Mixcheck (80's soul-pop trackje)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
'n aantal maanden terug was ik met deze track begonnen, heb het toen qua mix al heel veel weten te verbeteren dankzij wat goede tips hier.

Vandaag heb ik de mix weer eens doorlopen en alles iets meer een plekje proberen te geven in de mix, al blijft het een wollige track.
Ik denk mede door het veelvoudig gebruik van de DEP5 op de synths, die wel heel warm klinkt maar met een deken van laagmid,

Rond 3:12 zit een stuk waar het aardig vol loopt en alles een beetje om een plekje vecht in de mix. Het was een beetje de uitdaging dat stuk eruit te laten springen maar vind het na veel luisteren en mixen lastig om te oordelen of het niet te hard is nu.

In de bijlage de MP3 aangezien die soundclouds nogal ranzig klinken qua hoog. Hoor graag wat jullie vinden van de mix. Bij voorbaat dan voor het luisteren :)



 
hola MacGyverGear!

iets anders ,als 'moet niet kan wel' tip:

als de drum-groove pas veel later invalt dan zou voor mijn gevoel het nummer nog een stuk spannender kunnen worden.
De sfeer is zo diep en intens, dat het zelfs zonder bas-drum-groove al heel sterk zou kunnen zijn...misschien wel iets van accenten met drums en bas of iets anders....en dan pas veel later, na eerste refrein of pas bij tweede refrein de groove.
Lijkt me ook weer eens wat anders qua opbouw en vorm. maar misschien ben je zelf ook al klaar met deze song! :mexico:
 
Hmm.. tja.. de synthjes kllinken opzich wel oke maar ik ben sowieso bang dat mensen het dan toch minder spannend vinden qua introductie.
Eigenlijk had ik een tijdje terug een trackje gemaakt met meer een opbouw, ook de drums die later inviel. Daar kreeg ik het commentaar dat het te lang duurde voor de track opgang kwam.
Ik voelde naderhand dat die opbouw gewoon niet werkte.. dan mensen skippen of haken meteen af.

Wil nog wel eens kijken of ik een alternatief mixje kan maken maar dan moet ik behoorlijk snijden weer in de mix.. en ben eigenlijk best wel blij dat ik em eindelijk 'af' heb ;) Maar thanx voor het idee iig :mega:
 
Dit is wel het type mix dat ik heel lekker vind. Ik kan me ook voorstellen dat ie voor anderen wellicht wat dunnetjes is. Vocal kan misschien nog iets meer body krijgen.

Blijft een heerlijke track dit! :okdan:. Wel eens aan gedacht om hem gewoon uit te brengen?
 
Tegenwoordig gaat het allemaal om de max headroom die benut moet worden.. opbouw is uit de tijd. Terwijl Max Headroom mij vroeger ook hele andere ideeën over mixen heeft meegegeven :geslaagd:

@ Bob: Ik had de vocal bewust wat laag uitgehaald omdat het anders verderop een beetje spaak loopt, maar kan es kijken of ik em via de automation subtiel kan aanpassen en em in het begin wat meer body meegeef.
Heb nu ook het idee dat ie best wel hard staat, of ligt dat aan mij?

Wat betreft uitbrengen: Volgens mij is voor dit soort muziek niet echt (meer) een markt. Had het al in een meer concept status aan een maatschappij laten horen maar die deed het ook niet echt veel. Maar misschien niet het juiste label.
Het is ook gewoon meer een track waar ik zelf een goed gevoel bij krijg.. de gedachten bij de tekst en het ontstaan ervan enzo. Maar natuurlijk zou het erg tof zijn als er mensen genieten van iets dat je zelf tof vind :)
 
Heb nu ook het idee dat ie best wel hard staat, of ligt dat aan mij?

Dat ligt aan jou. In deze track draait het voor een groot om de vocal. Dus lekker laten zo :). Iets meer body zou alsnog lekker zijn, en dan misschien wat dunner op de plekken waar het druk wordt inderdaad.

Wat betreft uitbrengen: Volgens mij is voor dit soort muziek niet echt (meer) een markt. Had het al in een meer concept status aan een maatschappij laten horen maar die deed het ook niet echt veel. Maar misschien niet het juiste label.

Ik kan het me niet voorstellen. Juist types van de rond de 40 die met dit soort muziek zijn opgegroeid en wat te besteden hebben, lijken me toch potentiële kopers. Maar ik heb er ook geen enkel verstand van, dat weet je :D. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er meer dan voldoende mesne zijn die dit (nog steeds) erg weten te waarderen.

Het is ook gewoon meer een track waar ik zelf een goed gevoel bij krijg.. de gedachten bij de tekst en het ontstaan ervan enzo. Maar natuurlijk zou het erg tof zijn als er mensen genieten van iets dat je zelf tof vind :)

En daarom zijn dat juist vaak de beste tracks...
 
Back
Top