Ajna ft. Gloomer - Don't Mind The Men (Behind The Curtain)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.139
Locatie
België
Een collabje PSYTRAP (70bpm) tussen de Nederlandse Ajna en de Belg Gloomer.

Laat eens weten wat jullie ervan vinden. Met dank !! :)



of via Soundcloud :

 
Last edited by a moderator:
Misschien dat de lead hier en daar wat minder mag (even uit, of ver weg gemixt), maar verder eigenlijk goed :okdan:
Dat traag en zwaar mag ik wel en ook een stuk minder onrustig dan je meestal doet, ik ben benieuwd of je meer rustiger werk gaat maken:)
 
Ik zou de track meer waarderen als er iets meer afwisseling zou zijn. Dat stuk op 3:25 ongeveer vind ik wel cool omdat je dan een beetje breekt met het wat repetitieve karakter van het nummer. Een akkoordprogressie zou ook welkom zijn.
 
Ik vind hem goed! Wie heeft wat gedaan?

Thanks man, we zijn blij dat je'm goed vindt. ;)

Wie heeft wat gedaan :

De wat langere melodieën, de leads en de pads zijn van Ajna. Ook de arps.
De drums/percussie, de opbouw, de algemene structuur, de mix en de mastering zijn van mij.
Ik heb wel wat samples gebruikt, waarvoor ik trouwens heb betaald. Die piano komt daar bijvoorbeeld uit.. en de strings. De synths die ik gebruikt heb zijn : Cameleon 5000, Massive, Sylenth1 en Omnisphere.

Leuke collab, Ajna is zeer professioneel :)

Nogmaals dank.
 
Misschien dat de lead hier en daar wat minder mag (even uit, of ver weg gemixt), maar verder eigenlijk goed :okdan:
Dat traag en zwaar mag ik wel en ook een stuk minder onrustig dan je meestal doet, ik ben benieuwd of je meer rustiger werk gaat maken:)

Je hebt gelijk, Ajna maakte mij daar ook attent op, er kon hier of daar wat minder lead, maar dan met de cut-off ofzo, want anders klinkt ie te kaal.

Of ik rustiger werk ga maken ? Ik ben bezig aan een rasechte New Beat plaat aan 110 bpm. 8~

Leuk man, hartstikke bedankt hoor :okdan:
 
Ik zou de track meer waarderen als er iets meer afwisseling zou zijn. Dat stuk op 3:25 ongeveer vind ik wel cool omdat je dan een beetje breekt met het wat repetitieve karakter van het nummer. Een akkoordprogressie zou ook welkom zijn.

Ik wou het eerder volledig spacey houden, niet teveel noten, niet teveel akkoorden, wel enorm veel effecten.. Maar dat is wellicht smaak. Maar misschien heb je gelijk en mag er meer afwisseling. Ik apprecieer je bezoek Stupide, thanks a lot mate ! ;)
 
Zijn allemaal leuke synths die je daar noemt, enkel die chameleon ken ik niet. Bevalt die wat?

Een hele leuke synth van Camel Audio, helaas verkopen ze hem niet meer. Heeft me echt zijn diensten bewezen, al ken ik er de helft niet van. :P

ca5000.jpg
 
Mooi gedaan wel, maar ben het met Stupide eens dat een beter bepaalde lijn in je muzikale verhaal niet zo slecht zou zijn? Ik denk dat smaak ook wel een bepalende factor is, maar wat ik mis is een beetje meer structuur, soort kop en staart idee zeg maar. Of ben ik nu ouderwets. :D
 
Deze vind ik mooi Jan! :okdan: Echt iets heel anders dan ik van je gewend ben. Het is bijna lounge man :D. Ergens een progressie zou inderdaad wel kunnen denk ik. En die lead, tja, het is genoemd en ik snap het wel. Maar verder, suspenseful en gewoon heel erg relaxed. Meer van dit graag!
 
Ben het eens met Stupide en Arv, maar inderdaad bijna een smaak kwestie. In het begin had ik een sterk oei!-gevoel, maar nadat ik het hele stuk had beluisterd overheerste wel een positief gevoel. Persoonlijk ben ik ook geen liefhebber van al die (hoge) synth bliepjes, maar dat valt onder het kopje "muziekstijl", denk ik. (Ik heb de video-uitvoering beluisterd en vind het niet zo sterk dat je 'm bijna helemaal 1x herhaald. Aan de andere kant, om een goede bijbehorende video te maken is én heel veel werk én een kunst apart.)
 
om een goede bijbehorende video te maken is én heel veel werk én een kunst apart.)

Ja, ik gebruik Windows Movie Maker, maar dat is niet makkelijk omdat ie altijd vast loopt. Kent er iemand een alternatief programmatje (gratis) om een leuke clip te maken ?

Dank je wel Bijleven, leuk van je man.. bedankt :okdan:
 
Trap is niet echt mijn ding, maar de mix is prima! Progressie zoals eerder gezegd kan een mooie toevoeging zijn, maar qua variatie zou ik het verder niet al te veel meer uitbreiden. Prima track

Trap is ook mijn ding niet, maar een vriend van me heeft dat zo gelabeled. Nee, niet meer uitbreiden hé.. Is goed zo. Dank je wel Solidtrax voor je bijdrage. Toppie van je :okdan:
 
Back
Top