Polyfone synthesizer met 'grit'

alex921

Stamgast
Lid sinds
23 mei 2015
Berichten
250
Locatie
Rotterdam
Goedendag, ik zoek een polyfone synthesizer met wat ze noemen 'grit'. Zoals een paar hier op het forum wil ik niet dat hifi gebeuren. Ik heb opgemerkt dat dit met vst's en best een hoop synths niet straight out of the box te krijgen is.

Ik zoek iets dus iets met gruis , zo'n digitale synth van yamaha , de dx11 lijkt me wel wat, met een bitrate van 12,(lijkt me alleen een beetje kut programmeren)Dus het liefst makkelijk bedienbaar zodat het lekker intitutief is. Verder nog suggesties in de yamaha producten? Vind FM synthesis wel tof namelijk.

de casio series(weet alleen niet welke precies Phase distortion? is dat wat?)

of een shruthi, of peenfm of iets dergelijks?

Wat ik tof vind qua muziek stijl is natuurlijk ook wel handig om te vermelden. , techo, house, L.I.E.S. en bunker etc om een algemeen beeld te geven.


Hebben jullie toevallig suggesties ?
 
Laatst gewijzigd:
Ja, zie dat die op ebay rond de 900 euro verkocht worden, wat ver buiten me budget valt.
Mijn budget is niet ook echt noemenswaardig btw , rond de 300/400 euro, maar een degelijke digitale synth(semi analoog) moet daar wel voor te krijgen zijn lijkt me.
 
Een JX3P. Maar die zal tegenwoordig ook wel opeens 700 euro moeten kosten dan?
 
Als het geen fm hoeft te zijn, en te gebruiken als een subtractieve synth, rozzbox!

Chaos filter, anti aliasing uitzetten, en bit depth terug zetten naar 1 bit, gruiziger ga je het niet vinden, daar overheen kun je nog distortion aanzetten. Alleen het filter al kun je heerlijk over z'n nek laten gaan in de chaos mode en dan laat je de aliasing, bit crusher en distortion nog ongemoeid!

Edit> excuses, de reguliere rozzbox is Mono, je hebt nog een 6 voice variant, een flink pak duurder en waarschijnlijk moeilijk te krijgen.
 
Thanks voor de reacties dusver

Je zou ook een (vst) sampler kunnen overwegen voor polyfone grit dingen.
Ja , bedoel je dan een sample erin stoppen en een octaaf lager spelen bijvoorbeeld? Heb ook wel goede dingen gelezen over die sampler van TAL.


Verder, is de blofeld wat?
 
Als je die voor rond de 300 kunt regelen mag je er voor mij ook wel een paar apart zetten ;)
 
Blofeld zou misschien ook kunnen ja, met de verschillende filters

Voor dat geld kom je verder in de buurt van oudere nords, virus, an1x etc in de buurt. qua FM, Korg is bezig met een volca FM?
 
Thanks voor de reacties dusver


Ja , bedoel je dan een sample erin stoppen en een octaaf lager spelen bijvoorbeeld? Heb ook wel goede dingen gelezen over die sampler van TAL.


Verder, is de blofeld wat?

Ja, je kan gewoon een note samplen, en die over je toetsen bespelen. Samplen van vinyl, tape, radio, je synths, of een mic. Je kan het zo gruizig maken als je zelf wil.

Ik gebruik Grace, een gratis software sampler van Onesmallclue.
 
Ik zeg ook Blofeld. Beetje buggy, maar heerlijke sound en heel veel mogelijkheden
 
Als je die voor rond de 300 kunt regelen mag je er voor mij ook wel een paar apart zetten ;)

Oooh...was dat het budget?....dat gaat hem dan niet worden. Ik zou dan eerder kijken naar oude FM bakken...die ruizen ook erg lekker...met name de TX81z of FB01. Niet duur en erg gave sounds.
 
Back
Top