Vervangen van Akai Z-4 / Z-8 voor live gebruik

meyer

Ingeburgerd
Lid sinds
29 Maart 2006
Berichten
40
Locatie
deinze
Ik kreeg onlangs de vraag of er een moderne sampler rack bestaat dat de Akai Z4/Z8 kan vervangen voor live gebruik op podium?
search

Een eenvoudige computer is uiteraard een logisch alternatief maar het zou voor live gebruik zijn, vandaar geen voorkeur voor een computer. Een synth (zoals roland fantom, yamaha motif,..) is ook geen optie omdat deze te groot zijn, het zou een rackmount sampler moeten zijn (handbagage).

Het enige dat ik tegengekomen ben is de receptor van muse research:
search

Maar mij lijkt de receptor meer naar VST's gericht voor live gebruik. Is de Akai Z4/8 echt de meest moderne hardware based rack sampler? Uit 2002 als ik me niet vergis.. Of bestaan er moderne alternatieven? Dan hoor ik het graag!
 
Laatst gewijzigd:
Het is de vraag of je voor de mobiliteit wel een rackmount moet hebben. Ik zou eerder denken aan een MPC of Octatrack oid, die passen ook in een koffertje en wegen waarschijnlijk minder. De Z4 (te koop... ;) ) en Z8 die ik heb heb zijn bijvoorbeeld ook niet echt licht te noemen. Ik denk dat als je 'm als handbagage mee zou nemen in het vliegtuig dat je daarnaast hooguit nog een onderbroek in je koffer kunt gooien voor je aan het maximale gewicht zit.

Maar voor zover ik begrepen heb is er na de Z4/Z8 inderdaad niet echt veel meer gebeurd op het gebied van rackmount samplers.
 
Back
Top