Boss RE-20 vs Strymon El Capistan

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - België
Wie heeft beide al getest of in huis? Welke vinden jullie de beste en waarom?
Voorlopig vind ik mijn ding niet echt in vst vorm en ik heb er ook niet echt zin in.
Ik weet dat beide niet te vergelijken zijn met de echte tape echo's maar heb geen zin in gedoe met tape en demagnetiseren. Bovendien is mijn budget ook zo groot niet... .
Dus graag jullie review van de re-20 of de El Capistan.
De RE-20 kost momenteel 199 euro en de El Capistan 349 euro.
 
Ik heb de capistan. Met extra doosje. Veel verborgen functies. Krijgt betere comments dan re20
Steebo had het duurdere broertje welke we gebruikten voor onze jam samen.
Ik vind m nogal braaf. Ben zotter van een analoge delay die je over de nek kan draaien, of zelfs de cheap korg monotron delay.
 
De RE-20 heeft een aardig geluid en functionaliteit. Reverb is allesbehalve inspirerend, soort sonar van onderzeeër. Pedaal werkt goed als distortion. True stereo en goede TAP functie. Toch stemde mijn oren zich af op een meer warmere toon en compacter formaat: de ElCap. Erg fijn geluid, goede 'spring' reverb en de wow & flutter knop is echt fantastisch. Veel secundaire opties voor eq / tape bias en tape emulatie. De TAP functie is niet het beste, geluid word onderbroken voor een seconde. De ElCap klinkt inderdaad wat braaf, probeer eens een Boss compressor na te knallen..
 
Ben er nog niet goed uit welke ik ga nemen dus verdere reviews zijn welkom.
De opmerking over de Reverb van de RE-20 valt me direct op.
Anderzijds is de tap functie op de El Capistan wat een tegenvaller (hoewel ik dat niet gebruik tijdens het maken van nummers aangezien het tempo niet veranderd) en dat ie misschien te braaf klinkt. Ervaren anderen dit ook zo; dat de El Cap te braaf klinkt?
 
Back
Top