Welke Cassette tapes voor Fostex 280

flip

Stamgast
Lid sinds
29 juli 2007
Berichten
157
Locatie
Amsterdam
Ik heb zojuist een Fostex 280 Multitrack recorder aangeschaft om bepaalde sporen binnen mijn tracks van meer lo fi te voorzien.

welke cassette tapes adviseren jullie om mee op te nemen?
En waar zijn deze nog te krijgen? Ik zal zelf te denken om Tapes Amsterdam morgen even te bellen.
 
als je lofi wilt moet je luistersprookjes cassettebandjes kopen ;)

$_84.JPG
 
ik denk dat je voor alle cassette trackers best zo dik mogelijke band koopt,dus 60/30 min,als ik me niet vergis kon je destijds speciale (custom) tapes hiervoor kopen ook.
 
UD/UR,ruisboeren

en koop nooit ferrochrome (cheapest),maar die slijten je koppen af
 
Thanks, ik kom 2de hands het een en ander tegen.

Is het een probleem als de cassette tapes al een zijn gebruikt voor bepaalde opnames? Wat voor effect heeft dit op nieuwe opnames?
 
Meer ruis. Minder dynamiek. Als je een hele track via tape wil opleuken zou ik wel een nieuwe tape gebruiken. Voor1 spoor maakt het. Niet veel uit.
 
In die fostex gebruik ik het liefst TDK SA90. Heb ze altijd gewoon bij BCC gehaald maar geloof dat ze ze niet meer hebben. Als het gewoon type II is zit het verder wel goed denk ik.
Op marktplaats kun je echt wel voor 10-20 euro een gesealed pakje van 5 stuks op de kop tikken hoor, had ltijdje terug nog 5 stuks mooie gesealde jaren 90 maxell XLII nog voor 15 euro geloof ik, misschien was het wel 5 euro zelfs.
Verder gebruik ik veel al gebruikte bandjes, die SA90 uit eind jaren 80 of jaren 90 klinken nog steeds verassend goed hoor.
 
Snap ook niet dat bandjes automatisch met lo-fi geassocieerd worden.. Met een redelijk tapedeck (vooral voor de opname) klinkt het heel goed gewoon.
Een van mn lievelings bandjes met the Smiths erop, honderden keren gedraaid, klinkt werkelijk geweldig. Heb laatst de cd gekocht om te vergelijken en het bandje klinkt gewoon beter. Stuk muziekaler en dieper, geen gelul
 
Lo fi is misschien niet direct de juiste benaming, wel dat ik het geluid van meer karakter/nostalgie wil voorzien door er wat meer his aan toe te voegen. Bovendien bieden de eq's ook nog exta mogelijheden om te finetunen.
 
Back
Top