Minibrute als ipad controller ???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
kan dat? een minibrute gebruiken om synth apps op een ipad aan te sturen?
volstaat dan een midi naar thunder kabeltje?
 
volgens mij heeft de minibrute een usb aansluiting naast de midi in en uit, zou zomaar kunnen dat dat perfect werkt.
Heb je de camerakit voor de ipad o.i.d. nodig met een usb aansluiting, zou het wel eerst even checken idd.
Met een midi naar thunder moet het ook kunnen denk ik.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd heb wel een minibrute se en een ipad air maar geen midi naar thunder kabel.
 
na wat research op het net blijkt dat het niet goed werkt via usb , wel met een Irig midi2 of iets dergelijks.Wel wat prijzig kost 88 euro bij bax.
Ik ken zelf geen andere midi interfaces voor de ipad air, maar die zijn er vast wel.
Het schijnt dat een firmware update van de minibrute het usb probleem zou kunnen oplossen dan kun je het met de veel goedkopere usb camerakit doen.
 
Ik weet niet of het representatief is, maar de microbrute werkt hier prima als (keyboard) controller, gewoon op de usb via een usb-lightning kabeltje.

Uiteraard niet USB-powered, en ook alleen de toetsen (want de microbrute verstuurt de rest niet)
 
bedankt

ik zat nu ook weer wat te twijfelen, ik zag dat er weer n ipod dock van alesis was (en behringer) geschikt voor latere ipads met thunder, dat is natuurlijk ook een idee, want dan ben je weer veel vrijer in keuze van midi keyboard.
de minibrute leek me meteen een aardige synth, maar nieuw vind ik die te duur. ik had m al een paar keer voor 300 2de hands gezien, dat is nog leuk.
maar ik ga me nog s orienteren....
 
Ik had mijn minibrute verkocht voor 300 omdat het aanbod enorm is 2e hands, ik geraakte m amper kwijt. Als je zoiets zoekt, kies je beter de bs2 denk ik. Veel fijnere synth, naast controller... Bovendien kans datde knoppies ook midi spuwen.
 
ja, en aan de hoogste bieder te zien, zit er werkelijk geen krasje op.
die laat ik maar even gaan....
 
nog s over nagedacht, maar wat moet ik eigenlijk met een synth?!

de twijfel die ik nu nog heb is kiezen voor een controller(tje) naar thunder, vaak met mini keys of inderdaad de dure i-rig - of een ipad dock kopen (focusrite, behringer of alesis) zodat de keuze voor controller keyboard weer uitgebreid wordt naar normale midi, usb midi en thunder. beetje duurder dan een verloopkabel, maar wel meteen input voor microfoon of zo....

ga ik nog eens over lezen, maar als iemand zich geroepen voelt iets over het nut en de kwaliteit van de genoemde docks te roepen, heel graag....
 
ja, en aan de hoogste bieder te zien, zit er werkelijk geen krasje op....
...of stofje 👍
Indien je toch nog een MB zou overwegen, geef je maar een seintje. Werkt prima op een recente iPad met de camera connection kit.
 
bedankt, maar ivm synthesizer moeheid: :slotje::slotje::slotje: svp, vriendelijk bedankt
 
nou, omdat de draad toch nog open is...

ik heb een samson graphite m25 gekocht. (bij bax, keurig geleverd, dubbel verpakt, gloednieuw.)
doet het prima.

had nog een focusrite dock overwogen, maar met een verloopkabeltje gaat het ook. alleen heel jammer dat zo'n apple usb naar thunder verloopje (zgn camera adapter) dan weer 29,- kost. 50% van de graphite m25 ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top