Polyfone synthesizer met 'grit'

Dat is tog reuze irritant, als er geen noot speelt, wel ruis in de mix, ongewenst lijkt mij.

Dan heb je nooit met een TX81z gespeeld. Die ruis is deels de charme van het geluid. Het is niet een continue ruis maar meer de 12 bit converters die een bepaalde vervorming veroorzaken wat ontzettend mooi is. Het geeft een levend "iets" aan het geluid.

Ik heb nog nooit een plugin gehoord die dat heeft kunnen emuleren. Ik heb nog niet zolang ook een TX802 en die heeft 16bit converters en die produceert niet die mooie vervorming. Wel een ontzettend gave bak overigens.
 
Ik heb nog nooit een plugin gehoord die dat heeft kunnen emuleren. Ik heb nog niet zolang ook een TX802 en die heeft 16bit converters en die produceert niet die mooie vervorming. Wel een ontzettend gave bak overigens.

Ja hier ben ik het mee eens. Korg esx geeft ook zo'n lekkere ruis/rauw karakter. Je moet er van houden of niet.

Ik zag gister de dx21 voor 50 euro verkocht worden op ebay(die german wou helaas niet shippen naar NL), wat echt belachelijk goedkoop is naar mijn idee. Waarom zijn die dingen zo goedkoop, omdat het een synth is die kut te programmeren is? Zijn alle dx synths zo, of valt het wel mee met de 'moeilijkheidsgraad'
 
Roland System-1 is misschien ook een optie, naar mijn mening een zeer goede en hevig onderschatte moderne synth. Native synth is polyfoon (4 stemmig) en heeft een heel vol en krachtig geluid dat ook goor kan klinken. Daarnaast zijn er zeer goede emulaties (plugouts) van oude Roland mono bakken voor de krijgen. Integratie met DAW is ook erg goed. En voor rond de 350eu heb je er al een tweedehands.
 
Red Sound Darkstar XP2.
Voor een love or hate relationship.

+1

Ik wilde hem graag houden omdat deze de sound heeft die topicstarter beschrijft. Heb hem jaren geprobeerd te gebruiken, maar uiteindelijk weggedaan omdat het er nooit van kwam.

Mocht je het geduld hebben deze te doorgronden, lijkt me dit een goede tip van Emsaks!
 
vergeet ook niet de Kawai K4 gritty digi synth met ruig filter, en lekker goedkoop ook, bijna smerig maar op een hele rare manier.

Ik zou er nog wel eentje willen, als iemand die in de buurt van Den Haag nog te koop heeft of wilt ruilen voor een of ander prul laat maar weten :)
 
Kawai K1/K4, Ensoniq ESQ-1, Korg P61 zoals eerder genoemd. Of bijv een Yamaha DX21 of opwaarts (27 of 100). Lekkere gare convertors ;-)
 
Ik zag gister de dx21 voor 50 euro verkocht worden op ebay(die german wou helaas niet shippen naar NL), wat echt belachelijk goedkoop is naar mijn idee. Waarom zijn die dingen zo goedkoop, omdat het een synth is die kut te programmeren is? Zijn alle dx synths zo, of valt het wel mee met de 'moeilijkheidsgraad'

Ik denk dat er ook enorm veel van verkocht zijn; al was 50 euro echt wel een koopje.

Hoewel je bij ebay nooit weet of het daar wel degelijk voor weg gaat.
Ik had ooit ook eens geluk op ebay met een veiling voor iets dat ik voor weinig kon kopen.
Toen kreeg ik doodleuk een berichtje dat het item voor die prijs niet weg ging... .
Zijn prijs wat niet gehaald maar meneer had wel geen minimumprijs ingesteld:r.

Tja het programmeren is intensief en je moet er aan wennen maar de sound maakt echt veel goed. Ikzelf ben ook nog lerende met geluiden maken op een DX11.
De handleiding lezen helpt natuurlijk wel :D.
 
Is de microkorg misschien iets voor mij , denkende aan het creëren van ruis alias L.I.E.S records , bunker etc etc. of kan ik beter voor de Blofeld gaan?
 
Effecten spelen natuurlijk ook een grote rol bij creatie van dit enigzins 'obscure' sound, dat realiseer ik me ook wel.
 
Audiothingies Micromonsta is de meest 'analoger' polysy'th die ik al heb gehoord aan die prijs... Vernielt de Blofeld/Sledge/minilogue/... On par met te deepmind en system-8...
 
Is de microkorg misschien iets voor mij , denkende aan het creëren van ruis alias L.I.E.S records , bunker etc etc. of kan ik beter voor de Blofeld gaan?

Bij grit denk ik niet spontaan aan de microkorg...

Binnen jouw budget zijn er al aardig wat goede voorstellen gedaan:
Waldorf wavetables: microwaves, blofeld
Virtual analoge: Nord, AN1x, virus..
Yamaha FM (oudere DX'en of de meer recentere DX200 of zelfs een nieuwere reface)
Iets met een SID chip erin...

Eventueel nog wat gitaar pedaaltjes erachter...
 
Back
Top