[Track] Dance the night away

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen
Hey,

Hier een track van mij.

Alle reacties zijn welkom :-)

https://soundcloud.com/rytmmonster/dans-the-night-away-v5-v3

gr,
PvK
 
Thanks for comments!

Het einde is inderdaad erg abrupt afgebroken..
Ga ik zeker nog mee aan de slag.

PvK
 
Ik heb zowat het gevoel dat de stem wat wegzinkt in de muziek...
Klinkt wel heel clean. Veel VST's gebruikt?
Is wel altijd een beetje variatie op hetzelfde thema. Een toonsverandering/progressie zou ook niet slecht zijn.
En ja, het einde klinkt als de stekker uit het stopcontact ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb zowat het gevoel dat de stem wat wegzinkt in de muziek...
Klinkt wel heel clean. Veel VST's gebruikt?
Is wel altijd een beetje variatie op hetzelfde thema. Een toonsverandering/progressie zou ook niet slecht zijn.
En ja, het einde klinkt als de stekker uit het stopcontact ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Hi, heb je eventueel tips om de stem beter naar voren te laten komen?
De nummers die ik maak zijn meestal redelijk clean, vindt het lastig om het minder clean te laten klinken. Ook hier zijn alle tips welkom.

Het aantal VST's valt eigenlijk wel mee, althans, in mijn beleving :)
Meer variatie/progressie kan het nog wel gebruiken idd. Heb nog even geen idee op welk punt/moment ik dit zou kunnen inbouwen. Ik ga er eens over nadenken.

In ieder geval bedankt voor de comments.
 
De zang meer naar voren halen kun je bv proberen door de instrumenten anders te pannen, maar ik denk dat als je eht echt goed wilt doen, je bv aan sidechaining zou moeten denken. Lichtjes andere delen van de track laten compressen door de zang...
 
De zang meer naar voren halen kun je bv proberen door de instrumenten anders te pannen, maar ik denk dat als je eht echt goed wilt doen, je bv aan sidechaining zou moeten denken. Lichtjes andere delen van de track laten compressen door de zang...

Hi, aan sidechaining door de zang als trigger te gebruiken heb ik eigenlijk nooit gedacht.
Daar ga ik eens mee stoeien. Dank voor de tips.
 
Het einde is inderdaad wel stekker uit het stopcontact ;) Maar vind het verder wel mooi klinken. Niet echt heel anders dan wat je al hebt op dit gebied qua muziek, maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd.
Er zou nog een mooie, meeslepende melodie overheen kunnen op een gegeven moment, als je 'm gaat uitbouwen tenminste. Een mooie supersaw achtig lead met een mooie, gevoelige/euforische melodie bijvoorbeeld.
 
Het einde is inderdaad wel stekker uit het stopcontact ;) Maar vind het verder wel mooi klinken. Niet echt heel anders dan wat je al hebt op dit gebied qua muziek, maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd.
Er zou nog een mooie, meeslepende melodie overheen kunnen op een gegeven moment, als je 'm gaat uitbouwen tenminste. Een mooie supersaw achtig lead met een mooie, gevoelige/euforische melodie bijvoorbeeld.

Thanks for comments.
Nu weer de tijd vinden om er aan te sleutelen :okdan:
 
Not my cup of tea om heel eerlijk te zijn. De vocal verdwijnt inderdaad een beetje. Maar er zit volgens mij ook hele bak galm op. Is ook wat dunnetjes wat mij betreft. Als je de vocal wat meer body geeft, komt ie wellicht wat beter naar voren.
 
Zeker een lekkere basis. Wellicht dat je nog wat losse enkelvoudige noten kunt spelen, welke niet constant een sequence vormen. Eigenlijk wat je meer aan het einde van de track doet. Of nog een break tijdens de zang.

De zang zinkt i.d.d. Wat weg in je mix. Ik denk dat je naast alle tips ook nog wat kunt proberen met EQ en wellicht ook het volume.
 
Back
Top