SP1200

Maks, Gert, KnobExploid, Ernst of andere dealer

ik heb van Ernst eens een TR-808 gekocht mint voor 1350e en hij heeft em nog komen brengen ook,en achteraf nog een nieuwe start/stop schakelaar gratis opgestuurd,het was een heel mooie prijs voor een mint exemplaar en thuis gebracht en was maar echt weinig hoger dan de toen gangbare prijzen.

Een Blauwe SH-101 van Maks gekocht voor 950e in topstaat!,niet zo heel erg lang geleden.

Oscidance heeft al verschillende dingen van me gekocht in 1 batch (1 koop alles weg dus) en dat was aan een goede prijs,geen gezeik of afbieden,duidelijke afspraken.

Ik heb wel slechte ervaringen al gehad met niet-BE/NL dealers..via ebay
 
Daarom ben ik tegen handelaren.

Bericht door een moderator:
Ik zou je zeer dringend willen vragen om of je mening op een volwassen manier te verwoorden of om hem gewoon voor je te houden. Het geeft geen enkele pas om handelaren over één kam te scheren, zeker niet als we op Synthforum handelaren ook tot onze leden mogen rekenen.

Ik heb je beledigende en off-topic opmerkingen verwijderd.
 
er staan sowieso 2 sp12's op!

Ik moest er hardop van lachen... Haha, geweldig, dit.. Kzie'm ook, idd!

En voor de rest is het maar overijverige rommel...
 
De 808 zag ik pas net eigenlijk, maar ik zocht tussen alle drumdozen en hij lag dus bovenop het rek tussen de dozen. :D

Ik snap dat rijtje met 5 x de M1 eigenlijk niet zo.. (die dingen die rechtop staan met die MPC3000's er bovenop....)
Verder ziet het er wel heel gezellig uit natuurlijk.. :)

@JayOverdose: Ik ben ook van mening dat het filter van meerwaarde is op de SP.. zoals ik al zei. En natuurlijk een stukje workflow.. maar ik vind em gewoon teveel kosten voor wat het is en kan.. :)
Ik vind zelf een Roland MV goed werken en kan er redelijk mee overweg, maar er zijn mensen die dat ding nog niet eens 200 euro waard vinden. Puur persoonlijk ook.
 
Achja.., SP12 gehad en voor blijkbaar veel te weinig verkocht.
K vind hem ook maar erg beperkt voor wat ie doet en kan.

Sinds 2 jaar een Emax 1 SE rack en deze vind ik vele malen bruikbaarder dan een sp, natuurlijk appels en peren maar als je al een fijne sequencer hebt (mpc 2500 in mijn geval) dan is die rackversie toch echt wel een stuk uitgebreider en bruikbaarder.
Zit ook nog eens een hardeschijf in ook!
 
Hou er trouwens met die SCSI schijven uit die tijd wel rekening mee dat de levensduur beperkt is.. die ik in mijn Emax heb zitten vind ik ook ongezond rumoerig.
Uiteindelijk is er natuurlijk wel een vervangend SCSI iets voor te verzinnen maar je files ben je kwijt als je er achter komt dat ie het niet meer doet. Heb hier een Atari Mega ST, ook met zo'n 5 1/4 SCSI schijf die al een tijdje niet meer wil opstarten... :(
 
ik denk dat mensen zichzelf ook gek maken doordat ze al die sp1200 filmpjes op YT aan het kijken zijn. Van die beatmaak video's van de 'hiphop producer in z'n ghetto studio': sl1200, een krat vinyl, floppies alles over place en z'n sp1200. Oh, en gefilmd in zwart wit natuurlijk....
 
ik denk dat mensen zichzelf ook gek maken doordat ze al die sp1200 filmpjes op YT aan het kijken zijn. Van die beatmaak video's van de 'hiphop producer in z'n ghetto studio': sl1200, een krat vinyl, floppies alles over place en z'n sp1200. Oh, en gefilmd in zwart wit natuurlijk....

Het gaat zich om het anders willen zijn, identiteit is toch een deel daarvan natuurlijk. Als je een SP1200 hebt dan heb je iets obscuur. En dan klinkt je anders als de rest. Tot de massa erachter komt, en dan klinken we allemaal lekker hetzelfde. Het blijft nog altijd samples afspelen, gevoel erin leggen met je handen is behoorlijk moeilijk.
 
ja ik weet het,ze zijn allemaal heel snel omhoog gegaan door die shop in amerika,die goed (en slim) profiteerd van de hype

helaas door zijn unieke sound is het meteen ook een uniek apparaat,dat helpt helaas die hoge prijs ondersteunen

friend10.jpg

is dit van jou, zag gister die filter op marktplaats staan?
 
ik had misschien liquid even moeten quoten, maar er zijn ook al weer reacties verwijderd moeten worden.
@Bonnefooi deze werkt ook met de emaxen, http://www.emxp.net/

E-mu SP1200 gaafste machine ooit, zijn gewicht waard in goud! (even relativeren)
 
@ jayoverdose,ja ik heb twee SP's,heb ze helemaal in orde gezet met SD card ipv floppy en vfd display
 
Dat sd-card gebeuren moet ik ook maar eens regelen, zelf gedaan?
 
ja,het is papmakkelijk

voor de display heb ik ook een stap na stap foto's gemaakt ,ik moet nog eens een draad maken
 
Back
Top