Elektron Analog Rytm Vragen/Tips/Tricks Topic

Nee, meer op de A4/AK. OT is een redelijk vreemde eend in de bijt.
 
Oke, dat kan ik opzich wel begrijpen. Echter, wel een opper eend. Ik vond de learning curve wel wat hebben, op een gegeven ben je master of je domain met de OT. Zin om die AR on me vingers te hebben!
 
Ik heb na de AR een OT gekocht en ik moet zeggen dat ik een paar kleine omschakelingen daargelaten het vrij snel onder de knie had. Er zijn een paar dingen die net anders worden benoemd en net anders wordt gedaan, maar het blijft in de basis een Elektron, dus je hebt het zo onder de knie.
 
Van 1 tm 3 juli is er iets ten noorden van Marseille een elektron camping weekend met workshops!

Meer info op de facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/octatrack/

Ik ben verder niet betrokken bij de organisatie en heb hier ook geen commercieel belang bij etc, maar heb als beheerder van de octa groep op facebook het evenement voor hem tekstueel opgepoetst en geplaatst :).

-C-
 
Hele fijne bak - ik denk de bak die ik zou houden als ik maar één machine mee zou mogen nemen naar een onbewoond eiland (en ik heb qua drumdozen redelijk wat staan en / of gehad...Jomox888, Machinedrum MKI, Aira TR-8, TR505, Eltectribe etc.)

Maar goed - er komt waarschijnlijk binnenkort een mooie nieuwe OS update aan: 1.23 is in beta fase en was een week of zo geleden heel kort te zien op youtube / fb. Met een stuk of 5 nieuwe drumengines (kicks, snares, hats) en een eenvoudige analoge 'synth'.

Mijn tip voor de dag:
Een van de leukste dingen om te doen is om een single cycle osc in te laden als sample en deze als synth in te zetten (voor basjes of leads).
 
Het was geloof ik niet mogelijk om het nog beschikbare sample geheugen af te lezen toch? (Via een geheime shortcut oid)
 
Maar goed - er komt waarschijnlijk binnenkort een mooie nieuwe OS update aan: 1.23 is in beta fase en was een week of zo geleden heel kort te zien op youtube / fb. Met een stuk of 5 nieuwe drumengines (kicks, snares, hats) en een eenvoudige analoge 'synth'.

Ik sta nu al te trappellen 8~:okdan:8~
 
Is de absolute max qua sampletijd per project 64mb, of valt er meer in te laden?
 
Werkt slide niet op chromatic mode sequences?

En kan je slide tijd ook instellen?

Zelf maar beantwoorden. Nee, weet nog niet precies waarom niet. Chromatic is geen parameter of valt niet onder een kit.

Nee, ligt aan tempo en afstand tussen trigs of trigless locks.
 
Ja volgens mij ook. Ik begin alleen het plafond te raken en moet m'n beste samples nog in(zien te)laden. Maar een beetje proberen te snoeien hier en daar..
 
Back
Top