Het Verkeerde Doel - België (EK2016)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.022
Locatie
-
Hey allemaal.

Met het EK in volle gang, maar het helaas uitblijven van Nederland aan dit festijn dit jaar, zijn er natuurlijk ook nog andere landen die we kunnen toejuichen, maar wie?
Nu zal dat toejuichen op SF wel op een heel laag pitje staan vrees ik :D Toch wilde ik dit muziekje even delen. :)

Van 'n vriend, kreeg ik 'n maandje terug 'n persiflage op de tekst van "België', het wereldberoemde nummer van de band 'Het Goede Doel''.
Ik heb toen een klein opzetje gemaakt van de muziek en we zijn er mee aan slag gegaan.

De afgelopen dagen en weekend is de tekst nog wat geactualiseerd en zijn de opnames afgerond.
Video en gitaarpartij zijn door de auteur van de tekst gedaan. De muziek en zang komen van mij.

Reacties zijn welkom. En natuurlijk hopen we op een finaleplaats voor de Rode Duivels :duivels: *D :mega:

 
Last edited by a moderator:
Hey Exo :)

Mja, de tekst.. Da's 'n goeie idd.. heb ook geheel bewust een niet echt accentloos typetje voor de lagere stem gekozen, dat maakt het nog lastiger misschien.
Misschien kunnen we ook nog een versie met tekst erin maken.. ga dit ff voorleggen aan de maker van de video, thanx :mega:

Het twijfelen over België is uit de originele tekst overgenomen, maar ik geloof erin :mega:

Hieronder de tekst trouwens

We doen niet mee, we zijn niet in Frankrijk
Wij missen Frankrijk want we raakten geen bal
Voor wie moet ik zijn, toch niet voor Duitsland?
Nee niet Duitsland, doe niet zo mal!

Ik wil niet juichen voor IJsland want IJsland heeft ons gekleineerd
En dat land van Erdogan is dat Europa dan?

Voor wie moet ik zijn? Niet voor Italië
Dat team van Italië hoort in een theater
Voor wie ben jij, toch niet voor Portugal?
Dat spel van Portugal lijkt meer op karate

Ik wil niet juichen voor Polen, want dat doen de buren al
En als ik voor Oekraïne ben wordt dat niet weer een loze stem?

Onze leeuwen waren verdwaald
Renden naar hun eigen doel
Er was geen plaats tussen die sterren voor het teamgevoel

Voor wie moet ik zijn? Ik ben niet voor Rusland
Want daar in Rusland gebruiken ze dope
Voor wie ben jij, toch niet voor Kroatië?
Want in Kroatië zijn spelers te koop

Ik ga wel juichen voor Holland want het is nog lang niet gedaan
Voor Verstappen of Kruijswijk, of op de tennisbaan

Onze leeuwen waren verdwaald
Renden naar hun eigen doel
Er was geen plaats tussen die sterren voor het teamgevoel

Ik heb getwijfeld over België
Want die ploeg is nog zo puur
Er wordt niet getwijfeld daar in België
Die gaan voor elkaar door 't vuur

Passie en voetbaltrucs
De nieuwe trots van onze Benelux
'k Heb getwijfeld over Belgie
Passie en voetbaltrucs
De nieuwe trots van onze Benelux
'k Heb getwijfeld over Belgie
Belgie, Belgie, Belgie, Belgieeeee
 
Laatst gewijzigd:
Voetbal hier? Stenen kloten krijg ik ervan. Ik hoop dat belgië er bij de 1e match uitligt dat die zever zo snel mogelijk voorbij waait.
Zo.
 
Ik ben gewoon voor Belgisch bier :biertje: en dito cuisine :W

Top Pat, toch maar op SF geplaatst :okdan:
Al was het dan maar alleen omdat dit de enige voetbal track was in mijn leven die ik in het geheel heb afgeluisterd :mega:
 

Attachments

  • mc_chouffe1.gif
    mc_chouffe1.gif
    130,2 KB · Bekeken: 41
Dank voor de reacties mensen.. en ja, voetbal is niet ieders feestje, 'k weet het. Maar ik vond de tekst en het idee toch te geniaal om niets mee te doen. :)

@ WAREHOUSEGROOVE: Hehe.. :mega:

Ben iig blij met de feedback over de onverstaanbare tekst, er wordt aan een alternatieve versie gewerkt waarin dit te lezen is :mega:
 
Yep.. blijft lastig om het passend te krijgen qua lettergrepen..
De eerste regel van het refrein was eerst "Onze leeuwen zijn verdwaald". maar aangezien oranje de laatste weken toch teamspirit liet zien hebben we de tekst weer aangepast, samen met nog wat dingen.. maar thanx :mega:
 
;) Als je toch gaat aanpassen.... het is erdo Han ipv erdo khan ;) anders gaat hij weer huillie ;{ huillie doen en mag je niet meer op vakantie naar Erdoganistan :D :mexico:
 
Yo Daniël.. had het ff vlug bij mijn vriendin gecheckt voordat ik het ging opnemen (die er toch redelijke tijd heeft gewoond ;))
Ik moest de 'g' gewoon 'n beetje inslikken dan was het goed maar bij nadere check heb je helemaal gelijk..thanx for the heads up :mega:

'Erdogan' opnieuw ingezongen net... 'g' helemaal ingeslikt en iedereen blij. Opname gaat in de video met tekst meegenomen worden.
Volgens mij was er sowieso nog genoeg plek op de Turkse stranden doordat bepaalde landen Turkije niet meer aandoen.. maar nu zijn we weer meer dan welkom natuurlijk. :D
 
Het Hongaars natuurlijk ook behoorlijk wat leen woorden heeft gekregen na 150 jaar bezetting :)
Zijn naam in Nederland gewoon altijd al verkeerd wordt uitgesproken (doen ze wel vaker trouwens) :D

Maar je bent welkom (vrij vertaald uit het Engels) :D
 
We hebben em net opnieuw geupt met tekst en dat ging 'n paar keer mis.. dit moet em zijn :okdan:

@ WHG :) hieronder de nieuwe versie speciaal voor Erdohan :D

 
Back
Top