TouchAble App – Ableton Live Controller for iOS Devices

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
touchable3-750x420.jpg



http://www.touch-able.com/

Ik vroeg me af of er mede forum leden zijn hier ervaring mee hebben.
En wat zijn de voordelen is het mijn geld waard om dit pakket aan te schaffen.
En wat zijn de nadelen van deze apps.
Ik ben namelijk van plan om misschien deze 2 apps een voor iPhone en een voor iPad aan te schaffen in een bundel pakket.
Zijn er ook alternatieven pakketten zo ja welke zijn dat dan.

Ik hoor het graag van jullie mening.

Sebastian
 
Nadat ik nergens meer Touchable 3 kan vinden in de appstore (die ik ooit heb aangeschaft) dan toch maar Touchable Pro aangeschaft voor een onlangs gekochte iPad, beetje 'n rotstreek maar het moet maar..
Na wat puzzelen de app aan de praat binnen Ableton maar ik heb een vraag over de functionaliteit. Iets wat in Touchable eerder gewoon de settings in Ableton opvolgde.

In de clip editor van Touchable kun je nootjes editen.. na het selecteren op de iPad lijken noten de lengte van de clip te krijgen. Alsof de grid op cliplengte staat.. terwijl het in Ableton wel lukt op 16e nootjes te tekenen of editen..
Er zit een heel quantization menu in de app. Alles voor de zekerheid op 16en gezet maar toch werkt het niet..
Zijn er mensen die met de Ableton Pro app werken en misschien weten waar dit ingesteld moet worden?

De manual staat hier https://zerodebug.com/manuals/touchAbleProManual.pdf maar daar wordt het niet echt behandeld..
 
Als de noot het hoogst is, is de oplossing nabij..
Gevonden.. maar het is dus zo dat een nieuwe clip of een duplicate van een clip 'by default' op 8 bars staat in de app en iedere keer opnieuw ingesteld moet worden. :stupidRechtsonder moet je 'Editor' openen..en dan 'Quantization' van 8 naar de gewenste grid resolutie wijzigen.. Het is er niet echt veel beter op geworden.. dit was in de eerdere versie volgens mij niet zo..

OMG.. Je moet de 'Grid resolutie' elke keer als je de clip selecteert opnieuw instellen.. beetje jammer dit.. :(
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een restitutie aangevraagd.. Had op een oude iPad nog Touchable 3 staan.. maar dat wil niet meer connecten met de computer doordat de serversoftware die daar ooit bij hoorde kennelijk niet meer goed draait op nieuwer OS. Vreemd want ik had het volgens mij nog 3 jaar terug gebruikt..

Net iets LK voor Ableton LIVE geïnstalleerd. Dat werkt wel zonder gedoe en is 15 euro. Touchable PRO is 35 euro.. opzich maakt het prijsverschil me niet zoveel uit.. maar een uitgave doen aan iets waar nauwelijks aandacht aan wordt gegeven is een beetje zonde van het geld dan weer, en je kunt erop wachten tot het niet meer werkt... Best jammer want ik zag dat ze ook een mode hadden waarin de arranger van Ableton benaderbaar zou zijn.. behalve dan dat het niet werkt..
 
Back
Top