patchpanel 1/8 naar 1/4 voor aan mijn eurorack case

bjonson

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Ik ben opzoek naar een patchpanel dat van 1/8 connectors naar 1/4 connectors gaat.
Zoiets lijkt me handig om aan mijn case te maken en zo van patch panel naar me mixer te gaan.
Nu patch ik nog alles van uit de modules naar mijn mixer maar dat word dan een grote spaghetti mijn bureau, de kabel van de patch panel naar de mixer kan ik gewoon netjes weg werken.

ik heb zelf nu deze gevonden
http://www.addacsystem.com/product/19-utility-racks/addac911

Heb jullie nog andere ideeën hier voor? of hoe doen jullie dit?
 
Ik heb mijn mixer kanalen aangesloten op een gewone 1/4 patchbay die in het rack boven mijn mixer staat. Mijn modular staat er rechts langs en dus heb ik de modules die het vaakst aan de mixer gehangen moeten worden aan de linkerkant van mijn modular geplaatst.
En dan is het een kwestie van een shitload aan 1/4 naar 1/8 kabels te kopen.

Blijft een beetje spaghetti maar ja, dat houd je toch en al die kabels gaan toch naar je patchbay dus je kunt er als het ware wel een bulk van maken. Evt die kabels ergens mee bij elkaar binden.
 
niet zo elegant maar wel snel :

een panel met 1/4jacks aan (of in) een eurorack.
binnenkant 1/4jacks met een draad naar de binnenkant van
de 1/8jacks tips doorverbinden die je nodig hebt, klaar !
Aarde van 1/4jacks samen naar aarde eurorack.

de 1/8jacks blijven zo beschikbaar voor patch in eurorack
 
thanks voor de tips, diy is niet mijn ding. Ik gaat even kijken wat ik gaat doen. heb ook nog een patch bij met alleen maar 1/4 connectors misschien kan ik daar wel wat van maken.
dan alleen nog van die goedkope jack adapters vinden!
 
wow bedankt voor de tip stevaux dat is precies wat ik zoek! dan kan ik zo met een multikabel zo de achter kant van mijn case uit en dan me mixer in! Even kijken waar ik deze kan score in europa, schneidersladen heeft alleen de cases.
 
die gebruik ik nu ook maar de kabels leggen nu overal over heen , al kan ik bijvoorbeeld 2setjes fraptools sei krijgen dan kan ik van uit de achterkant van mijn case met multikabels zo de kabelgoot in die onder mijn bureau loopt en dan naar de mixer. dan ben ik van al de kabels af die nu zo los leggen over mijn bureau en andere gear, en blijft de spaghetti gewoon boven op mijn eurorack ;)
 
Back
Top