Help! Virus TC Powercore werkt niet op nieuwe PC

SixthSense_007

FL Studio FTW!
Lid sinds
16 mei 2007
Berichten
21
Locatie
Steyl
hey, ik heb een PowerCore Element met een Virus-licensie. Ding was altijd vrij buggy maar werkte wel.

Nu heb ik een nieuwe (nouja, al een jaar ofzo) studio-PC met Win8.1 en na lange tijd eindelijk de moeite genomen m'n HD bay eruit te zagen en de PowerCore te installeren. Ding werkt verder prima, maar er is 1 probleem:

De Virus-plugin is gelinked aan mijn account, en een nieuwe licensie aanvragen gaat niet meer sinds midden '14. Nu is herinstalleren geen probleem volgens de TC Electronics-site, mits ik hetzelfde besturingssysteem heb. Daar wringt 'm de schoen dus, aangezien ik al die tijd 8.1 gebruik en geen 32 bit XP meer.

Is er een manier om dat kutding tóch aan de praat te krijgen in 8.1?

Alvast bedankt!
 
Dat is de reden dat ze overal voor een appel en een ei te koop zijn. Zal wel een work around voor zijn, maar kans is groot dat het nooit stabiel gaat draaien.

succes in ieder geval!
 
Of de Powercore werkt onder windows 8.1 kan ik niet bevestigen maar als je de andere plug-ins kan gebruiken en de softwarepanel werkt (schermpje hieronder), dan zou de Virus ook moeten kunnen werken.
Zelf heb ik ook de oudere versie, de 'element' kaart, en die draaide gewoon goed op windows 7x64 inclusief virus plug-in.

Om die werkend te krijgen heb je dus naast de drivers (+plugs) ook de aparte Virus software nodig die dedicated is aan de Power element waar de plug-in ooit op geupload is..
Voor zover ik me nog herinner kon je deze via je account aanvragen, zelf toen ook een aantal keren gedaan.
De mijne heb ik een tijd terug verhuisd naar een nieuwere Powercore en de downloadlink voor de Virus staat er op mijn account nu niet meer tussen, misschien ook wel omdat deze software met nieuwere kaarten niet nodig is doordat ie via de drivers geïnstalleerd wordt.

Hoop dus voor je dat je het stukje software nog ergens hebt of kunt downloaden van je account. Succes iig :)

736638_1_3.png
 
De Virus an sich werkt wel onder 8.1, mits je Win7 drivers en een bij je OS passende key hebt (die je maar tot half '14 aan kon vragen via je account), maar je kan geen registratie-file meer genereren van je account uit, voor optionele plugins en ze dus niet meer op een nieuwe Windows-installatie werkend krijgen.

Hij blijft op 'disabled' staan. Alle native TC plugins doen het prima. Op de 1 of andere manier is je licensie gelinked aan je pc-configuratie en is-ie disabled als je een ander OS hebt dan wanneer je je laatste key genereerde. Echt fucked up.
 
Goed te weten dat de software wel werkt onder 8.. las zelfs ook al positieve gebruikerservaringen met windows 10.

Even een klein misverstandje ophelderen. De registratie file uploaden is niet route die je neemt bij het installeren. Dit is alleen voor nieuwe plug-ins..
Het gaat er bij de Virus om dat je de juiste software hebt. Voor zover ik me herinner kon je voor de software voor de Virus gewoon vanaf je TC account afhalen, dan kreeg je een mailtje met een download link. (kom ook nog diverse mailtjes tegen en heb hiervoor nooit de Support hoeven raadplegen). Maar, 't zou kunnen dat dit nu veranderd is, dat weet ik niet.
Deze software is dus noodzakelijk en uniek bestemd voor de Virus licentie die op jouw PoCo staat. Heb 2 oudere kaarten met allebei een Virus erop en pakte bij het installen standaard altijd de verkeerde.. de vermelding 'disabled' ken ik wel dus.

De Virus is sowieso een beetje een vreemdeling aangezien sinds versie 2.0 met de lange, oudere PoCo's als 'not available' staat en dus wel gewoon werkt met de juiste software.
http://support.tcelectronic.com/ent...t-no-info-or-not-available-under-license-type

Misschien toch ff een berichtje richting de support proberen?? of anders heel goed zoeken. Hoop echt voor je dat het lukt. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top