Philips Philicorda

Root90

Ingeburgerd
Lid sinds
25 Maart 2013
Berichten
71
Vraagje!

Philicorda 751 of 752, prima conditie (niks aan te klussen), wat zou je daar nou zo ongeveer voor moeten betalen?
 
Ik heb er ooit eens een voor €250 verkocht. Die is vervolgens on tour ergens in Rusland blijven steken. Dat is wel 15 jaar terug, maar ik geloof niet dat orgeltjes dezelfde prijscurve volgen als vintage analogue. Philicorda is wel lekker portable, dus je hebt wat minder last van de "je moet hem na het kopen ook nog naar je huis zeulen"-factor.

Op ebay staat er een in duitsland voor 700 euro nu. Als je daar de "het is op eBay dus veel te duur"-factor vanaf haalt zou ik zeggen €450?
 
Hmm, ik zie er eentje staan die in Friesland op te halen is (kan ook verzonden worden) voor 275. Maar hier op 't forum worden ze over het algemeen volgens mij voor 100, 150, met een enkele 200 verkocht.
 
Klinkt ook zeker niet onredelijk. Ik vind het leuke dingetjes, maar je moet niet overdrijven inderdaad.
 
mits goed onderhouden zou ik voor de transistormodellen zo'n 150-175 en voor de buismodellen 200-275 euro denken .
heb ze beiden gehad, leuk maar iel en net te kleine toetsen ( kon d'r niet aan wennen, greep steeds 1 toets te ver bij een octaaf) .
vond de buisuitvoering met eronder losse buisversterker en veergalm het fijnst klinken. ook indrukwekkend ,als de kap ervan af is, was het nachtelijk stadsgezicht van neonbuisjes
 
Back
Top