2 x push 1 controllers in ableton live 9 op 1 pc

seamice

Nieuwkomer
Lid sinds
22 november 2012
Berichten
23
Hallo leden,

Ik vroeg me af als het mogelijk is om 2 push 1 controllers tegelijkertijd te gebruiken in ableton live 9.
Ik ben bezig met de drummer van mijn rockband een elektronisch project aan het opstarten, aangezien we alletwee in het bezit zijn van een push controller, zou het idee zijn om terzelfde tijd in op 1pc in ableton live 9 te werken (jammen) in de studio.
Het idee is, ik met een push 1 de synthmelodiƫn, basslijnen... opnemen, en de drummer ook met een push 1 controller terzelfde tijd de drums uitbouwen.

Eigenlijk een ableton push jamsessie met 2 personen in 1 ableton live 9.

Iemand hier ervaring mee?

groeten!
 
Ik heb eens uitgezocht of het mogelijk was om Push 1 en 2 bij elkaar te gebruiken.. en je kon deze iig gewoon toewijzen.. (net zoals je ook een launchpad samen met Push gebruiken kunt). Dus met Push 1 moet dat ook gewoon kunnen.
Er waren wel wat beperking met het opnemen dacht ik. Je moet sowieso exclusive 'arming' uit zetten.. anders kun je maar op een Push opnemen tegelijkertijd. Maar ik weet niet of jullie dat ook willen doen :)

Hier staat trouwens nog meer info.
https://help.ableton.com/hc/en-us/a...-I-use-more-than-one-Push-1-at-the-same-time-
 
Back
Top