Welke polyphony synth

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
Lid sinds
11 december 2012
Berichten
443
Locatie
Roeselare België
Ik wil mijn jamset gaan upgraden met een poly-synth.
Bedoeling is om er techno/electro mee te maken en OOK ambient.
Dus met 8 voices en 1 modulation slot zou ik niet toe komen.

Budget is echter zo weinig mogelijk en maximum 400 euro.
Dan kwam ik terecht bij de clichés: de supernova (2), JP8000, acces virus B.
Heb al de ultranova en de blofeld al gehad maar die waren niet zo prettig werken.
Zijn er oude of nieuwe synths waar ik over kijk?
Ik heb graag dingen met veel knopjes en zonder menu diving, verborgen functies (al is een matrix voor de ambient wel leuk).
 
Ik wil mijn jamset gaan upgraden met een poly-synth.
Bedoeling is om er techno/electro mee te maken en OOK ambient.
Dus met 8 voices en 1 modulation slot zou ik niet toe komen.

Budget is echter zo weinig mogelijk en maximum 400 euro.
Dan kwam ik terecht bij de clichés: de supernova (2), JP8000, acces virus B.
Heb al de ultranova en de blofeld al gehad maar die waren niet zo prettig werken.
Zijn er oude of nieuwe synths waar ik over kijk?
Ik heb graag dingen met veel knopjes en zonder menu diving, verborgen functies (al is een matrix voor de ambient wel leuk).

Tja veel knopjes heeft een prijs! Maar als ik je toch een tip mag geven, kijk eend naar de alesis ion! Blijft een vette synth, met knopjes... KORG MS2000 de rack versie is misschien ook een optie en zou je voor 400 op de kop kunnen tikken...
 
Ik wil mijn jamset gaan upgraden met een poly-synth.
Budget is echter zo weinig mogelijk en maximum 400 euro.
Dan kwam ik terecht bij de clichés: de supernova (2), JP8000, acces virus B.

Qua beschikbaar budget is alleen de Acces Virus B bereikbaar, JP8000 gaat voor rond de 500 euro en de Novation SN 2 onder de 600 euro wordt ook al moeilijk of je moet geen bezwaar tegen de rack versie hebben, die je voor rond de 350 euro moeten kunnen scoren.
 
Ok, het liefst zonder keyboard eigenlijk.

Ofwel trek ik mijn budget op voor de Virus C want die lijkt me net iets gemakkelijker werken met de knopjes dan de virus B. OF de supernova II Rack maar neemt heel veel plaats in. Die Ion kende ik niet en ziet er interessant uit maar heeft maar 8 voices en veel op het schermpje kijken denk ik. Zou ik een Virus C vinden voor 550 euro? Ik versta niet zo goed dat die zoveel merk kost dan de B aangezien er in feite niet zoveel anders is. Hoe lelijk is dat rood niet zeg van de B.
 
Wat zou de prijs van een Quasimidi Sirius tegenwoordig zijn? Vroeger kon ik ze voordelig in Duitsland inkopen en was er in Nederland veel interesse voor.
 
Ik zou voor de JP8000 gaan.
Misschien zit je dan een klein beetje boven budget maar dan heb je wel een tof ding.
 
Ben er nog niet helemaal uit. Aan de ene kant denk ik misschien doorsparen voor een Virus C. En anders toch voor de A of B gaan en een extra VT-3 kopen.
Die nova 1 spreekt me niet zo aan. DE JP8000 is heel groot en niet multipart. De supernova 2 komt wellicht wel in aanmerking.
 
Ik heb 100 extra gevonden en heb voor een Virus C gegaan! Hopelijk beklaag ik het mij niet. Heb al een waldorf pusle 2 (erg vet). Komt in orde. Toch bedankt!
 
Back
Top