ableton + iMac 8,1?

emiliano

Stamgast
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
117
Is de laatste versie van Ableton zonder problemen te draaien op een iMac met volgende specificaties?

Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,66 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 2 GB
 
Dat is al wel echt een ouwetje (zeker met maar 2GB RAM). Het zal wellicht wel draaien, maar echt zware audio processing zul je er denk ik niet op kunnen doen. Je kunt een 30 dagen trial versie downloaden om het te testen, maar het zal geen feest zijn.
 
ik draai Ableton op een Macbook 6.1 (2,26ghz, 8gb) en dat gaat best okay. Alleen zware plugins als Spire zitten snel aan m'n CPU max..
 
Bedankt voor de antwoorden!

Ik ken weinig van computers, vandaar deze vraag. Maar de iMac die ik heb heeft maar 2GB. Ik vermoed dat dat wel een groot verschil is met de 8GB die jij hebt?
 
ik zou er even 8 gb ram in doen. Is zo gepiept. Kostte me dacht ik 50,-, en dat is inmiddels 6 jaar geleden....
 
De imac 8,1 kan maximaal 6GB RAM gebruiken, 1x 4GB en 1x 2GB.
Dat kan een hoop schelen.

Het is natuurlijk een iets ouder model, maar mijn macbook pro uit hetzelfde jaar en dezelfde processor werkt prima met Ableton 9 en gebruik hem bij livesets zonder problemen. Een SSD (Samsung evo850 oid.) en RAM uitbreiding kan je imac een behoorlijke boost geven.
 
Je kunt 'em zeker nog een beetje oppeppen (ik gebruikte voor optredens ook nog een MacBook Pro uit 2009 met Live, maar dan ook met SSD en 8GB RAM), maar ben je sowieso van plan zware plug-ins en software instruments e.d. te gaan draaien?

Simpelste manier is alsnog de trial downloaden en 30 dagen uitproberen om te zien of het snel genoeg is voor jouw doeleinde.
 
Back
Top