Elektron Analog Rytm Vragen/Tips/Tricks Topic

Dag mensen,


Even een vraagje over verschillende maatsoorten in de AR: Hoe stel ik het precies in wanneer ik bijvoorbeeld een 6/8, 3/4 of 7/8 maatsoort wil programeren? Ik weet dat ik het eea kan aanpassen in het 'Scale' menu. Als ik een 3/4 maatsoort wil hebben kan ik hier 12/16 in 'normal mode' instellen. Alleen: Dan kan ik volgens mij niet meerdere patterns achter elkaar zetten zoals je wel via de 'page' knop doorheen kunt scrollen, te zien via de 4 leds, wat je in 16/16 mode wel kan.


Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, het moet toch niet heel moeilijk zijn om bijvoorbeeld een 6/8 maatstoort te programmeren?


Groet
 
Dag mensen,


Even een vraagje over verschillende maatsoorten in de AR: Hoe stel ik het precies in wanneer ik bijvoorbeeld een 6/8, 3/4 of 7/8 maatsoort wil programeren? Ik weet dat ik het eea kan aanpassen in het 'Scale' menu. Als ik een 3/4 maatsoort wil hebben kan ik hier 12/16 in 'normal mode' instellen. Alleen: Dan kan ik volgens mij niet meerdere patterns achter elkaar zetten zoals je wel via de 'page' knop doorheen kunt scrollen, te zien via de 4 leds, wat je in 16/16 mode wel kan.


Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, het moet toch niet heel moeilijk zijn om bijvoorbeeld een 6/8 maatstoort te programmeren?


Groet

In de scale setup zit alles wat je kan instellen. 6/8, 12/16. 24/32, 48/64 etc. Vervolgens kan je meerdere patterns achter elkaar zetten via de song mode of de chains.
 
Top! Ik was al aan het zoeken hoe ik de page knop kon gebruiken in een andere maatsoort, maar via de chains is natuurlijk ook een optie. Thanks! Gr
 
Goedemorgen, ik heb nog een vraag: Wanneer ik bijvoorbeeld een patern heb van 1 maat, en een sample met een duur van anderhalve maat, klinkt de sample niet door maar wordt 'afgekapt' wanneer de sample opnieuw wordt getriggert. Wat op zich aardig logisch is, maar is er ook een mogelijkheid dat de sample doorklinkt, waardoor deze elkaar dus overlappen? Ik heb dit niet terug kunnen vinden in de manual maar als ik het goed begrepen heb is het wel mogelijk... Groet, Ronald
 
Maak die pattern 2 maten? Waarbij je de sample maar één keer triggert.
 
Eeeeh Ok, ik voel me nu echt een noob, ik denk te moeilijk. Beide antwoorden zijn inderdaad heel simpel en logisch, had ik ook zelf kunnen bedenken. Maar toch erg bedankt!
 
Back
Top