Overhub gereleased

De eerder aangekondigde Elektron 'Overhub', bedoeld voor gestroomlijnde USB aansluiting van de Analog Rytm en Analog Four/Keys op Overbridge, is uitgebracht. Prijs is €69.

Feature highlights:
7 USB ports
Supports USB 3.0
Specifically made for Overbridge enabled units
Fully compatible with all USB peripherals
MTT technology for efficient merging of multiple USB Full speed (12 Mbit/s) streams
Driverless operation

Meer info: http://eu.elektron.se/accessories/overhub/
 
USB 1.1 ??? USB Full speed (12 Mbit/s)

Door gebruik te maken van MTT (Multiple Transaction Translator) merged het apparaat dus meerdere streams op USB 1.1 via 1 USB 3.0 aansluiting. Dit garandeert dus de bandbreedte voor een aangesloten apparaat.

Het is zeg maar een USB switch i.p.v. een hub aangezien apparaten met verschillende USB snelheden aansluiten geen impact heeft op de maximale snelheid van de hub (zoals een ethernet switch vs hub).
De meeste hubs gebruiken geen MTT en de op de markt verkrijgbare MTT hubs zijn altijd aanzienlijk duurder dan STT varianten.

Of je het nodig hebt is een 2e. In principe is dit hetzelfde als elk apparaat aan een apparte USB header op je moederbord aansluiten.
 
Laatst gewijzigd:
Dus je laadt je samples usb 1 snelheid als ie aan zo'n hub hangt? Ik mag hopen van niet.
 
turbo mode werkt enkel als midi uit staat denk ik, en auto channel niet gekozen is -tenminste, cuckoo zei er zoiets over, niet helemaal duidelijk in zijn YT video
 
Nou, voor dat geld hadden ze er best een voedinkje (op zich niet noodzakelijk voor Overbridge gebruik maar toch handig als je er ook andere dingen aan wilt hangen) en wat langere kabel bij mogen doen ... Werkt wel prima verder, aansluiten en gaan.
 
Heb ik in de verkeerde elektron draad gepost. Ik kon geen 2 elektron devices tegelijk gebruiken via overbridge. Had te maken met dat mijn chipset maar 1 kanaal ondersteund voor audio stream als ik het goed begrijp. Met de overhub kan ik een keys en rytm tegelijk gebruiken middels overbridge.
 
Hier is alles strak via enkel Overbridge sync uit naar Keys en Rytm. Sync van Ableton naar die twee staat uit.
 
Back
Top