Elektron Overbridge

Annoncing Overbridge, Computer Integration for Analog

We are very proud to reveal the forthcoming Overbridge implementation for Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm. This breakthrough technology completely erases the line between analog hardware and software plug-in instruments. For the first time in history, seamless DAW integration of analog synthesizers and drum machines is a reality.

Main-Push-2014-03-12-Overbridge_0.jpg


Full VST/AU control

Thanks to Overbridge, the Analog range of Elektron machines can be deeply integrated with PC and Mac computers. The customized and machine specific software plugins, available in VST and AU formats, give direct parameter access over USB and allows efficient DAW based sound editing and sequencing. Overbridge merges the functionality of software plug-ins with the unmatched sound of analog hardware.

Bi-directional USB audio streaming

Overbridge makes multi tracking easy. Connect a USB cable and record multiple Elektron machine voices to separate DAW tracks in 24 bit quality. Or send audio from a DAW, process it with the analog circuitry of the Elektron machines and bring back the results to a new DAW track – all over a single USB cable and without timing issues. Overbridge even allows the Analog range of machines to be used as multi-channel USB sound cards.

Total Recall

Management of analog sounds and sequences has never been easier. Any adjustments made either directly on the Elektron hardware or via the software plug-in can be automatically recalled when loading a DAW project. Overbridge offers ultimate convenience when handling Elektron machine data.

Overbridge will be a part of a free OS update expected to be released Q4 2014. The OS update will work on all Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm units in existence.
 
Het enige minpunt is die absurde latency, qua Overbridge(30ms voor de AK/AR, 50ms voor de Heat). Dus voor iets inspelen of vingerdrummen werkt het niet lekker. Als je echter met de stepsequencer werkt of gewoon dingen aan het tracken bent is het geweldig. Geluidskwaliteit is prima en het is echt superfijn gewoon echt alles even snel los te kunnen inmixen. En natuurlijk total recall etc.
 
Als je een geluidskaart hebt kan je monitoren via de normale outs, en multitracken via overbridge. Kan je toch gewoon lekker fingerdrummen.
Even een oprechte vraag, waar lopen mensen nu tegenaan wat zo moeilijk is op een a4/ak? Je drukt knopje osc in en je kan de oscs tunen. Knopje filter en je kan gelijk de 2 filters instellen, etc etc. Mijn dsi pro2 heeft veel meer knoppen maar de snelheid is eigenlijk nagenoeg gelijk. Om bij een osc te komen moet ik ook eerst het osc knopje indrukken en kan ik die instellen. Alleen de filter en env is 1 knopje minder.
En wat 154 zegt, ik gebruik veel liever de a4 sequencer dan een piano roll. Maar dat ligt ook wel aan de soort dingen die je doet denk ik. Hele complexe stukken met allerlei akkoorden en overlappende noten is op een pianoroll makkelijker.
 
Even een oprechte vraag, waar lopen mensen nu tegenaan wat zo moeilijk is op een a4/ak? Je drukt knopje osc in en je kan de oscs tunen. Knopje filter en je kan gelijk de 2 filters instellen, etc etc. Mijn dsi pro2 heeft veel meer knoppen maar de snelheid is eigenlijk nagenoeg gelijk. Om bij een osc te komen moet ik ook eerst het osc knopje indrukken en kan ik die instellen. Alleen de filter en env is 1 knopje minder.

Ik denk dat het bij user interfaces als de DSI Evolver desktop en Waldorf Pulse 1/2 vandaan komt (waar ik zelf ook niet zo'n fan van ben). De user interface hiervan is natuurlijk deels vergelijkbaar en uiteindelijk heb je geen dedicared controls voor alle paratemers maar gedeelde controls waarbij je maximaal 8 parameters tegelijk voor je hebt.

Ik kan me best voorstellen dat mensen dit niet optimaal vinden werken maar op de 1 of andere manier stoort dit mij persoonlijk wel bij een Evolver/Pulse en niet bij de AK. Misschien door het scherm?
 
Ze kijken naar de mogelijkheid voor n aax plug maar kunnen nog niks beloven.
Zou EPISCH zijn
 
Ik denk dat het bij user interfaces als de DSI Evolver desktop en Waldorf Pulse 1/2 vandaan komt (waar ik zelf ook niet zo'n fan van ben). De user interface hiervan is natuurlijk deels vergelijkbaar en uiteindelijk heb je geen dedicared controls voor alle paratemers maar gedeelde controls waarbij je maximaal 8 parameters tegelijk voor je hebt.

Ik kan me best voorstellen dat mensen dit niet optimaal vinden werken maar op de 1 of andere manier stoort dit mij persoonlijk wel bij een Evolver/Pulse en niet bij de AK. Misschien door het scherm?

De evolver vond ik een draak om te editen. Mede ook door het cryptische display en de shift functies. Maar ook omdat program change 1 van de knoppen was in de matrix die ik vaak per ongeluk aanraakte waardoor m'n hele patch kwijt was. Bij de elektrons gaat het inderdaad een heel stuk makkelijker imho. Scherm is informatief en je hoeft niet de hele matrix door te scannen naar waar je osc/env/filter etc zit. Ook zijn veel zaken alvast "voorgepatched". Geen extra lfo nodig voor pwm, vibrato, lfo's hangen default al aan filters, volume en panning. Is goed over nagedacht. Alleen het pattern-kit gebeuren vind ik niet handig bedacht, dat kan zeker beter.
 
Ik zie net op de homepage van Overbridge, oder de Analog Rytm tab:

Manage and transfer samples with ease

Stond dit er altijd al of zou het er nu toch eindelijk aankomen?
 
Ik zie net op de homepage van Overbridge, oder de Analog Rytm tab:

Manage and transfer samples with ease

Stond dit er altijd al of zou het er nu toch eindelijk aankomen?

Geen idee maar dat zou toch tijd worden inderdaad, wat mij betreft een zeer gewilde feature!! :okdan:
 
Compatibel met Analog Rytm OS 1.32?
 
maar ... maar ... SDS drop doet dit toch al heel lang? Plus die stereo files optie, die is echt te gek!
 
Back
Top