[Reason Track] Everlasting

Voor melodie krijg je echt een vette 10 van me. Qua melodie is dit 1 van de betere tracks die ik op dit forum heb gehoord de afgelopen maanden. Heerlijk soundje dat pitchy modulatie geluidje wat de melodie voorbrengt en later overgaat in de piano. Enig puntje van kritiek is de opbouw. Ik vermoed dat het nummer nog beter in de smaak zal vallen wanneer de opbouw wat aangepast wordt. Na de piano melodie verval je weer in het 1ste couplet/intro. Dit ontkracht het geheel een beetje, waardoor het wat inzakt. Maar de basis staat en als dit een melodie is van 4 jaar geleden bewijst dat maar eens dat je geen enkele melodie van jezelf moet weggooien. Wie weet met nog betere apparatuur en andere sounds wordt je nummer nog beter. Hij is al zeer goed. Hier is meer uit te halen vermoed ik. Prioriteit 1 is denk ik dus de opbouw. Waar de beat stil valt is een mooi verrassingselement in de song. Zo houdt de luisteraar zijn/haar aandacht bij de song. Gooi er na de piano dus nog zo'n stuk in. De beat hoeft niet echt stil te vallen, maar misschien een breakbeat drumpartij of iets dergelijks wat het laatste refrein inluidt.

Mijn motto: Beter een goede basis en een song die klopt die iets minder uitgemixed is dan een goed afgemixde song waarbij de opbouw van geen kanten klopt en niet lekker loopt.

Erik
 
:halleluja dank u allen voor de feedback :)

@Erik, ik ga ermee aan de slag, kijken of ik de "power" van de track vast kan houden ;)

@Fuse

Wat ik in Reason Mis is een Stereo Delay, in de vorm van Links/Rechts/Links/Rechts/enz. want de delay die er in zit, werkt alleen maar met Panning links OF rechts.

Het galm gebeuren hor ik waarschijnlijk niet echt goed door mn Headset, maar omdat mn PC gesneuveld is EN mn mengtafeltje, zit ik nu met een laptop en een headsetje. (tijd dat mn nieuwe zooi binnekort, zodat ik mn Tannoy'tjes weer kan gebruiken) De Galmpjes zijn trouwens niet zo geweldig van reason (vind ik persoobnijk)

Daarnaast gebruik ik een Unison om een clap bijv. stereo te krijgen (misschien een beetje fout, maar hij wordt er wel meer stereo door.) Met die CV en step seq. heb ik nog niet gewerkt, dus misschien is het nu wel tijd daarvoor, omdat eens uit te gaan zoeken ;)

Wederom bedankt voor de feedback :D
 
Origineel geplaatst door Joozt

Wat ik in Reason Mis is een Stereo Delay, in de vorm van Links/Rechts/Links/Rechts/enz. want de delay die er in zit, werkt alleen maar met Panning links OF rechts.

in de RV7000 in Reason 2.5 zit gewoon een pingpong delay..is ook een stereo effect-unit....dus ff upgraden naar 2.5 lijkt me ;)
 
Die is wel lastig in koers te houden, meestal sluit ik 2 delays aan, eentje voor links en eentje voor rechts.
 
@AOR, zo doe ik het dus ook... (alleen krijg ik net het gewenste effect)

maar Olaf wijst er net op dat je dus met de RV7000 wel een pingpong delay kan maken... dus dat heb ik ff geprobeerd (kheb namelijk 2.5), en dat werkt perfect :D (had ik nog geen eens naar gekeken, aangezien ik de RV7000 simpel weg alleen maar voor pure reverb aanzag)

bij deze bedankt Olaf :okdan: :halleluja weer wat geleerd ;)
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Reason is prima geschikt is om standaard deuntjes mee te fabriceren, zoals blijkt uit deze uitermate standaard trance track. Bij wat vrijzinniger werk vind ik altijd het probleem dat Reason alles een beetje hetzelfde laat klinken... zelfs al gebruik je ReWire met VST effecten.

hoe reason klinkt ligt helemaal aan jezelf, aan jou creativiteit. Reason is gewoon een erg goed programma en erg makkelijk te bedienen, dus wortd er veel mee geklooit. Maar als je echt je er in gaat verdiepen kun je met reason zeker wel een eigen stijl/sound creeren.
 
helaas moet ik zeggen dat ik me aansluit bij de niet (commerciele) trance minnende broeders onder ons. Desalniet te min vind ik het een goed geproduceerde track. Enne als jij het toffe muziek vind moet je het gewoon lekker maken.....
Ennne met die eigen sound komt het ook vast wel goed.... gewoon veel heel veel pielen en klooien dan komt dat vanmzelf goed. Ik vind de wending in het nummer vlak voor de eind spurt erg fijn !

Ennne ga zeker met de rv7000 aan de slag voor de ruimtelijke effecten voor een kamerbreed trance tapijt :dubbel:
 
Hey Joozt,

Ik ben niet zo voor de hedendaagse synthmuziek, buiten trance ... daar zitten regelmatige stevige dingen tussen. En dat van jouw is er weer zo eentje. Het klinkt vlot, goed en zuiver gemixed ... alleen de kick komt te sterk door. Voor de rest heb je de typische afwisselingen tussen sfeervolle akkoorden en de ritmes met arp's en al prima onder de knie. En ook al is het niet vernieuwend ... ik heb er met plezier naar geluisterd en zal er ook met plezier weer naar luisteren.

Ik vind dat je de RS7000 weer heel goed kan herkennen (of te wel de engine van de MOTIF's) :{

:okdan: :okdan: Way To Go :okdan: :okdan:

:doei:
 
Thx for je feedback :halleluja

alleen uh... de RS7000 heb ik niet in deze track gebruikt:confused:
 
Origineel geplaatst door Googol
de potentie is er.

bedoel je het potentieel? ;)

anyway, buiten het feit dat je hele liedje wel beetje doorgalmd is, waardoor je er een kaarsrechte lijn door kan trekken vindk et wel goed, zit goed in elkaar, alleen de melodiën mogen er iets meer cut-offed uitkomen, maar dat is persoonlijk denkik ... lekkere instrumenten gebruikt, en die piano is af !! echt, klinkt zo frisjes, gewoon af :yamaha:

greetz despe
 
door uhm net dat beetje te filteren is het een lekker pianootje geworden (en de melodie loopt wel lekker) :)

thx for je feedback :halleluja
 
Lekker nummer. Alle ingredienten die het nodig heeft op de goede plek. Catchy tune, die blijft wel hangen denk ik.
 
komen de sounds alleen uit de synths van reason of heb je ook de sampler gebruikt? zo ja (als je de sampler hebt gebruikt) waar moet ik dan aan denken wat betreft sample bronnen, cd's of hardware synths???

als het allemaal uit de synths van reason komt ben ik wel onder de indruk van het stukje software,

en het zit natuurlijk mieters lekker in mekaar, ligt zeer goed in het gehoor, kan zo mee op een trancemaster.
 
Alles komt uit reason ja

die Saw lead zijn 3 malstroms (synhts in reason) die samen een lekker volle sound geven. Daarnaast loopt er een sample van een vrij simpele saw, die het net een beetje opvult (je hoort hem niet, maar als je hem weglaat ben je hem kwijt in de muziek, dus toch wel belangrijk)

De piano is een sampletje, die wat bewerkt is (gefilterd en al die troep)

Er komen ook strings in voor, die zijn ook gesampled

De sweepie lead (die portamento lead) komt ook uit een malstrom

Alle arpeggiator sounds die je hoort zijn ook uit de Malstrom (en de subtractor, andere synth in reason)

Met andere woorden; op 4 sounds na (bass, piano, kleine zachte saw, string), is het hele muziekale gedeelte met synths uit reason gemaakt (geen presets, gewoon je volle verstand gebruiken en gaan draaien en klikken ;))

Als je een beetje synth kennis hebt, dan kan je er snel, mooie dingen mee maken.

Overige ritmische troep zijn wel gewoon samples :)


Thx for the feedback all :halleluja
 
Zou Joost inmiddels beroemd zijn? 1 van de talenten van het Synthforum :okdan:
Hij is immers al 3 jaar niet on-line geweest

Ik belandde hier doordat ik op een oude back up cd rom jouw nummer tegenkwam en via de zoekfunktie hier beland. Lekker melodietje hoor!!
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Zou Joost inmiddels beroemd zijn? 1 van de talenten van het Synthforum :okdan:
Hij is immers al 3 jaar niet on-line geweest

Ik belandde hier doordat ik op een oude back up cd rom jouw nummer tegenkwam en via de zoekfunktie hier beland. Lekker melodietje hoor!!

Nu ben ik wel benieuwd hoe die track klinkt eigenlijk.. maar downloaden kan niet meer.. ;{ ;)
Kan jij 'm niet ff online zetten? :peukie:
 
Origineel geplaatst door Marando
Nu ben ik wel benieuwd hoe die track klinkt eigenlijk.. maar downloaden kan niet meer.. ;{ ;)
Kan jij 'm niet ff online zetten? :peukie:

Vind het melodietje "de solo lead" enorm pakkend en geniaal. Op 2min51. Echt een supersolo vind ik zelf. Echt enorm knap gevonden.
Everlasting.mp3 (7,396,928 b) has been successfully uploaded.
Link to the file:
http://www.mytempdir.com/1280419
 
idd ik ben geen trance fan ...maar dat portamentomelodietje dat gaandeweg overgaat in een piano is very nice
 
Lekkere track hoor. Vind ook wel dat er iets teveel galm in zit waardoor je mix iets minder mooi word wordt. Voor rest vind ik het heel netjes gedaan. ;)
 
tja... best leuk.. alleen had em liever wat sneller gezien. tgaat net allemaal wat te traag imo.. maarja ach 3 jaar geleden :p track zelf is idd wel vet, met erg goede stukken tussendoor.
 
Back
Top