gratis studio one versie

Niet dat het iets voor mij is, maar ik ben toch eens gaan kijken naar de demo video.

Ik zag dat ze van die in app aankoopopties hebben in de versie die je koopt.. Dat vind ik zelf erg irritant, ik heb dan het idee dat ze me steeds weer wat willen smeren -het voelt als banners zoals je die tegenkomt als je zonder ad-block gaat internetten...

 

Attachments

  • Screen Shot 2015-07-30 at 23.16.11.jpg
    Screen Shot 2015-07-30 at 23.16.11.jpg
    42,1 KB · Bekeken: 93
  • Screen Shot 2015-07-30 at 23.16.33.jpg
    Screen Shot 2015-07-30 at 23.16.33.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 92
Omdat je geen VST's kunt gebruiken, zal het voor de meeste mensen niet zo nuttig zijn. Het is echt bedoeld als eerste kennismaking met een DAW of met Studio One. Tenminste, dat was voor versie 2 zo, en zo te zien geldt dat ook voor deze nieuwste versie. Studio One is een fijne DAW, maar zo'n gratis versie is net niks eigenlijk.
 
ok, nee is meuk, maar misschien handig als je eventjes een daw nodig hebt om sysex over te fietsen of zo.

Dat gaat niet werken in de free versie van Studio One. Die versie ondersteunt geen derde partij plugins dus geen sysex patches. Maar ik zou Studio One geen meuk noemen :okdan:
 
Add-ons zijn tot nu toe bijna altijd extra sample packs of loops. En de advertentie daarvoor zie je alleen op het startscherm waar je ook je aankondigingen van versie-updates e.d. ziet. In dat scherm klik je op Nieuw Project of kies je een bestaand en daarna zie je die banners de hele sessie niet meer. Dus maak het niet groter dan het is. Top DAW, ben al jaren erg blij met mijn overstap vanaf PT.
 
Ah mss denk ik ouderwets maar ik vind zo’n online connectie tussen software en fabrikant maar irritant. Het feit dat de maker van de software een direct lijntje heeft met de gebruikers. Als ik nieuwe samplepacks, updates etc wil ga ik zelf naar de online shop en koop het. Ik wil daar dan via een nieuwsbrief of de site van de fabrikant van op de hoogte gehouden worden.

Ook al die abonnementen op online services vind ik maar niks. Ik wil het product zelf bezitten. Geldt voor software files, muziek files en film files.

Maar ik wil niet gaan zaniken verder.

Het feit dat je gratis Studio One kan gebruiken is tof. Dat het minder kan als de full versie, tja.. dat lijkt me logisch.. Dus, leuke tip :okdan:
 
Back
Top