Lenistwo - Redruth307

en Gloomer is dan weer spelbreker, want ik vond hem persoonlijk te eentonig. Er mag meer afwisseling in, en wat vettere geluiden, en een vettere kick enzo.. Maar slecht is ie helemaal niet. Succes ermee ! ;)
Die kick heb ik al meer zien passeren dat die vetter kan, het nummer is mss in een half uur gemaakt eerste track met die MC ' dus effecten zijn niet gebruikt. Alleen een delay of reverb maar dit zijn apparte instellingen bij de MC s . Meestal zet ik een compressor of hi fi effect op de drums.
Dat je het eentonig vind, daar kan ik je helemaal niet mee volgen hoor.
 
Hey dankje , al onze tracks nemen we in one take op , niet goed dan helemaal opnieuw �� wij doen niet aan uren staren op een scherm om de perfecte mix en mastering te verkrijgen. We houden van het gevoel een instrument te bespelen.

En ja Redruth is de naam van de stad ik weet el niet juist meer waarom we die gekozen hebben maar ik denk dat het iets te maken had met rephlex records , de 307 staat voor de MC . we hebben nog een andere track redruth505 �� mss wel ergens te vinden op het net
 
Om met de harde deur in huis te vallen: De mix is bijna niet om aan te horen. Neem alles op losse sporen op (als jullie dat al niet doen) en mix het geheel achteraf nauwkeurig af. Niet alleen zul je veel leren over hoe je het live meer in balans kunt krijgen (frequentiegebieden, volumes), ook zullen mensen het fijner vinden om naar te luisteren. ;)

Verder erg tof dat jullie altijd in one-takes werken. Afmixen hoeft hier geen invloed op te hebben though. Ik hoor toffe elementen in de track en sowieso lekkere sounds! Afmixen is altijd een langdurig en moeilijk proces. Of je nu naar een scherm kijkt of niet. Iets mooi in balans krijgen en het beste uit de compositie te krijgen voor de luisteraar, is nooit makkelijk. Het is het echter meer dan waard, zelfs al doe je dat vanachter een computer. Op dat moment is het minder creëren en meer zorgen dat de creatie tot zijn recht komt.

Cheers :)
 
Hey ja, de MC's van Roland heb ik ook nog allemaal gehad op deze en de MC-808 na dan. Kan je zeker toffe dingen uit halen, maar ik vond de klanken toch net ietsje te Roland commercieel klinkend. Maar wat jullie er hier mee doen, doet me denken dat ik me er waarschijnlijk nooit genoeg in verdiept had.. Beetje psychedelische chaotische elektro track en best wel boeiend, nice :)
 
Om met de harde deur in huis te vallen: De mix is bijna niet om aan te horen. Neem alles op losse sporen op (als jullie dat al niet doen) en mix het geheel achteraf nauwkeurig af. Niet alleen zul je veel leren over hoe je het live meer in balans kunt krijgen (frequentiegebieden, volumes), ook zullen mensen het fijner vinden om naar te luisteren. ;)

Verder erg tof dat jullie altijd in one-takes werken. Afmixen hoeft hier geen invloed op te hebben though. Ik hoor toffe elementen in de track en sowieso lekkere sounds! Afmixen is altijd een langdurig en moeilijk proces. Of je nu naar een scherm kijkt of niet. Iets mooi in balans krijgen en het beste uit de compositie te krijgen voor de luisteraar, is nooit makkelijk. Het is het echter meer dan waard, zelfs al doe je dat vanachter een computer. Op dat moment is het minder creëren en meer zorgen dat de creatie tot zijn recht komt.

Cheers :)
Over de mix ben ik het helemaal eens !
Als de muziekindustrie nu eens deftig betaald werd, dan houden wij daar ons mee bezig!
 
Hoe kan je nu iets live doen als je alles op voorand al gemixt hebt?

Niet op voorhand. Als je bijvoorbeeld snapt waarom bepaalde mix technieken werken (equalizer is je vriend), dan kun je die kennis toepassen op live. Live hoeft het niet super precies, maar als je begrijpt hoe iets in detail werkt, dan kun je dat vrij makkelijk live toepassen. Hier is software te gek voor, omdat je naast je gehoor, ook meters hebt die laten zien hoe je mix er uit ziet. Live kun je dit globaal toepassen.

Ik werk zelf met een collectief waarin we alles live doen (5+ mensen met veel gear en live instrumenten zoals sax en basgitaar etc. techno), dus ik snap waar je vandaan komt, en ook dat iets editen op de computer als een pijnlijk proces kan overkomen. Wees er niet té bang voor dat het pielen wordt. Als je er aan begint, snap wat je doel is: leren horen/begrijpen hoe je live een mix solide kunt krijgen 'on the fly'.
 
Ik snap wat je bedoelt. Je hebt daar gelijk in maar die tijd hebben wij niet. Eveneens als de juiste aparatuur die wij willen gebruiken daarvoor . en een budget. We moete roeien met de riemen die we hebben . en ik ga niet beginnen kloten met goedkope audiointerfaces . wij willen onze gevoelens en gedachte kwijt in muziek maken op de eerste plek
 
Ik stuur je wel even een PM, anders wordt het misschien its te 'off-contest' :)

Moet er nog even extra bij zeggen dat ik jullie werkwijze erg tof vind. Ik werk zelf dus veel met de muis (speel ook instrumenten wel), en ben nu juist een beweging aan het maken naar hardware er bij ;). Hardware synths zijn echt instrumenten en ze zo ook echt behandelen is tof.
 
Geluiden zijn goed, jammer dat de drums niet zoveel power hebben zitten wat op de achtergrond. Nu is t m net niet voor mij.
 
ik bevind mij op een alternatief elektrofestival ofzo, :)
 
Sorry dit vind ik niet echt wat. Acid vind ik wel ok, maar deze track loopt niet helemaal lekker of zo.
 
Ik voel hem wel, ook al mis ik nog heel wat.
Vind het prettig om naar te luisteren, de reverb vind ik, met name in het begin, niet zo mooi. Da pads zijn wel erg zacht, als de rest dan afneemt en ze duidelijker hoorbaar worden lijken ze wel zacht opgenomen en daarna flink ge-gaind(?), er zit daar iets heel erg te drukken.. Ook vind ik jet wel heel erg mono.

De sfeer is erg fijn en ergens wel wat AFXachtig/Analord achtig.. Mijn stem heb je wel!
 
Dankjewel! Goed gehoord ! Mono opgenomen je bent de eerste die dat hoort . meestal horen ze alleen dat er nog flink aan gewerkt kan worden kwa mixen en masteren , dat klopt ook hoor het is gewoon geprogrameerd , rec play en klaar
Gegaind is het niet , echt leuk de vergelijking afx , ons doel is afx muziek maar meer toegankelijker voor een breeder publiek
 
hmm dit doet het niet echt voor mij. Beetje Aphex Twin maar dan net niet.
 
Nog even ter info

Dit lied bestaat uit 4 maten 4/4 die in een loop spelen
Bestaande uit 1 drumpart
4 synth parts
1 sfeertje
1 fxgeluidje

Effecten delay /reverb
-2 gepitcht
En dit allen uut 1 apparaat

Creatietijd inclusief opname +/- 40min

Wij zullen onze selectie voor volgend jaar wat beter uitkiemen ,
Ook zullen we een track kiezen die mensen niet meteen out of the box moeten laten denken .

Succes iedereen met de stemming
 
lache, alleen de 307 zeg, das knap. Btje oude Black Dog/ Plaid feel, als jullie zouden multitracken zou je nog wat kunnen winnen op de mix
 
Back
Top