Ricardo di Lago - It's About Time

rdilago

Ouwe rot
Lid sinds
30 mei 2009
Berichten
1.712
Locatie
Leek
nieuw werkje
studio versie van wat ik op Cosmic Grunn 2016 gespeeld heb

https://soundcloud.com/ricardo-di-lago/ricardo-di-lago-its-about-time-studio-version

of youtube
 
Last edited by a moderator:
dat was de uitdaging. gezien het mijn 1e keer live was en de zeer beperkte ruimte op het podium is
het voor een groot deel pre-programmed. samples, drums, de Arpeggio bass (laat ik het zo maar noemen) allemaal
niet live, wel live pads en wat effecten. Zag geen andere mogelijkheid om het betrouwbaar en bespeelbaar te kunnen doen met slechts 2 synths. Is ook niks mis mee, doen er zovelen op die manier. behalve Kebu die doet echt alles Live ;-) ga ik zeker never nooit nie doen. gaat niet lukken.
 
geen samples voor synths gebruikt hoor, allemaal eigen patches. the tijdklok is een sample en een sample vd Big Ben is verwerkt. Drums zijn wellicht wat te aggressief, komt omdat ik een kind vd 80s ben ;-)
 
dat is de mighty Roland JD-800
die wil wel brullen hoor ;-)
bedankt Gloomer voor de mooie woorden
ik ben er zelf ook heel tevreden over
vooral hwt moment dat ARP uitsterft in de growls overgaan
overigens de growl is gebaseerd op een stuk van Depeche Mode, iemand die het herkent?
 
Bij vlagen erg leuke track, mooie geluiden! De drums zijn volgens mij niet helemaal strak overal!?!
 
Dit zo gaaf zijn met live drums... Verder vind ik het wel leuk gedaan! Ik deel wel de mening over de drums plus het feit dat de crashes lukraak over de maten zitten, luistert erg rommelig
 
"de crashes lukraak over de maten zitten, luistert erg rommelig"

drums en dus ook crashes zijn allemaal in Ableton gemaakt met samples , maar ik zal nog eens de timing verifieren inderdaad.
maar het was ook de intentie om niet te strak en voorspelbaar te zijn en met de crashes het wat meer 'rock' feeling te geven.
Is dus niet gelukt????
 
Blijft een fijn nummer, maar ik ben het wel eens wat betreft de crashes. Als je die er hier en daar uit haalt, klinkt het beter. En/of kies een andere sample voor de crash. De synth-sequences zijn het sterke punt van deze track.
 
Dank u allen voor het luisteren in ieder geval
zal eens kijken hoe ik het kan verbeteren verder
dit moet mijn inzending voor de Contest worden in ieder geval
 
nou eigenlijk heel eenvoudig, door het volume daarvan hoog in te stellen, wat compressie
en altijd wat reverb. Deze altijd van Ableton's eigen plugins.
Drums moeten bij mij altijd vrij hard zijn, daar houd ik nou eenmaal van. ;-)
gebruikte drums zijn overigens samples van EZdrummer
een akoustische kit.

Hardware synths gebruik ik altijd de synths's eigen effecten of pedalen.
 
Thanks Space Chicken!
maar vanwaar dan de rookworst ?? ;-)
 
Ja, lekkere synth/sample muziek, goede sounds en opbouw, maar de drums en dan met name de snare-klap zijn mij te agressief ten opzichte van de rest.
Ik sluit me hier volledig bij aan. De drums zijn me te hard, te statisch en ze lijken hier en daar ook niet helemaal lekker strak. Met live ingespeelde drums zou dit zo tof kunnen zijn, nu houden de drums imho de track een beetje tegen.
 
Knap dat je het ook live doet! Lekkere opbouw, hier en daar wordt ie me iets te druk. Toevoegingen die niet genoeg bijdragen om het goed te keuren dat je ze erin stopt, paar strings.
Is de kick een sample? Hoe heb je de kick gemaakt?
 
kick (en alle drum sounds) zijn samples, dit geval van EZdrummer2
maak eigenlijk nooit drumsounds zelf, vind ik zonde van mijn beperkte tijd
heb legio samples en vaak layer ik ze nog.
dit geval een vrij standaard EZdrumkit genomen die mij het gevoel van een wat steviger rocksound gaven.
Ik wil altijd dat de snare prominent aanwezig is en ook de kick moet duidelijk waarneembaar zijn.
ik had de drums al 6dB verlaagd zal het nog eens 3dB verlagen
en timing checken, maar die moet wel goed zijn.
waarschijnlijk klopt de timing vd sequence niet helemaal, met de hardware synths heb ik nog wel eens wat latency.
 
Back
Top