[Instrumentale SynthPop] 3 tot 5 albums Dianne Brand

Hahaha fantastisch dit :D

Nee, triest zoals het gaat hier in dit forum...

Ik vind het niet netjes en professioneel zoals deze release wordt afgebrand.
Wat je er ook van mag vinden.
 
Ik lees een heel klein beetje kritiek op de muziek (wat zeker niet tot afbranden geschaard hoeft te worden) maar voor de rest voornamelijk commentaar op de manier waarop de topicstarter met die kritiek omgaat. Het verschil tussen een forum en Soundcloud/Youtube is dat je bij de laatste gewoon helemaal geen comments/likes krijgt als het niet aanstaat.

Op het moment dat je geen respons krijgt van een platenmaatschappij - bel je dan ook boos op om te laten weten dat het een stel prutsers zijn? Denk je dat ze dan "oh sorry" zeggen en alsnog een brief terugsturen?
 
Op het moment dat je geen respons krijgt van een platenmaatschappij - bel je dan ook boos op om te laten weten dat het een stel prutsers zijn? Denk je dat ze dan "oh sorry" zeggen en alsnog een brief terugsturen?
Zelf zou ik sowieso nooit iets opsturen naar een maatschappij waar ik geen relatie mee heb..
En als ik die relatie wel zou hebben, zou ik inderdaad na een tijdje navragen of ze mijn bericht hebben ontvangen.

Maar ik vrees dat we het niet eens zullen worden. Dus laat ik het hierbij.
 
Bedankt scepticist! Met platenmaatschappijen kun je inderdaad maar liever niets te doen willen hebben. Momenteel zijn er nog maar 3 of 4 platenmaatschappijen (Warner Bros. , Universal, Sony en EMI) die trouwens ook vrijwel alle kleinere Indie labels hebben opgekocht. Als klein Indie muzikantje maak je tegenwoordig nog nul komma nul kans dat YouTube, Google, en de media (ook van dezelfde eigenaren als die platenmaatschappijen) je een beetje gaan promoten.

Dat mijn muziek "rechttoe rechtaan" is beschouw ik als een compliment. Ik ben die zweverige gevoelige (of langdraderige en oervervelende effectbejag) synthesizermuziek intens gaan haten. Gewoon lekker in het gehoor liggende korte deuntjes met 2 of 3 baslijntjes die door elkaar heen lopen en met verschillende melodielijntjes enzo.
Tegenwoordig is het nou juist de kunst om anders te willen zijn als de rest en neem van mij aan dat geen toetsenist of drummer ter wereld in staat is om mijn composities (computer controlled foutloos en zonder dynamiek (heeft juist ook zijn charme)) na te spelen.

 
Met platenmaatschappijen kun je inderdaad maar liever niets te doen willen hebben. Momenteel zijn er nog maar 3 of 4 platenmaatschappijen (Warner Bros. , Universal, Sony en EMI) die trouwens ook vrijwel alle kleinere Indie labels hebben opgekocht.

Nou dat lijkt me nou ook wel weer wat overdreven....er zijn toch nog duizenden independent labels die geheel buiten die majors opereren en het goed, soms zelf beter dan die doen.
 
Is de TS een maand te laat? :dubbel:

ps. helping musicians survive, mijn dag is goed :halleluja:halleluja:halleluja
 
Afgelopen week is mijn album "Third Impression" uitgekomen via iTunes, Amazon, Groove en bijna alle online stores.

Hee... dit klinkt bekend.. Woonde je voeger heel toevallig in Lelystad en maakte je trance?
 
Ik heb er nu 5 beluisterd en een positief punt vind ik dat je een eigen stijl hebt die herkenbaar is. Helaas is dat wel gelijk het nadeel: van wat ik heb gehoord lijkt het veel op elkaar en zit er weinig spanning en/of variatie in. Het blijft op 1 niveau en dat is jammer.

Aan de andere kant, ontwikkeling heeft nu eenmaal tijd nodig

JurgeN
 
Oja, dit... :-D

Heb onlangs voor een deuntje een paar grote labels benaderd. Kreeg vriendelijk en netjes antwoord dat ze er eigenlijk niets mee konden.
En had toch even contact met een aantal interessante mensen.

Het was gelukkig maar m'n eerste poging..

Misschien speelde mee dat ik illegale acapella's van een bekende zangeres, van Looperman had gedownloaded... :-)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top