Moog filter voor externe input; Minitaur of Sub37?

NeonNoises

Stamgast
Lid sinds
7 april 2014
Berichten
338
Hallo allemaal,

Mijn Vermona Perfourmer is net wat anders dan andere apparaten. Eigenlijk zijn het 4 monosynths in 1 kastje, elk met een eigen filter, envelope, etc. Als je dus een patch hebt die alle vier de synths gebruikt, en je wil hier een mooie filter sweep op loslaten, dan heb je 6 handen te kort. Mijn idee is nu om er dus een losse filter module (met midi!), of liever nog, een mooie synth met external in, tussen te hangen.

Even los van al het andere, zoals prijs: zou de filter van de Minitaur of van de Sub37 hier "beter" voor geschikt zijn? De Minitaur is natuurlijk volledig op bas gericht en ik weet niet of dat ook in het filterontwerp een rol heeft gespeeld. Ik gebruik de Vermona eigenlijk voor alles, niet alleen voor bassen.

..thanks
 
De Sub37 heb ik geen ervaring mee, maar houd er rekening mee dat bij de Minitaur het filter alleen werkt als je er een MIDI-signaal naartoe stuurt (of CV neem ik aan). Dus dat is ook vrij omslachtig. Dan zou ik eerder een Moogerfooger kiezen of een 2-pole van Waldorf ofzo.

Ik vermoed dat het filter zelf niet beperkt is van de Minitaur en dat de enige beperking het bereik van de oscillatoren is.
 
Waarom geen sherman, ms20 mini, of basstation 2?
Als t enkel filter moet zijn kan t evengoed met module of een slim of sub phatty als t moog moet zijn.
 
goedkoopste oplossing is om alle individuele outputs van boven naar beneden door te lussen naar de inputs. Zo komen alle stemmen inclusief filtering binnen op de laatste voice en kun je sweeps maken met de onderste cutoff. Hier al aan gedacht?

Ik heb mijn Perfourmer (MK1) net even getest met een mini ms20. Op zich leuk omdat het korg filter een compleet ander filter is in vergelijking met het Roland achtige filter van de Perfourmer. Jammer dat je toch steeds die noise van de ms20 mee hoort gaan.. Als je extern gaat filteren zou ik toch voor iets gaan met meerdere filter opties zoals Low pass, bandpass en high pass. Is toch altijd wel lekker op een poly synth

Als je trouwens oversturing krijgt kun je de resonantie van de eerste 3 voices gebruiken om het signaal wat zachter te krijgen. Het is in ieder geval een mooie manier om flink gedetunede chords te filteren met 1 filter op de perfourmer
 
Okay Synthiaks, daar heb ik wat aan :) :) Dat doorlussen ga ik uiteraard proberen.

Klinkske; ik wil in ieder geval een Moog aanschaffen, dus de andere synths komen voor mij niet in aanmerking. Slim Phatty mist de sub osc en noise, en omdat de Sub37 zoveel uitgebreider is dan de Sub Phatty, wil ik de stap voor het prijsverschil best zetten. Bedankt voor je tips niettemin!
 
Bedankt!!

Ik heb even wat kabels besteld om het netjes te kunnen proberen :) In je filmpje klinkt de filter wat smaller dan de individuele filters, of ligt dat aan de opname?

Ik ben ook even aan het kijken voor die filtermodule van Vermona zelf.. ook een optie voor de korte termijn, maar ik blijf heel erg benieuwd hoe het klinkt als het door de Sub37 gehaald wordt.. ah well.. :peukie:
 
Ben benieuwd of het wat lukt. Heb er net snel een filmpie van gemaakt :D

Ik ben verrast. Ik heb geen perfourmer, maar ken de handleiding (van de MK2) redelijk gezien hij op mn verlanglijst staat. In de oscillatorsectie per voice moet je toch kiezen tussen ofwel de golfvormen, ofwel ext input. Hoe kan je dan de som maken als je van boven naar beneden doorlust? Voegt hij zowieso het signaal van de input toe, ook al is dit niet geselecteerd?

Overigens, je kan ook de vier filters tegelijk bedienen met aftertouch, moest dat een oplossing zijn om ze samen te sweepen.
 
Back
Top