Plug-Ins (Nord Lead 2|Micro Korg|MS2000|Virus C|JP80X0)

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Voor iedereen die gaat zeggen:"Wat ben je sneu als je deze troep gebruikt, de synth heeft toch zelf knoppen", stop met lezen :eureka:. Voor iedereen die het wel interessant vindt:

Volgens mij zijn de Plug-Ins voor de Virus C en de JP80X0 wel eens langsgekomen van Mystery Islands. Ik zag dat ze dus een grotere verzameling hebben en je kunt ook nog stemmen voor nieuw te ontwikkelen:
Nord Lead 2(x)
NL2xr-reflection-v097-460x460.jpg

MicroKorg
korg-microkxr-reflection-109-460x460.jpg

Korg MS2000
korg-ms2kxr-reflection-v108-460x460.jpg

Virus C
virushc-reflection-460x460.jpg

Jp-80X0
jp-80x0-reflection-460x460.jpg

Zelf heb ik de Plug-In voor de JP. Ondanks dat ik vaak op de synth zelf de patches maak, is het toch wel erg handig. De plug-In importeert de patches vanuit de synth, maar je kunt eenvoudig binnen een project wijzigingen aanbrengen (net als bij een VST) welke dan bij het project opgeslagen worden. Daarnaast werkt de automation super eenvoudig. Eigenlijk de TI integratie voor de JP :)

Wellicht niet de goedkoopste (€49,95), maar ze werken wel perfect en brengt de oudere hardware weer helemaal in 2016. Overigens heb ik de Plug-In tijdens een sale gekocht voor veel minder. Dan wordt het natuurlijk nog aantrekkelijker.
 
Ik vind zelf ctrl wel interresant, hebben nog een hoop andere en is open source.

Heb zelf helaas de synths zo staan dat ik eigenlijk bij alle er niet fijn bij kan en de editor plugins uitkomst bieden.

Het mooiste zou zijn een hele grote ruimte met elke synth op een bureau waar ik lekker kan gaan zitten maar helaas. Toch Zijn er een aantal waar ik er geen van kan vinden, de jd800 bijv, is een ctrl van gemaakt maar die is in beta gebleven, ik kan hem niet vinden. De sy22 is helemaal geen plugin editor voor, wavestation, m1 ook niet te vinden.

Ook vind ik de ondersteuning van editor plugins helaas nou niet bepaald toekomst bestendig.
 
En er komt dan plots nog 21% VAT naar België bij...
Dat heb ik nog nooit gezien, hoe zit dat dan bij andere ontwikkelaars, is dat daar reeds in de prijs begrepen?
Edit: ok, snap het nu, omdat het buiten de EU is dus...
 
Voor de volledigheid, de Virus HC editor is voor álle Virus modellen, niet alleen de Virus C. Ik gebruik hem zelf met de TI2 en ben er erg tevreden mee omdat het bijna alles kan wat Virus Control ook kan (alleen geen audio over USB), maar dan zonder de timing issues die de Virus Control plugin in Ableton Live heeft.

Daarnaast is de support ook goed, heb al paar keer contact gehad met de auteur van de software (Jani) en dat gaat prima.
 
Jammer dat ik net pas ene jp8080 heb aangeschaft. Ik wil juist de synths frictie vrij houden, en alles via midi aansturen (bcr/bcf2000). Had de edito wel eerder gezien,... maar even op de sales wachten weer ;-)
 
Back
Top