Expert Sleepers - USAMO

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - België
Hey,

Via de zoekfunctie vind ik wel één en ander maar ondertussen is er een hele tijd gepasseerd en vermoed ik dat er nu al meer users zijn van de Usamo.

Ik speel met het idéé om via de Usamo een strakke midi clock te genereren en deze via een midi patcher naar alle hardware te sturen.
Midi note on-off en cc's kan ik dan eventueel via een ander kanaal van de midi patcher sturen al blijkt de usamo dit ook te kunnen genereren.
Het is vooral om mijn TR-8 strak in sync te krijgen met Live.

Wie heeft er gebruikservaring met de Usamo? Stephen was redelijk actief in een ander topic maar blijkt de zijne verkocht te hebben en ik was toen net te laat... .
 
Voor zover ik weet vraagt de Usamo VST wel wat CPU tijd, als er veel midi data is,, maar dat was nog bij m'n 2009 macbooks.

Als de Usamo een 'noot' mist dat is het echt wel een fout,,
Standard Midi heeft naar mijn weten wel wat jitter, maar data fouten ben ik nog niet tegen gekomen,
Ik had m'n op de ada 8000 aangesloten, maar enkel wat testjes gedaan,

Strak is die idd, En ja, Goed te horen dat binaural er content mee is,,

't is dat ik voor die E-RM multi clock heb gekozen,, Dat is de reden,,
Die werkt ook met de arranger van cubase, maar kostte mij meer dan een volledig maandbudget,, puf puf,, :) :)
 
En ja, wat de BD vd TR-8 betreft,, Ik zet die op 3-7-11-15,, en dan een vst delay op't channel,,
Want de eerste kick heeft een delay, kun je zien met de vengeance scope,
'eerste kick' Of maw - niet elke kick is perfect in time bij de TR-8 ,, want 't is al een tijdje geleden
 
idd, Al hangt alles af van de Usamo VST plugin denk 'k... Welke midi data heeft voorrang op een andere,

Ik had er een full track, '16' channels, door laten gaan,En dat resultaat deed me nog niet stoppen met m'n echte Amiga/MED-SoundStudio
Je kan ook met meerdere usamo's werken,, maar tja, 't is toch nog altijd 100 euro nieuw dacht k ??

Ik denk dat dat strakker is dan via een andere interface midi uit te sturen...
tja, Dat wel,,Alleen midi Sync is perfect.. Maar de Cubase Arranger werkte niet..
Die usamo vst plugin is veel meer high tech dan die van de Multi clock,, Da's enkel maar een pulse,
 
Kan dit bakkie nou 16 channels aan midi tegelijk verzenden of is het 1 kanaal?
 
De Usamo kan dat, Maar om nu 16 channels + clock door te sturen??
De meeste op't forum dachten al direct aan een 2de Usamo,,

Alé, Ikzelf kan er nu niet veel meer over vertellen,, Voor mij was het net niet dé oplossing
 
Wat heb je nu dan. Hoe pak je het nu aan. Of vind je de midi jittel niet echt storend genoeg. Of het verschil te klein?
 
Ik heb die E-RM Multiclock met USB.
Het staat hier bijna helemaal op punt, na zo veel maanden sleutelen.. Zonet de eerste echte track ermee gemaakt.

't is echt veel te moeilijk om alles uit te leggen:

M'n Amiga MED-SS Tracker Loopt op EXT Sync mee en stuurt alles naar een Midex8 (of EMU2x2)
Cubase stuurt die midi dan door naar de Multiclock,,

Ik gebruik 2 poorten vd Multiclock,
Eén gewoon midi signalen zonder clock, en één Sync en een beetje data, want dat gaat ook

't is hier echt een gans netwerk,, twee A880, 2 midi mergers, Wat midi controllers, de K2661 als masterkeyboard.

Eindelk geraak ik dus voorbij het typische tracker grid,, en kan ik realtime dingen recorden die mee in sync lopen.

Ik heb in het voorbije half jaar de midi jitter resultaten goed kunnen volgen met die vengeance scope.. en die Midi to audio cable.

Het MidiSync kanaal is nu zonder midi mergers, ook niet die van de A880.

Voor een eenvoudige en Perfecte midi clock send, is de usamo okey,
Maar tja,, ik denk dat ik mijn Amiga setup daar nooit mee kon upgraden.
 
enige wat ik jammer vind is dat de plug-in aan een license hangt. Het is dus geen vrije stuk hardware.
 
Ja da's waar,,, Ik vind dat ook een beetje vreemd...
Ik ben er wel zeker van dat die usamo vst plugin erg ingewikkeld is,, daar komt veel bij kijken,
 
"Het MidiSync kanaal is nu zonder midi mergers, ook niet die van de A880".

je bedoelt hier zeker mee dat die ook een dikke jitter hebben?
 
Ja da's waar,,, Ik vind dat ook een beetje vreemd...
Ik ben er wel zeker van dat die usamo vst plugin erg ingewikkeld is,, daar komt veel bij kijken,

Dat mag wel zo zijn, maar de hardware is dan de dongle toch? Waarom een licentie die aan een machine hangt?
 
je bedoelt hier zeker mee dat die ook een dikke jitter hebben?

Ja, Ik zag dat de A880 z'n Midi Merger/Filter poort jitter heeft,, Niet de gewone routing van de A880, da's volgens mij perfect 100%

Ik heb dat kunnen zien met twee midi to audio cables, en de vengeance scope in stereo
 
Ja da's waar,,, Ik vind dat ook een beetje vreemd...
Ik ben er wel zeker van dat die usamo vst plugin erg ingewikkeld is,, daar komt veel bij kijken,
Dat mag wel zo zijn, maar de hardware is dan de dongle toch? Waarom een licentie die aan een machine hangt?
Idd, vandaar dat ik het vreemd vind, maar zo'n usamo box kan mss wel goedkoper nagemaakt worden??
 
Deze week de Usamo ontvangen, djeez, wat ben ik hier blij mee! Het voelt alsof ik een periode van ca 10 jaar van midi gezeik achter me laat nu.

Ik gebruik de plugin (die je overigens nu niet meer hoeft registreren) in Bitwig, en helaas deactiveert bitwig de plugin als hij niet geselecteerd is. Ik las al de 'truuk' om een lege midi clip mee te laten lopen maar dat werkt niet, iemand een idee?
 
Back
Top