EquipBoard

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.461
Locatie
Thuis
EquipBoard's mission is to showcase the products people use.
 
Onlangs bovenstaande website ontdekt en heb er al veel interessante dingen gevonden...

Ook onze eigenste smackos heeft er blijkbaar ondertussen al een equip board...
 
^ ik denk dat anderen die voor 'm hebben aangemaakt hoor ;)

Het onderscheid tussen users en 'artiesten' is me wel iets te groot eigenlijk.
 
Contrary to what some might think, however, there are plenty of excellent studio monitors available for less than $1,000 for a pair.

Van dit soort uitlatingen krijg ik al de kriebels in hun 'Best Studio Monitors' artikel. Nee sorry, echt goeie monitors onder 1.000$ bestaan niet. Of bedoeld men misschien prijs per stuk...
'Best audio interfaces" zou beter 'Cheapest audio interfaces" zijn. Snappy ?
En als er dan ook nog een 'check price on Amazon' button onder alle besproken materiaal in elk artikel hangt...zegt genoeg niet ?
Classified.
 
Equipboard gaat niet over objectieve reviews door professionals...

En zelfs ons geliefde SF staat vol met advertisement omdat mensen nu eenmaal liever naar reclame kijk dan te betalen voor hun gebruik...

Ik ken nochthans iemand die hier onlangs lovend deed over JBL LSR 305's en mijn setje Equator D8's hebben me ook geen 1000EUR gekost...

In ieder geval heb je blijkbaar niet goed begrepen wat de bedoeling van de website is...
 
Namen noemen r.5
Mijn gedoe over de JBL's is zeer uitzonderlijk. Ik stel ook duidelijk in die thread dat de JBL's als 2de referentie NAAST een set ECHTE highends. En ja, ik heb die JBL's gewoon gekocht om erachter te komen of het nu waar was wat ze schreven. Haal mijn woorden dus niet uit z'n verband in deze thread aub. Da's een beetje flauwtjes.
En als je nog steeds gelooft dat echte high ends te koop zijn onder de 1.000€/ps, dan denk ik dat je niet goed weet wat high end nu eigenlijk betekent...en geloof je graag wat al de fabrikanten van budget spul je willen laten geloven. Mission accomplished ! (en vooral de mensen die dat spul kopen gaan telkens weer steigeren van dit soort uitlatingen - LOL)
Sorry, maar ik zit al te lang in het vak om nog dat geneuzel te moeten verdragen.
Ik vraag me dan ook af wat ik dagelijks aan de man breng als al dat budget spul even goed was...??

En tot slot : als het jou nog niet was opgevallen dat die Equipboard site een verdoken Amazon verkoopssite is, dan heb je dringend een brilletje nodig denk ik, naast een hoor apparaat. Ik had het dus helemaal niet over advertising. Ik ben het een beetje zat dat mensen me steeds dingen in de mond leggen die ik helemaal niet heb gesteld. Nee dus, Equipboard gaat volgens jou dan over subjectieve meningen van verkopers. Ook goed voor mij jongen. In dat geval is die site helemaal te mijden. Enfin, door mij toch. Veel plezier ermee als jij de site in kwestie leuk vind.
 
Laatst gewijzigd:
Namen noemen r.5
Mijn gedoe over de JBL's is zeer uitzonderlijk. Ik stel ook duidelijk in die thread dat de JBL's als 2de referentie NAAST een set ECHTE highends. En ja, ik heb die JBL's gewoon gekocht om erachter te komen of het nu waar was wat ze schreven. Haal mijn woorden dus niet uit z'n verband in deze thread aub. Da's een beetje flauwtjes.
En als je nog steeds gelooft dat echte high ends te koop zijn onder de 1.000€/ps, dan denk ik dat je niet goed weet wat high end nu eigenlijk betekent...en geloof je graag wat al de fabrikanten van budget spul je willen laten geloven. Mission accomplished ! (en vooral de mensen die dat spul kopen gaan telkens weer steigeren van dit soort uitlatingen - LOL)
Sorry, maar ik zit al te lang in het vak om nog dat geneuzel te moeten verdragen.
Ik vraag me dan ook af wat ik dagelijks aan de man breng als al dat budget spul even goed was...??

En tot slot : als het jou nog niet was opgevallen dat die Equipboard site een verdoken Amazon verkoopssite is, dan heb je dringend een brilletje nodig denk ik, naast een hoor apparaat. Ik had het dus helemaal niet over advertising. Ik ben het een beetje zat dat mensen me steeds dingen in de mond leggen die ik helemaal niet heb gesteld. Nee dus, Equipboard gaat volgens jou dan over subjectieve meningen van verkopers. Ook goed voor mij jongen. In dat geval is die site helemaal te mijden. Enfin, door mij toch. Veel plezier ermee als jij de site in kwestie leuk vind.

Gezien de toon van je betoog vraag ik me af OF je wel eens iets aan de man brengt?
 
Namen noemen r.5
Mijn gedoe over de JBL's is zeer uitzonderlijk. Ik stel ook duidelijk in die thread dat de JBL's als 2de referentie NAAST een set ECHTE highends. En ja, ik heb die JBL's gewoon gekocht om erachter te komen of het nu waar was wat ze schreven. Haal mijn woorden dus niet uit z'n verband in deze thread aub. Da's een beetje flauwtjes.
En als je nog steeds gelooft dat echte high ends te koop zijn onder de 1.000€/ps, dan denk ik dat je niet goed weet wat high end nu eigenlijk betekent...en geloof je graag wat al de fabrikanten van budget spul je willen laten geloven. Mission accomplished ! (en vooral de mensen die dat spul kopen gaan telkens weer steigeren van dit soort uitlatingen - LOL)
Sorry, maar ik zit al te lang in het vak om nog dat geneuzel te moeten verdragen.
Ik vraag me dan ook af wat ik dagelijks aan de man breng als al dat budget spul even goed was...??

En tot slot : als het jou nog niet was opgevallen dat die Equipboard site een verdoken Amazon verkoopssite is, dan heb je dringend een brilletje nodig denk ik, naast een hoor apparaat. Ik had het dus helemaal niet over advertising. Ik ben het een beetje zat dat mensen me steeds dingen in de mond leggen die ik helemaal niet heb gesteld. Nee dus, Equipboard gaat volgens jou dan over subjectieve meningen van verkopers. Ook goed voor mij jongen. In dat geval is die site helemaal te mijden. Enfin, door mij toch. Veel plezier ermee als jij de site in kwestie leuk vind.

Die "iemand" sloeg natuurlijk op jou. Het was immers ook de eerstvolgende reply op die van jou.

Natuurlijk kan je niet verwachten dat een setje monitors van 300EUR even goed presteerd als een setje van 3000EUR. Maar je moet alles in perspectief zien. Als de akoestiek van de kamer niet 100% en de rest van je studio kost maar 500EUR, ga je geen 3000EUR aan monitors geven...

Ik heb zelf een setje Equator D8's, een (mono) Auratone Active MixCube, een Beyerdynamic DT990 en een passieve monitor controller. Alles samen ruim onder de 1500EUR en ik ben best tevreden van mijn setup. Ik denk zelfs dat ik er beter op kan mixen dan op een setje van 3000EUR.

Het doel van Equipboard is een platform aan te bieden waar je kan nagaan welke gear je favoriete artiest effectief gebruikt. De waarderingen zijn van gebruikers (niet noodzakelijk van artiesten of verkopers) en zijn subjectief want de meeste gebruikers willen natuurlijk voor zichzelf niet toegeven dat ze een miskoop gedaan hebben... Zie hoe defensief je zelf bent over je dure monitors. :D

Equipboard wil dit ook gratis doen dus moeten ze wel op een andere manier aan inkomsten geraken. Een link naar Amazon (of een andere verkoper) vind ik nog niet zo storend. Heb er eerlijk gezegd nog niet op geklikt. Die verkopers hebben voor de rest geen invloed op de rating. De rating is zelfs niet het meest relevante aspect van Equipboard. Dan kan je beter ander websites raadplegen/vergelijken...

Wat heb jij een kort lontje zeg, azijnpisser... 8o)
 
Back
Top