[cinematic chillout] phone booth robbers - you can't share a dream until it's over

Stupide

Ouwe rot
Lid sinds
30 augustus 2009
Berichten
1.714
[cinematic chillout] phone booth robbers - you can't share a dream until it's over

Ik heb weer een klein dingetje afgerond. Wat filmische invloeden hier en daar, met een wat melodramatisch sfeertje naar het einde toe. Voor mijn doen (hoewel dit een vrij minimaal nummer is naar mijn maatstaven ;)) in een behoorlijk korte tijd gemaakt. En dat allemaal met Reason. 8) Hopelijk vinden jullie het leuk.

Reacties stel ik altijd op prijs.

 
Klinkt heel fijn. Vond het jammer dat ie afgelopen was.... Hadden van mij nog zo 4 minuten bij gemogen. Voelt eigenlijk nog niet helemaal bevredigend daardoor. Ik stem dus voor langer!

Voor de rest vind ik de sound erg mooi. Lekker vol, rijk, meeslepend en qua sfeer lekker licht. Brengt me wel een beetje in een hemelse sfeer.
 
Thanks man. Dat is ook de sfeer die ik hoopte op te roepen. En qua lengte had het van mij ook wel langer gemogen, maar ik was bang dat het daardoor wel erg repetitief zou worden. De melodieën ontwikkelen zich nu niet echt en het zijn ook maar twee akkoorden. Daarom heb ik er toch voor gekozen om het iets korter te houden.

Misschien dat ik nog eens een keer een uitgebreide versie maak. :)
 
Kippenvel. Echt heel erg mooi.

Er zijn twee dingen die ik anders zou hebben gedaan (ervan uitgaande dat ik dit uberhaupt zou kunnen maken):

1. Rond 2:00 speel je een kleine progressie F#-G#-A-B-C#. De "tweede stem" speelt dan D-D-F#-F#-E. Het lijkt mij mooier om daar gewoon mee te gaan met de eerste stem, dus D-E-F#-G#-E. Misschien alleen het tweede rondje wat daarna komt? En dan in elk geval die tweede F# naar een G#.
2. Die solosynth vind ik echt jammer. Ik zou daar liever een piano horen.

Maar verder, WAUW! :okdan:
 
Thanks voor het luisteren en je commentaar!

Ik heb je suggestie even uitgeprobeerd, en dat is ook niet verkeerd inderdaad. Ik heb niet echt een voorkeur voor het een of ander. Wel zag ik bij het bekijken dat er nog een paar dingetjes niet helemaal goed stonden, dus dat heb ik wel aangepast. Ik kauw er nog even op...
Dat andere is waarschijnlijk een smaakkwestie, ik houd wel van die sound.
 
Filmische sfeer klopt helemaal! Voor nog meer spanning zou je ergens halverwege wat paukengeluid (-geweld?) kunnen toevoegen, of ben ik nu té clichématig? Het hele korte riedeltje helemaal aan het einde is wel leuk/onverwacht, maar past het?
 
Het begin is mij wat leeg en duurd het lang voordat het een beetje loopt. Verder vind ik het thema erg goed en klinkt het erg smakelijk
 
Mooie opbouw en aantrekkelijke klankkleuren. Vond het jammer dat het na 4 min alweer was afgelopen. Well done !
 
Wat mij interesseert is wat voor instrumenten je hebt gebruikt.?
 
Dank allemaal. :okdan:
Wat mij interesseert is wat voor instrumenten je hebt gebruikt.?


Het zijn allemaal (bewerkte) samples voor de NNXT, de beginsound, de strings en de speldepriksound komen uit dezelfde refill (800Pads). De hoorn (naam onbekend omdat ik de patch heb aangepast en opgeslagen) en de bas ('Mini Bass') komen uit de standaard Reasonkit. Van de popcornsound kan ik het helemaal niet meer nagaan.
 
Vind het uitstekende muziek voor bij dronefilmpjes boven mooie landschappen.. :-)
 
ow deze had ik al is geluisterd maar nog geen feedback geschreven.
Bij deze: erg fijne muziek, luistert goed weg.
 
Heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan bovenstaande commentaren.. Lekker droom muziekje :)
 
oh, dat was mooi man. Ik zou er nog een stuk verder aan breien, een paar seconden zonder die arpeggio.. en dan weer terug verder. Prachtig, houwen zo !! :okdan:
 
Back
Top