Atmans liberation

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Hallo,


Ik heb weer een nieuw nummertje gemaakt. Paar weken mee bezig geweest, nu echt geen zin meer. :P
Maar hij is ook wel aardig klaar zo naar mijn eigen idee.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

De stijl is, zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden, een beetje (of beetje heel erg) een Indiaas thema. Dus de sitars, shennai's en dergelijken zijn vrolijk van de partij. :maffia: en het geheel is best stevig/druk en hier en daar feestelijk en euforisch. Een beetje verhalend in ieder geval...
Niet iedereen zal ervan houden, maar goed, dat hou je toch altijd.

Ben benieuwd naar de meningen verder. :)

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-atmans_around_the_world_liberation

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-atmans_around_the_world_liberation

Gegroet!
 
Last edited by a moderator:
Ik vind dat er leuke ideeen in zitten, maar het roept voor mij gedachten op aan een verkeerschaos in new delhi:

M_Id_265711_delhi_traffic.jpg
 
Ik vind dat er leuke ideeen in zitten, maar het roept voor mij gedachten op aan een verkeerschaos in new delhi:

M_Id_265711_delhi_traffic.jpg


Ik moest lachen. :D

Gave track man! Weer eens heel wat anders.

Thnx man. :)


Wel nog effe wat aan gesleuteld vanmiddag. Er zaten nog wat oneffigheden in die het geheel nog extra chaotisch lieten overkomen, en ik geloof altijd dat dat onbewust toch de waarneming erg beïnvloed.
Dat was vóór de 2e reactie in dit topic, dus misschien hielp het idd. :P
 
Gaaf die sfeer :) Even totaal iets anders idd.. Het stuk wat rond 1:40 inkomt heeft een meer straight ritme.. vooral de drums. Je zou deze ook iets meer kunnen laten swingen misschien, maar 't is maar een detail natuurlijk. :)
Het snelle stuk was wel een verassing. Klinkt allemaal goed qua mix ook..
laatste stuk is ook mooi gedaan. Mooie, avontuurlijke track!! :mega:
 
^^thnx,
en nog een best flinke update gedaan :) (in OP -link opgenomen weer uiteraard)
 
ik begrijp er niets van, is dit nou gemaakt met een library aan loops of zo?
het klinkt wel allemaal goed, hele soundtrack voor een zenuwachtig Tomb Raider schietspel in India of zoiets.
 
ik begrijp er niets van, is dit nou gemaakt met een library aan loops of zo?
het klinkt wel allemaal goed, hele soundtrack voor een zenuwachtig Tomb Raider schietspel in India of zoiets.

Nou, ik heb een hele zooi aan ethische drumkits (in Kontakt), en daar heb ik voornamelijk die drumloops mee gemaakt. :) Dat is dus gewoon sample gebruik uit die kits en verder zelf de loops mee gemaakt.
Ik heb wel gebruikt gemaakt van wat loops om het realistisch te laten klinken met die shennai- (Indiaas instrument) melodieën (is erg lastig om het man-made te laten klinken anders). Maar die heb ik dan wel weer verknipt en eigen tonen mee gemaakt. Dan heb ik, bijvoorbeeld, een stukje tonen zelf geprogrammeerd, maar de staart aangevuld met een stukje loop om bijvoorbeeld die vloeiende beweging erin te krijgen. Ik weet niet in hoeverre ik daarin zondig bezig ben? :P
 
Er zitten zeker goede stukken in maar ik kan dit geen track noemen. Misschien een medley van 5 remixes van één nummer!

Het gaat van een soort esoterisch/etnisch sfeerbeeld naar dubstep naar smurfenhouse naar de efteling en vervolgens via india, brazilië en tibet weer terug.

Sorry, het is me allemaal iets teveel!
 
Nee, dat kan ik niet met dit soort tracks.


Het gaat van een soort esoterisch/etnisch sfeerbeeld naar dubstep naar smurfenhouse naar de efteling en vervolgens via india, brazilië en tibet weer terug.

deze comment vond ik wel inspiratie voor een toevoeging aan de tracktitel. 8)
 
Tof! Shpongle blijft toch een mooie inspiratiebron.

Op 3:26 en even na 6 min. wordt dat drukke gelaagde wel een beetje teveel van het goede. Het stuk na 6:30 tot en met het einde vind ik het best, dat klinkt evenwichtig qua muziek en mix.

Er zit me op sommige punten ook wel erg veel hoog in, door veel hats en shakers en dingen. Zoals in de eerste anderhalve minuut. Skip vanaf het laatste deel maar eens terug naar het begin, dat klinkt een stuk dunner en onplezieriger voor mijn oren.
 
Toffe reactie, dank :)

Dat wat je zegt over dat er wel erg veel hoog is, klopt inderdaad wel ja. Vanavond eens kijk of ik op een paar plekken effe wat top-hoog kan wegfilteren. Als ik het einde vergelijk met het begin, is het inderdaad wel wat veel qua hoog.
Goed punt dus... zal 'm weer even updaten als ik dat gefixed heb. ;)
 
Geüpdate . :)

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-newshamatha
 
Laatst gewijzigd:
Nieuwe link:

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-atmans_around_the_world_liberation
 
Tof al die etnische sounds. Wat je er mee doet is zeer okee wat mij betreft, ik vind het 2e gedeelte het tofst qua samenspel van klanken trouwens, niet dat er met het eerste gedeelte iets mis is trouwens.
 
Back
Top