Muurbeugels voor TR's

rivomusic

Stamgast
Lid sinds
10 november 2014
Berichten
107
Locatie
Rotterdam
Hi,

Deze week heb ik me voorgenomen mijn studio te gaan verbouwen. Het is een beetje een zooitje geworden.

Eén van deze voornemens betekent dat ik mijn beide TR's (808 en 909) aan een wand wil bevestigen. Dat is een stevige houten wand waar ik dus prima een muurbeugel aan kan bevestigen.

Ik wil die TR's zo verticaal mogelijk hangen (zonder dat ze voorover kukelen uiteraard) om de verticale ipv horiziontale ruimte te benutten.

Ik kan even gaan kijken bij de bouwmarkt en een idee op doen. Maar misschien hebben jullie ideeen en/of ervaringen?
 
De winkelinrichter zit redelijk bij jou in de buurt..
http://www.dewinkelinrichter.nl/index.php?route=product/search&search=verstelbare drager

Helaas gaan ze tot minimaal 60 graden.. passen wel standaard op de rails die je in de bouwmarkt kunt kopen.
Je kunt uiteindelijk wel meer apparaten boven elkaar hangen door het een beetje te laten verspringen..
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=69646&d=1304773597

De bovenste 2 rijen hangen dus op de kleinste hoek en zijn 30cm. 3e rij is de 40 cm versie iets rechter..
Onderste rij is de langste, horizontale bouwmarkt versie.
 
Thanks Patrick! Zoiets zoek ik inderdaad. Maar... dan moet er nog iets van een plankje op met stoot zodat de boel er niet afvalt lijkt me? Zo hangen die synth's op de foto ook?
 
Die meubelplanken waar de synths op staan kun je van een lat voorzien aan de voorkant.. maar soms is het voor de diepte met bepaalde synths ook fijn om ze wat meer over te laten hangen..
Ik heb waar niets te zien is aan de voorkant,stukjes plakplint gebruikt op de planken zelf, zodat die rubberen doppen erachter blijven hangen.. de ervaring leert dat je deze wel moet vast timmeren. :)
 
Het is gelukt hoor! De boel hangt heel netjes aan de muur. Uiteindelijk zelf beugels gefabriceerd van twee laptopstandaard waar ze aanvankelijk op stonden. Innovatief en kosten besparend!

Ziet er toch netjes uit dacht ik zo!

k0KsuJTkMLLwUYAs616Ruoh-GSlVJHD0_cAJ_eDvL7k
 
Je foto doet 't niet, plaats 'm als bijlage of upload op Imgur (dan kun je 'm alsnog deleten als je 'm niet meer wil delen)
 
Hmmm... vervelend. Bijlagen kan/mag ik niet toevoegen zo te zien. Ik heb die foto op Dropbox staan en daarmee zou ik 'm moeten kunnen sharen zou je zeggen. Maar dat lukt dus niet?
 
Als ik je link uit je post copy-paste krijg ik dit:

https://photos-1.dropbox.com/t/2/AA...GSlVJHD0_cAJ_eDvL7k?size=1280x960&size_mode=3

en dat geeft een 403 forbidden.

In je Dropbox heb je ook een public folder. Als je dan deelt zou de URL er een stuk simpeler uit moeten zien. Plaats de URL maar gewoon als link, dan zou 't moeten werken.

Feit is dat Dropbox eigenlijk liever niet heeft dat je plaatjes hotlinkt; ze willen mensen liever naar hun site sturen naar hun eigen viewer.

Dat je nog geen bijlagen kan toevoegen kan er aan liggen dat je nog niet genoeg posts hebt, ik weet niet meer wat de voorwaarden daarvoor zijn.
 
Bij mij werkt de foto wel.

I.d.d. wel verstandig om de plakplintjes ook te spijkeren. Na een tijdje drogen ze toch wel iets uit. En alleen voor het gevoel al :)
 
Ik kan de dropbox foto ook helaas niet zien.. hoe doe jij dan dan Vasc.. of moet je dropbox eerst installen ofzo?
 
Ik kwam er toevallig achter dat er bij het posten van een bericht een mooie button onderin staat met de tekst 'meer opties'... En tadaaaa... Daar is ook de optie om een bijlage bij te voegen.

Dus... na een hoop offtopic toch een pica!
 

Attachments

  • 1-tEjiTi0WHXx9siggLzr0KKdYPZwQzKqIUkedvMdWQ.jpg
    1-tEjiTi0WHXx9siggLzr0KKdYPZwQzKqIUkedvMdWQ.jpg
    47 KB · Bekeken: 68
:okdan:

Ook een echte 303 of is het een TT-303?
 
Top! :mega: Lijkt me erg prettig werken ook de Zed zo dicht bij TR's.. :)

Ik kan me het rack onder waar nu de Zed op staat niet meer zo goed herinneren.. maar daar kun je nu prima nog iets van een effect in kwijt.. en ik zie ook een D10 nu volgens mij?

Goed dat je het met de reeds aanwezige materialen hebt kunnen fixen. :mega:
 
Lijkt me een D50, een D10 heeft niet zoveel op het frontpaneel staan (en je moet toch zonder handleiding ook weten hoe je time/level coordinaten voor je envelope generators moet instellen ;) )
 
Er staan twee TT's inderdaad. Scheurt als een malle en ik ben blij dat ik destijds heb besloten het geld voor een TB te besparen.

Daarvoor aardig wat andere gear aangeschaft waaronder inderdaad een D50 nu als master keyboard.
 
Back
Top