[Reason Track] Everlasting

Joozt

Just music...
Lid sinds
14 november 2002
Berichten
100
Locatie
Ridderkerk
Tijd voor een post. :D

Ik kan me nog herrineren dat iemand mij een keer reason 1.0 voorschoof, en dat ik echt niet wist wat ik er mee moest, maar toen ik 2 maanden geleden reason 2.5 onderhanden nam, was het opeens allemaal veel duidelijker (ivm. synths ervaring waar ik in februari dit jaar mee begonnen was).

Het werd allemaal wat aantrekkelijker, en na wat experimenteren, heb ik er ff een 7minuut 42seconden track uit weten te persen :D

Er moet nog wel wat aan gebeuren (sweepie hier en daar, en nog wat atmosferische "opvul" sounds, zoals ik ze noem :P) en hij is afgemixed op mn headset, dus dat kan ook wat tegenvallen.

Maargoed, dat terzijde... dit is het voorlopige resultaat:

< - Everlasting - Made in Reason 2.5 - >

Het nummer had ik ooit al eens in fasttracker gemaakt, dit was toen dr tijd het resultaat:

< - Everlasting - Fast Tracker (4 jaar terug) De URL werkt nu niet, deze track wordt morgen er op gezet (kheb de track niet op de laptop staan, maar op mn PC thuis) - >

Altijd leuk om te horen, dat je enigzins vooruit gaat! ;) (tenminste ik vind mn laatste versie een stukkie beter ;))

Owjah, en feedback is welkom (be Warned trouwens, voor degene die het verafschuwen, tis Trance, en dan ook echt doorsnee trance :P)

:)
 
gewoon trance,maar zeker netjes gedaan. Het pianospel aan het eind is erg lekker moet ik zeggen,als je het zelf hebt ingespeeld en dat voor een aantal maand knutsellen met synths,vind ik dat wel erg te netjes.
 
ja zoals je zei doorsnee trance. veel dingen gekopieerd van andere nummers. standaard snare, standaard saw, standaard arpeggio-dingetje, geen verniewende akkoorden. niks verniewend. sorry, mijn mening. ik heb wel respect over wat mensen allemaal bouwen uit Reason. Dat kan ik zelf niet zo 1,2,3. met de afmixing vind ik niks mis mee.
 
Het nummer zit erg goed inmekaar dus de potentie is er.
Het feit dat je dit allemaal met reason 2.5 is gedaan is erg goed.
Maar idd, je hebt bijna alle geluiden gebruikt die een gemiddelde trance plaat heeft.
Zou je dit opsturen zullen ze zeggen: Goed gemaakt, knap gedaan...Volgende!
Dit is NIET negatief bedoeld. Want muzikaal ben je en techisch is het ook in order.
Probeer een eigen stijl te crieeren en laat je eigen niet leiden door radio en tv.
Dat is ook meteen het moeilijkst; afstappen waar je mee bent opgegroeid.
en dat duurt even. maar het nummer zelf...
:okdan: :okdan:
 
Origineel geplaatst door Googol
Want muzikaal ben je en techisch is het ook in order.
Probeer een eigen stijl te crieeren en laat je eigen niet leiden door radio en tv.:okdan:

daar ben ik het volkomen mee eens.:)
 
nice done! :) het gezeik over verzin iets es nieuws.. tja.. trance is nou eenmaal al een aantal jaar behoorlijk commercieel.. maar om iets nieuws te maken of een eigen style te creeren is nou eenmaal niet makkelijk..
Cool nummer...

voor de mensen die het zeggen...... ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie tracks dan..
.
komt er maar uit..

suc6
 
Thx for the feedback al :D

Tja tis trance he ;)

Maar ben er zekerz tevreden mee :D Tis steeds weer stapje in de goede richting (kwa ervaring van het produceren van wat dan ook) :okdan:
 
Origineel geplaatst door Impossible
nice done! :) het gezeik over verzin iets es nieuws.. tja.. trance is nou eenmaal al een aantal jaar behoorlijk commercieel.. maar om iets nieuws te maken of een eigen style te creeren is nou eenmaal niet makkelijk..
Cool nummer...

voor de mensen die het zeggen...... ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie tracks dan..
.
komt er maar uit..

suc6

Daar ben ik het zeker niet mee eens! probeem dat je gewoon je eigen ding moet gaan doen. Bedoel hiermee niet de track van joozt by the way,maar gewoon in het algemeen.

Maar goed dat zoekt ieder voor zichzelf maar lekker uit.

:)
 
Klinkt goed man!

Ook mooi afgemixt (zeg ik als leek), het klinkt allemaal mooi in verhouding..

Mooie melodie speelt dat hoge geluidje, doet me denken aan tracks van Yahel.

Al met al.. heel goed gedaan, zou zo vanaf plaat kunnen komen....

En het pianospel is iid erg mooi....
 
Origineel geplaatst door justin
Daar ben ik het zeker niet mee eens! probeem dat je gewoon je eigen ding moet gaan doen. Bedoel hiermee niet de track van joozt by the way,maar gewoon in het algemeen.

Maar goed dat zoekt ieder voor zichzelf maar lekker uit.

:)

/offtopic
tuurlijk ik snap jou wel.. maar iemand heeft het over bekende sounds samples en akkoorden blablabla... dat bedoel ik...
ik probeer ook mijn eigen style te creeren.. maar vind dit soundje iig petje af.. dan moet je niet beginnen over bekende sounds samples en akkoorden blablabla

snappie ;-)

/ontopic
 
Het is voor mij allemaal nog ontwikkelings fase, gewoon van alles wat maken (ben ook bezig aan een hardstyle nummer nu). Daarnaast ben ik met vocals bezig, en heb ik al een Genie in the Bottle remix achter de rug... allemaal goed voor de ontwikkeling :okdan:

Uiteindelijk zit het technisch allemaal in orde, en dan kan je verder gaan experimenteren! :)

Ennuh, thx for the feedback al :halleluja
 
Eigen stijl hoeft niet per se.. een goede track is een goede track..
 
Origineel geplaatst door Furious5
Eigen stijl hoeft niet per se.. een goede track is een goede track..

dat bedoel ik ;-)
 
Reason is prima geschikt is om standaard deuntjes mee te fabriceren, zoals blijkt uit deze uitermate standaard trance track. Bij wat vrijzinniger werk vind ik altijd het probleem dat Reason alles een beetje hetzelfde laat klinken... zelfs al gebruik je ReWire met VST effecten.
 
Trance is zeker NIET m'n ding MAAR:

Ik heb al veel slechtere dingen op radio en televisie gehoord. Dit kan je direct uitbrengen volgens mij. Je moet wel de juiste mensen/labels kennen en niet opsturen, maar langsgaan. (en bij buma/stemra gaan of hoe heet dat bij jullie ;) )
 
In eerste instantie maak ik het natuurlijk gewoon omdat ik zelf muziek wil maken. Ik vind Trance nou eenmaal geweldig, dus daarom maak ik het.

Dat het misschien uit te brengen is, is een tweede ding... alleen weet ik A: nooit waar ik terecht moet en B: ben ik nooit echt meer tevreden over mn track, op het gebied van "het klinkt net niet zo, dat het tussen het spul van vandaag kan liggen".

Maar dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat je weet wat je gedaan hebt, en je er 2384234 keer naar luister, terwijl je bezig ben... terwijl als je de track nog nooit gehoord zou hebben, luister je er al anders naar...

Ach ik ga gewoon lekker verder met waar ik mee bezig ben, en ik zie wel waar het schip strand

als ik er maar plezier en heb, ja toch? :okdan:

Ennuh bedankt voor de feedback ppl :halleluja
 
ik vind em goed gemaakt hoor...

als ie goed klinkt dan is ie goed voor mij - enneh - ik vind hem helemaal geen copie van andere nummers hoor.
En dan nog - wat is er mis met recycleren ?
 
hey hij klinkt super! maar ben t wel met anderen eens dat je een eigen stijl moet ontwikkelen want het lijkt wel veel op bestaande nummers, maar je weet in ieder geval hoe t moet :D
 
Het is wel een lekker enthousiast nummer.

Zou wel op die galm letten want die is teveel. En sommige instrumenten hebben dan ook niet nodig.

En je kick drukt wel erg veel weg. Ik zou daar met compressie en EQ nog mee aan de slag gaan als ik jouw was.
Dan kan die bass ook lekker meer in de mix gezet worden. Die is nu wat verlegen lijkt het wel.

Die piano iets scherper zodat je hem wat hoort. Steekt dan mooi af bij die lead.
Die claps lekker in het stereobeeld zetten en het gaat wat meer leven.
(bijv een CV op de panning aansluiten aan een stepseq in Reason, of anders een stereo delay)
 
Back
Top