Transposen

search64

Ouwe rot
Lid sinds
6 september 2003
Berichten
1.344
Hi all, ik heb nu een Hexinverter Orbitals en een Doepfer quantizer in mijn rack en beide hebben een transpose ingang die ik graag wil gaan gebruiken. Maar wat is nu de manier om dit te doen? Hebben jullie allemaal een precision adder, of een pressure points?

En is het nou beter om de sequencer te transposen, of juist de quantizer?

Ik zat trouwens te denken om mijn Beatstep te gebruiken hiervoor. De CV out daarvan naar de transpose in, en dan gewoon in de CNTRL-stand noten inkloppen. Kan dat? Ik ben nu even niet in de buurt van mijn modular, anders zou ik het natuurlijk even proberen ;)

Andere tips?
 
Als je de keus hebt zou ik de quantizer gebruiken voor de transpose functie. Eventuele onnauwkeurigheden in je tranponeer CV worden dan keurig gecorrigeerd door de quantizer.

Groeten,

Rutger
 
Heb ik gezien. Ik ben nu meer benieuwd hoe jullie transposen met je modular. Welke modules gebruik je, en hoe zorg je dat je controle hebt?
 
Heb ik gezien. Ik ben nu meer benieuwd hoe jullie transposen met je modular. Welke modules gebruik je, en hoe zorg je dat je controle hebt?
CV's van sequencer en klavier 'optellen' in een cv-mixer (gelijkspanningsmixer) en dan naar cv-quantizer (zo deed ik het 30 jaar geleden op mijn Roland System 100M).
 
Gewoon de transpose input van de quantizer gebruiken...
Inderdaad er staat zelfs een transpose (of gelijkspanningsmixer) ingang op je quantizer (links onderaan) :
a156.gif
 
Zucht... Ik weet dat daar een transpose in zit. Dat stond ook al in mijn OP. Ik wil graag weten HOE jullie transposen.

Thanks Mono-poly! Dat bedoel ik.
 
Wat mono zegt doe ik inderdaad ook wel eens, de sequencer clock de deler in (op /8 of /16) en dan de transpose in. Ik heb zelf maar één step-sequencer, maar als je er twee hebt zou je met die deler een tweede kunnen klokken die de transpose doet, voor meer variatie dan alleen aan of uit.
 
Ik plug gewoon de cv-uit van een SH101 of een microbrute of een CGS mini-keyboardje in de transpose-in, de cv's worden dan 'opgeteld' Bij een oscillator met meerdere cv-in's kan dat ook gewoon, bijvoorbeeld een oude Roland M112 die ik heb. Transposen doe ik dan gewoon met het keyboard, niet geclocked of zo.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top