advies aanschaf keyboard voor beginner

MarBR

Nieuwkomer
Lid sinds
4 september 2015
Berichten
2
Ik, beginner, wil een midi keyboard (met 61 of meer toetsen) aanschaffen.
Heeft iemand een idee voor een bepaald type?
Groeten, Vincent
 
dat is erg lastig om te adviseren, je hebt al keyboards van 185 euro maar ook keyboards van 5000 euro. Dus er zit heeeeeeeeeeeeeeel veel verschil tussen die keyboards.
Wat wil je er mee gaan doen, wil je leren spelen met wat begeleiding, dan heb je voor 289 euro al een heel leuk beginners keyboard van yamaha, bijvoorbeeld de Yamaha PSR-E443.

Het is een beetje van hoe ver gaan je eisen, vaak is het hoe duurder het keyboard hoe beter de sounds en hoe beter de song arrangementen zijn (de styles waarmee je kunt spelen).

Maar voor een beginner zou ik zeker beginnen te kijken naar 1 van de yamaha psr keyboards, die zijn betaalbaar en zeker niet slecht (en er zijn meerdere versies van zodat je er 1 kunt kiezen die aan je verwachtingen voldoet. Er staan zat demos op youtube dus dat moet geen probleem zijn :) )
 
Oke bedankt voor de reacties!
Ik ga waarschijnlijk voor een Yamaha, misschien tweedehands.
 
Er staat een SP76 van kurzweil te koop op dit forum.. lekker veel toetsen, weinig toeters en bellen, kurzweil kwaliteit.. zou het wel weten (nee, heb geen link met de verkoper o.i.d. )
 
Koop een Yamaha met aanslaggevoeligheid. Zit alles op wat je nodig hebt of kan hebben voor een redelijke prijs.Voorbeeld E343 of 443.
 
Back
Top