarschijnlijk vernieuwend is, maar wat niemand lust. In die optiek is Gloomer idd veel vernieuwender met zijn tracks dan ik.
Dat is geen toegeving maar keuze. En voor een deel klopt het dat ik vrij stereotype arrangementen neerzet. Je kan wel een aantal verschillende soorten pannekoeken bakken, maar de ingrediënten blijven nagenoeg steeds dezelfde.

Als je van 'modern' houd, tjek dan : https://soundcloud.com/posy/vanilla-coffee
Enjoy !
 
Last edited by a moderator:
Bijna deze track gemist en ik houd dan ook nog van deze muziekstijl. Prachtige opbouw en verder alleen maar hulde; ook voor de mix. Gewoon super :okdan:
 
Ik zet graag een boompje op. Of de opmerking terecht is laat ik in het midden.
Ik luister heel veel muziek. Van de middeleeuwen tot gisteren.
In dit tijdperk mag alles en daardoor is de term oubollig helaas wat leeg. Want welke maatstaf hanteer je daarvoor. Graag wat meer gefundeerd argument dan.
Wat dacht je van een groupje als Royal Blood ? Da's niet meer dan basic rock schematjes, maar wel kicken.
Voor jou post ik ik graag onderstaande link met de wetenschap dat, om het in het frans te zeggen : 'les gouts et les couleurs ne se discutent pas'
In jouw ogen dan waarschijnlijk heel oubollig. Maar het vat wel de essentie en het moeilijkste aspect van muziek maken samen. Songwriting en performance.
Iets wat ik in heel veel 'moderne' muziek mis. FYI : wat je in mijn track hoort speel ik ook 'live' in. Daarna timings aanpassen zodat het lekker strak blijft.
(Logic 9 kampt trouwens ook met een timing probleem en verder is Quantize is mijn grootste vijand. Geen blokjes bouwen dus. ;-)
Vandaar dat ik net even graag drum, gitaar en bas speel. Helaas beheers ik geen blaasinstrument. Buiten blokfluit dan.
Dus luister even goed naar onderstaande link. Je mag het niet mooi vinden, maar je begrijpt dat ik daar dan een vraagteken bij moet zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=E5-1gOXbMCc
(check ook even de officiele track - +1.000.000 plays of hebben ze allen oubollige smaak ?)

Beste BRZ, ik maak morgen graag iets dat onwaarschijnlijk vernieuwend is, maar wat niemand lust. In die optiek is Gloomer idd veel vernieuwender met zijn tracks dan ik.
Dat is geen toegeving maar keuze. En voor een deel klopt het dat ik vrij stereotype arrangementen neerzet. Je kan wel een aantal verschillende soorten pannekoeken bakken, maar de ingrediënten blijven nagenoeg steeds dezelfde.

Als je van 'modern' houd, tjek dan : https://soundcloud.com/posy/vanilla-coffee
Enjoy !

Alles kan en mag inderdaad....oubollig is dan ook niet perse iets van vroeger, meer dat het zoals een track kazig kan klinken deze track oubollig overkomt.
Wil zeker niet beledigend overkomen. De sound komt bij mij gewoon niet lekker over, het klinkt niet spannend. Hoe het dan uiteindelijk gemaakt is heeft voor de luisteraar niet belangrijk.

Iets wat deze sfeer uitademt kan nog steeds fris klinken en iets doen, maar zoals ik lees zijn er genoeg SF-ers die dit wel terug horen in je track dus zoals altijd is het een smaak verhaal.

Hoe dan ook een fijne dag verder:)
 
Sluit mij aan bij de positieve opmerkingen, dus met veel plezier geluisterd. Overigens is quantizing mijn grootste vriend :smeris:. Eerst quantize en dan handmatig de timing weer humanize daar waar nodig. Overigens doe ik dat ook met duration en velocity. (Het zijn wel termen uit mijn DAW Digital Performer.) Heel veel werk, maar wel veel controle over hoe het uiteindelijk klinkt.
 
Nice man...tof die sax, hou ook van echte en electro instrumenten samen in de mix...)


Eens! Vooral in de begintijd van drummachines, had je vaak nummers die én een drummachine hadden én een live drummer. Deze samen gemixed, geven een heel organisch geheel. Dit is een methode die je zelden nog hoort in liedjes: alles moet tegenwoordig kat-strak.
Een leuk voorbeeld is bv het werk van Voice of Authority.
 
@ Arv...All right cool, vroeg me al eens af of het "not done" is echte drums en drum computer in 1 track te verwerken, maargoed , gewoon doen natuurlijk, tof... ;)
 
Gave track. Ik vind alle overgangen en combinaties van instrumenten perfect bij elkaar passen. Mijn respect voor het bouwen van een geluidsschilderij rondom een bestaande zanglijn van Jody Tripp. Tenminste ik neem aan dat zij dit niet voor dit nummer speciaal gedaan heeft. Mocht dit wel zo zijn dan geldt hetzelfde. Ook de slapping bas en de gitaar. ff nog een keer luisteren....Gitaar spelen en daar loops van maken is een kunst op zich. En dan vanaf 1:20 chickenskin elke keer. Sax waar heb je dat vandaan ? Bouncing slapping past perfect hier (2:45) "I was spinning to fight back" en verder.
Kortom complimenten
Groeten
Frans
 
Eerst quantize en dan handmatig de timing weer humanize daar waar nodig. Overigens doe ik dat ook met duration en velocity. (Het zijn wel termen uit mijn DAW Digital Performer.) Heel veel werk, maar wel veel controle over hoe het uiteindelijk klinkt.

Zo gebruik ik quantize het ook wel. Maar als ik zeg mijn vijand, dan bedoel ik dat ik er van uitga dat standaard quantize haast nooit werkt. Het vernaggeld gewoon de swing & groove. Dus ik probeer zo juist mogelijk te spelen met de juiste feel en dan nog een paar aanpassingen in velocity, timing, length. Dat deed ik eigelijk ook al in mijn MC500 periode, zo'n 30 jaar geleden intussen...(pfewww :beard:)
Maar bij Logic 9 komt dan nog eens het fenomeen van de enorme verschillen tussen midi en audio timings. En soms speelt die dat at random af. Wat daarnet klopte met een delay van bv -20 klopt helemaal niet meer bij de volgende keer dat je start. Ook het punt van waar je start in je song kan heel wisselend zijn van resultaat. Behoorlijk tijdrovend voor je de middenweg hebt gevonden. In Logic 10 is dat probleem opgelost, maar ik kan niet updaten want dan verlies ik mijn USB connectie met S5000 en da's geen optie.


Bijkomend dank voor alle bijkomende positieve waardering ! :luv:
 
Back
Top