Syntecno Teebee Mk.3 Program Mode probleem

Minomatic

Ingeburgerd
Lid sinds
26 juni 2006
Berichten
45
Locatie
Alkmaar
Hoi beste mensen,

hopelijk leest iemand van jullie dit die het volgende probleem herkent:
Mijn Syntecno Teebee Mk3 lijkt niet meer in de Program Mode te gaan.

Wat er gebeurde: de Teebee klinkt en functioneert zelf OK maar als CV/Gate - MIDI vertaler klopt er iets niet bij het aansturen van mijn Korg MS-10; de toonhoogtes kloppen niet (stappen van een 1/4 noot; 2 octaven op het MIDI-keyboard nodig om 1 octaaf toonhoogteverschil te horen) en daarnaast speelt de Korg de noten pas als ik de toets op het MIDI-keyboard los laat.

Dus; om de een of andere reden is de gate trigger voltage weer terug gedraaid naar standaard. Ik had dit eerder al succesvol verholpen (toen ik hem net had) door in program mode op te starten en de stappen uit de handleiding te volgen.

Maar nu geeft hij helemaal geen audio signalen bij het ingaan van de program mode, laat staan tijdens het volgen van de stappen daar na.
Het knopje is niet stuk want als ik hem te lang ingedrukt houdt na aanzetten gaat de Teebee als een malle 1/16e noten spelen, dit wordt wel doorbroken door de Program knop in te drukken.
Bij het opstarten van de Teebee (met of zonder Program knop ingedrukt) hoor ik wel het standaard riedeltje.

Hoe krijg ik de Teebee weer als normaal instelbaar? Alvast bedankt!
 
Je moet de handleiding er eens bij nemen, en via sysex werken,
Ik heb dat eindelk bij de mijne gedaan,, De sysex is niet moeilk,, geen checksum,

Ik denk dat mijn laatste versie er zo uit ziet,, maar da's ni standard,

Syntecno F0 61 41 15 01 02 03 04 00 00 11 11 10 11 12 13 14 00 33 3B 4F 12 3C F7

Je kan die sysex ook ontvangen (als je de prg knob indrukt, dat send ie het)
en kijken of er mss iets verkeerd is, ipv al die ingewikkelde knoppen handelingen,
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik wilde er eerst niet aan, met software en sysex, omdat ik er niets van wist.
Dat is nu na 4 uur met een laptop en Logic Pro X wel anders.

Vooralsnog lijkt het er op dat de TeeBee stuk is.

Om de TeeBee zijn sysex te laten dumpen was inderdaad eenvoudig; we konden de code lezen en veranderen. We hebben Logic deze code vaak laten spelen naar de TeeBee, maar de TeeBee wilde de gewijzigde code niet opslaan. Muzieknootjes wel, dus in de verbinding zat geen probleem.

Als laatste reddingspoging hebben we nog geprobeerd om naar de 'checksum' te kijken, maar de versie van Logic Pro X die wij gebruikten weigerde om te tonen hoe het ingesteld stond; nergens een checksum optie te vinden (hoort onderin het scherm te staan bij de sysex info), laat staan een Sysex Fader scherm, waar de help-sites wel steeds naar verwezen.

Omdat het me veel waard is om weer betrouwbaar MIDI-signalen te laten vertalen naar mijn Korg MS-10 ga ik het nog met een ander sequencer programma proberen. Maar het feit dat er helemaal niets gebeurt als ik stap voor de stap de stappen volg om via de 'Program Mode' van de TeeBee instellingen te wijzigen, wijst er toch wel op dat er een defect is... toch?

Als extern bespeelde monosynth functioneert de TeeBee nog wel goed.

Ik hoop op dit forum nog iemand te treffen die me een stapje verder kan helpen!
 
Om de TeeBee zijn sysex te laten dumpen was inderdaad eenvoudig; we konden de code lezen en veranderen. We hebben Logic deze code vaak laten spelen naar de TeeBee, maar de TeeBee wilde de gewijzigde code niet opslaan. Muzieknootjes wel, dus in de verbinding zat geen probleem.

Het zou evt. nog kunnen dat in Logic of je midi interface een sysex filter aan staat gevinkt waardoor midi noten wel netjes naar de Teebee gaan en Systex wordt tegengehouden en de Teebee dus nooit bereikt.

Hopelijk heb je iets aan deze suggestie.
 
Bedankt weer voor het reageren allemaal.
Ja Sander klopt, ik heb inmiddels een e-mail van de fabrikant ontvangen. Hij vond het lijken op een lege geheugenbatterij, maar de instellingen worden al 'vergeten' of niet goed ontvangen terwijl de TeeBee aan blijft staan (dus niet bij uit -en aanzetten). We hebben nog contact.
Bedankt voor je link Cult, ik was je app nog niet tegengekomen omdat ik alleen in dit gedeelte van het forum had gezocht. Woensdag gaan we de app proberen!
Ja klopt Matthew, die optie (wel/niet sysex communiceren) zijn we wel enkele keren tegengekomen, misschien dat we de pech hadden dat hij net steeds uit stond tijdens al de pogingen.
 
Hoi beste mensen,

nogmaals bedankt voor het meedenken. Om deze thread goed af te sluiten meld ik even dat de TeeBee weer goed werkt. Er blijven wel nog wat vraagtekens over maar daar hoeven andere TeeBee eigenaars zich geen zorgen over te maken; ligt aan mijn specifieke exemplaar, of aan mij.

Bleek dat ik me verkeken had op welke stand (00, 01, 10 of 11) mijn Korg MS-10 nu precies nodig had om goed te spelen, dus met de triggers en de toonhoogtes goed. Bleek 10 te zijn, niet 11 (staat 'Korg' bij 11 in de manual).
Ook leek het me eerst niet te lukken om hardwarematig te instellingen te wijzigen, gisteravond lukte het opeens goed? Deels een gevolg van 'je hoort een melodietje' iets te letterlijk te hebben genomen uit de manual (je hoort daadwerkelijk een doorlopend pepepepepepepep), dacht dus dat daar een fout zat. :stupid

Dat de TeeBee geen sysex ontving moet hebben gelegen aan een filter in Logic Pro X, ik zou het anders ook niet weten. Appje van Cult nog niet gebruikt; hoefde niet, maar wel goed om te hebben!

Robert (mr Syntecno) bedankt voor je geduld!
Nu op naar het laatste obstakel; hoe laat ik de Roland MC-300 nu maten herhalen zodat we lekker kunnen jammen....:koffie:
 
Back
Top