[Instrumentale SynthPop] 3 tot 5 albums Dianne Brand

SynTheSister

Gereactiveerd actief
Lid sinds
30 Maart 2016
Berichten
138
Locatie
Allie NL
Afgelopen week is mijn album "Third Impression" uitgekomen via iTunes, Amazon, Groove en bijna alle online stores.
Een paar weken geleden kwamen "Syn the Sister" en "First Second" al uit. Gewoon zoeken op mijn artiestennaam: Dianne Brand.
Ergens in december 2014 ben ik begonnen om tracks te gaan maken. Ongeveer 15 tot 20 uur (1 a 2 werkdagen) per track, nog los van het maken van de geluidseffecten en presets.
Enfin, zo had ik begin dit jaar ineens 85 tracks af waar ik iets mee wilde gaan doen. Eerst wilde ik 6 albums met elk 13 nummers in een keer uitbrengen maar heb toen toch maar besloten om er 5 long play albums van te maken met elk 15 a 16 nummers. Ik heb gemerkt dat Soundcloud en YouTube niet meer werken om jezelf als beginnende "act" op de kaart te zetten. Verder ga je jezelf dan afvragen of het wel goed genoeg is en of de honden er wel brood van lusten. Albums 4 en 5 moeten maar even wachten (zijn al klaar).

Beetje Jarre achtig traditioneel synthpop deuntje met pieuw pieuw geluidseffectjes:



Beetje Jazz-Rock achtig:

 
7 april 11.44 heb ik deze post geplaatst en 8 minuten later (11.52) had j.baars alles al gehoord.
De soundcloud van j.baars bevat 2 nummers met zang, drum, gitaar en na heel goed luisteren op de achtergrond nog wat piano. Geen synthesizer waar kunnen nemen.
In 11 jaar tijd 2 nummertjes gemaakt en 12000 keer zijn mening gegeven. Dit is trouwens al de derde keer dat j.baars mij compleet en totaal afzeikt en de toon heeft gezet.
In een onderwerp over akkoorden liet hij weten altijd maar wat te spelen en mineur, majeur en alle toonladders maar zo'n beetje door elkaar te gebruiken. De vete van j.baars is vermoedelijk ontstaan toen hij bezig was met een verhuizing en geen tijd had voor reparaties. Maanden later...maar who cares?
Overigens kan ik niet wachten op de volgende afzeikers van wie ik nu al weet dat ze gaan komen.
Onze grote Kronos-expert bijv.

Zellf ben ik altijd zo netjes niet te reageren op tracks of releases die mij niet zo aanspreken.
Ik geloof dat het nu de bedoeling is bij iedere reactie "Bedankt" te schrijven zodat de post weer op de voorpagina komt? Als je maar genoeg synthforumvrienden hebt die het spelletje meespelen kan dat heel lang duren allemaal.
 
welke vete?
welke verhuizing?

reparaaties?

geen idee waar je het over hebt.

als je er niet tegen kan dat mensen hun mening gven, dan kan je beter niets posten...

:koffie:
 
7 april 11.44 heb ik deze post geplaatst en 8 minuten later (11.52) had j.baars alles al gehoord.
De soundcloud van j.baars bevat 2 nummers met zang, drum, gitaar en na heel ...

Beste Dianne,

Ik heb naar je muziek geluisterd, maar persoonlijk vind ik het zo jammer dat je weinig aandacht besteed aan de afwisseling van je dynamiek. Het lijkt er echt op dat je alles wilt afraffelen.

Dit gaat zo ten koste van je creativiteit, iemand die geïnspireerd raakt door Fusion , Jazz/Rock , Pop en Rock. Die kan veel beter :)
Ook je leadsounds, tja het klinkt synthesizer , maar synthesizer ligt er erg bovenop en klinkt bijna overal hetzelfde. Leer jezelf eens aan om dubbele noten te spelen in je leads dat je harmoniën maakt in je spel. Dat is niet eenvoudig ik oefen er al jaren op om vlot daarin over te pakken en nog steeds ben ik daarop aan het oefenen.

Heb en houd alsjeblieft plezier in wat je doet,
Geniet ervan en maak plezier. Maar ik weet zeker muzikaal kan je echt veel beter. Werk eens 1 week lang aan een nunmer in plaats van 1 of 2 dagen en zeker met namen het arrangeren.

Op een gegeven moment luister je dan zo vaak naar je eigen mix dat je een beter oordeel krijgt over wat je hoort.

Ik heb heel vaak, dan ben ik al paar dagen bezig aan een track als ik dan de 3e dag nog steeds geïnteresseerd ben in van wat ik hoor. Dan ga ik ermee verder. Ik laat het vervolgens even beoordelen door vrienden/medemuzikanten, krijg feedback (en werd in het begin nukkig als het negatief is. Door al die uren die je erin gestoken hebt) maar door de feedback leer je wel steeds meer bij over het produceren. Ik ben nog steeds ontzettend waardeloos in het maken van een goede eindmix.

Je kan mijn creaties terug vinden op de maak bewust een kutnummer draad :p ja dat is nou niet echt een waardevolle bron voor iemand die dit soort advies geeft :koffie:

In praktijk speel ik 15 jaar toetsen en heb ik 10 jaar podiumervaring.
Maar ben in wezen ook maar gewoon mens heb verder geen muzikale opleiding. Ik vind het alleen onterecht wanneer je de 2 tracks van J Baars gaat bestempelen met negativiteit. ;{

P.s.
De tracks van JBaars zorgde bij het horen van de eerste noten mij meteen al kippenvel. Dit komt door de extra aandacht die is besteed in de muzikale productie. :)

Mocht je doelgroep gericht zijn op bedrijven m.b.t. industriële presentatievideos dan is je muziek daar uitermate geschikt voor.
Of voor programma's als o.a. " how it's made ".

Maar ik denk niet dat dat je insteek is of wel?

Overigens,
Uhm ik heb geen Kronos maar een Casio.
 
Ik vind het als ik het zo allemaal luister een beetje rechtoe rechtaan... Is niet perse negatief bedoeld en dat is ook smaak. Ik ben het wel eens dat er met wat accoorden wat meer body in de tracks komt. Ikzelf ben ook maar gewoon een hobbymuzikant (op mijn zolderkamertje) en vind accoorden maken heel erg moeilijk (geen pianoachtergrond) maar er moet zonder accoorden toch ook wel iets meer gevoel in te krijgen zijn. Spelen met timing is ook soms erg verrassend en kan net die touch geven waardoor het wat lekkerder in het gehoor ligt. Verder vind ik de geluiden lekker jaren 80 en zou inderdaad niet misstaan bij het intro van een televisieprogramma!

Ik zou zeggen ga er absoluut mee door, doe wat je het liefst doet en wordt steeds beter in arrangeren en mixen. Dat is ook mijn insteek. Nobody is perfect en iedereen leert elke dag bij.
 
7 april 11.44 heb ik deze post geplaatst en 8 minuten later (11.52) had j.baars alles al gehoord.
De soundcloud van j.baars bevat 2 nummers met zang, drum, gitaar en na heel goed luisteren op de achtergrond nog wat piano. Geen synthesizer waar kunnen nemen.
In 11 jaar tijd 2 nummertjes gemaakt en 12000 keer zijn mening gegeven. Dit is trouwens al de derde keer dat j.baars mij compleet en totaal afzeikt en de toon heeft gezet.
In een onderwerp over akkoorden liet hij weten altijd maar wat te spelen en mineur, majeur en alle toonladders maar zo'n beetje door elkaar te gebruiken. De vete van j.baars is vermoedelijk ontstaan toen hij bezig was met een verhuizing en geen tijd had voor reparaties. Maanden later...maar who cares?
Overigens kan ik niet wachten op de volgende afzeikers van wie ik nu al weet dat ze gaan komen.
Onze grote Kronos-expert bijv.

Zellf ben ik altijd zo netjes niet te reageren op tracks of releases die mij niet zo aanspreken.
Ik geloof dat het nu de bedoeling is bij iedere reactie "Bedankt" te schrijven zodat de post weer op de voorpagina komt? Als je maar genoeg synthforumvrienden hebt die het spelletje meespelen kan dat heel lang duren allemaal.



Persoonlijk vind ik de reactie van Baars wel meevallen eigenlijk.
Ik denk dat als je zo verhit raakt op het moment dat iemand iets over je muziek zegt wat niet al te positief is, je beter een hobby kunt gaan zoeken waarbij feedback niet voor komt.
Ik heb verder geen enkele band met meneer Baars, maar door je reactie op hem had ik in ieder geval al geen zin meer om je tracks te luisteren.
Ik had even het idee dat ik op dumpert terecht was gekomen. En dat wil ik liever niet.
Met alle respect, als je muziek post en om feedback vraagt kun je niet alleen maar positieve reacties verwachten.

En wat je zegt, dat als jij iets niet leuk vindt , dat je dan maar niet reageert, vind ik echt niet okee.
Wat is de waarde van positieve opmerkingen als er nooit een negatieve voorbij komt ?
Ik wil daarbij nog aanvoeren dat ik meestal meer leer van de minder positieve reacties dan van de positieve.

Misschien ga ik later deze week nog even je tracks luisteren. Ik ga er van uit dat de betreffende reactie je in het verkeerde keelgat schoot, en dan kunnen we allemaal wel eens onhandig uit de hoek komen. Tenminste, ik wel.
Ik bedoel dit dus opbouwend , maar doe er mee wat je wilt.;)
 
Ik denk ook dat je met zulke lange tenen niet ver komt in de muziekwereld, topicstarter. Bedenk ook even waarom je dit bericht start: je wilt reacties. Als je die binnen 8 minuten krijgt van iemand die de moeite neemt om naar je muziek te luisteren zou ik daar blij mee zijn. En als de reactie je niet aanstaat? Who cares, ene oor in, andere uit en evenzo bedankt voor de moeite.

Lees je reactie trouwens nog even terug: afzeikers, vete en een samenzweringstheorietje afs afsluiter. Laat toch lekker gaan joh, dan kijk je toch alleen naar de reacties waar je wel wat mee kunt?

Per definitie niet reageren op tracks die je niets doen kan, maar je kunt er vrijwel altijd wel iets van zeggen. Bijvoorbeeld over de mix op jouw speakers. Als je wilt dat mensen jouw tracks beluisteren lijkt me dat het minste.

Tot slot een heerlijk tegeltjeswijsheid, nu ik toch in een stichtelijke bui ben :) "Het leven is als een spiegel. Lach ernaar en het leven lacht terug" Fijne zondag! :W
 
Of het je helpt weet ik niet maar ik kreeg vroeger toen ik begon ook ontiegelijk veel commentaar.
Geloof het of niet, later ben ik dat erg gaan waarderen want je moet er niet meteen vanuit gaan dat wat jezelf van je muziek vind, iedereen dat ook dan maar vind.
Probeer dan geen negatieve respons te geven op anderen hun muziek (tip), als repliek..
Zeg gewoon "thanks". Serieus, dat is beter, ook voor later.

Je geeft ook een enorme voorzet in je openingspost door van wal te steken dat je in ultra korte tijd een berg muziek eruit hebt geperst. Dit is namelijk (tja) meestal niet een goed teken voor de kwaliteit (muzikaal en technisch!)

Doe met de info wat je wil. Succes!
 
Bedankt voor de leuke hartverwarmende reacties en natuurlijk stop ik nu meteen met muziek maken en ga ik mezelf van kant maken :stupid
Die flut akkoorden, harmonieën en kut melodietjes van me zijn inderdaad om te janken. =(
Sorry dat ik zo eigenwijs was en gewoon 1 jaar en 4 maanden keihard heb zitten werken en blokken zonder om jullie (zo ondergewaardeerde) mening over het een en ander te vragen.
Er mag gedanst worden en u bent een fijn publiek :r
 
Haha, topicstarter, ben je 12, 13 of 14 jaar? Misschien moet je er de volgende keer nog even bij zetten dat mensen alleen mogen reageren als ze je geweldig, geniaal en fantastisch vinden. :D

Nou ja, troost je met de gedachte dat wijsheid hopelijk met de jaren komt. En misschien is een ander forum inderdaad geschikter voor je, want zo maak je geen vrienden :doei:
 
Back
Top