Casio kusjes (CZ-1 demootje)

Voor mij was de VL-1 de kennismaking met het fenomeen synthese als tiener.. al snapte ik er destijds maar weinig van hoe die 8 parameters werkte :D
Ik heb er ook nog steeds 1 trouwens :)
 
Casio heeft best wel een paar leuke synthjes op de markt gebracht.

Met de VZ serie ging casio nog een stapje verder met phasedistortion, zeer uitgebreide synths met veel parameters. Maar ook lastig te programmeren en ik kreeg er minder snel goede sounds uit dan de CZ serie.

Ik heb zelf ook nog een HT-6000, een soort hybride apparaat in meerdere opzichten. Het is een half homekeyboard, half synthesizer en half digitaal, half analoog. Het analoge filter is vrij zwak en komt niet in de buurt van zelfoscillatie, maar toch is het een apparaat wat er uit springt door karakter. Je haalt zo'n casio sound er direct uit.
 
De VZ is ook best ondergewaardeerd idd.. heb er zelf nooit op geprogrammeer, hij heeft wel wat weg van de sampler qua bediening. Geloof ook dat er FM in zat toch?

De CZ's hebben best veel knoppen, ondanks de hybride bediening werkt het erg lekker.
De HT 6000 vind ik wat minder goed werken met die dial, wel leuke sounds uit te halen..
Filter is ook 12 db dacht ik.. niet zo heel sterk.
Wel snelle envelopes, alles zonder attack klinkt soort van puncy, net als op de CZ..
De chorus die erin zit vind ook lekker klinken.
 
Thanx nog voor de reacties.. ben zelf ook een beetje laat maar wilde er telkens nog wat aan werken wat er telkens niet van kwam.

@ JB: In de drums zit slechts 1 Casio geluidje.. :D de rest bestaat losse samples en 'n drumloop. :)

@ Designer.. Heb 'n HP op de stabs zitten, die komt uit Ableton.. Of bedoel je het HP effect op de 16e nootjes? Dat is gedaan met 1 van de golfvormen waar resonance in zit. Het filter stuur ik via velocity aan.. en via de DAW tools heb ik de velocity een geleidelijk verloop gegeven, wat wel lekker spacy effect geeft. :)

De SC versie heb ik vandaag nog wat aan gewerkt en heb ik net geupdate :mega:

https://soundcloud.com/macgyvergear/casio-kisses
 
Best grappig om zo te horen, heb hier zelf nog uit mijn jeugd een Casio SK-1 liggen.

Zie dat je deze ook kan aanpassen, hebben mensen hier ervaring mee met het circuit bent uitvoeren?
 
Hey, thanx en voor de feedback. :) Maar is dat op de opname in de openingspost?
Ik had in de weken nadat ik het gepost had nog gesleuteld aan de mix en het arrangement en lead wat meer definitie gegeven iig. :)
Hieronder de laatste mix.

https://soundcloud.com/macgyvergear/casio-kisses
 
Oke :)

Bemerk vaker dat een herkansing op SC, ergens verderop in het topic geplaatst, vaak wordt gemist door de gemiddelde bezoeker en toch de MP3 in de OpeningsPost wordt beoordeeld. ;)
 
Ja klopt, doe ik ook soms. Maar ik heb tijden dat ik er niet kom ;) En als ik dan een synthdemootje heb vind ik het ook niet echt waardig om als track te uppen op SC.
Wel doe ik afentoe dingen op private zetten.. en de link sharen. Dat had ik achteraf beter kunnen doen ja. :)
 
Back
Top